Voda u atmosferi extrasolarne planete

2

Voda u atmosferi extrasolarne planete

• Pridružio: 15 Mar 2007

"Opet ne mora da znači da neki oblik života ne bi bio moguć i na gasnim džinovima, ali prisustvo vodene pare nije neka jaka indikacija."

Zbog cega su onda sva NASA-ina istrazivanja vansolarnih planeta usmerena na ka pronalazenju sto vise planeta zemljinog tipa?

• Stane
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 13 Jan 2004
  • Gde živiš: Niš

Zato što je tu veća verovatnoća nastanka života ovakvog kakvog poznajemo. Osim toga još ni jednu planetu zemljinog tipa nisu pronašli. Gasni džinovi se lakše otkrivaju jer imaju daleko veću masu. Par metoda za njihovo otkrivanje je već dobro poznato. Mnogo je lakše obezbediti pare za novi projekat ako obećaš da ćeš pronaći nešto novo, npr. metodu za detekciju planeta zemljinog tipa :-)

Dopuna: 21 Apr 2007 22:52

Pardon moja greška, ima nekoliko planeta zemaljskog tipa.

• Pridružio: 15 Mar 2007

Uslovi na gasovitim dzinovima su takvi da ako bi se kojim slucajem zivot i pojavio tesko da bi uspeo da se razvije u slozeni sistem viseceliskih organizama. Uzmimo kao primer gasovitu planetu iz naseg suncevog sistema, Jupiter. Znamo da je Jupiter skoro u celini tecno telo osim malog, gvozdeno silikatnog jezgra u centru, u kome temperatura dostize 30000 K. Iznad ovog jezgra nalazi se sloj tecnog vodonika debljine 70000 km, koji zauzima gotovo celu zapreminu planete. Medjutim pritisak u Jupiterovoj unutrasnjosti, koji je sto miliona puta veci od pritiska u Zemljinij atmosferi, pretvara ga u potpuno nesvakidasnji oblik ? metalni vodonik u tecnom stanju. Obican tecni vodonik je samo gusto pakovanje vodonikovih molekula; ali u Jupiterovoj unutrasnjosti ti molekuli su razbijeni na pojedinacne atome. U tako gustoj skupini atoma neki pojedinacni elektroni mogu da se oslobode i provode elektricnu struju. Stalno mesanje Jupiterovog jezgra proizvodi jake struje, a one stvaraju magnetno polje deset puta jace od Zemljinog. Dalje, prema povrsini, vodonik gubi metalna svojstva ali ostaje u tecnom stanju. Jos dalje, gustina vodonika opada, da bi se konacno stopio sa atmosferom, tako da Jupiter nema cvrstu povrsinu.
U takvim uslovima visecelijski organizmi ne bi uspeli da se formiraju jer bi vrlo brzo bili razbijeni do molekularnog nivoa ako ne i atomskog.
Nas bi prvenstveno trebalo da zanimaju planete koje bi mogle iznedriti slozen oblik zivota.

• Pridružio: 23 Mar 2004