Folksvagen Tuareg na Dakaru 2006.

Folksvagen Tuareg na Dakaru 2006.

offline
  • Yela 
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 28 Mar 2005
  • Poruke: 665
  • Gde živiš: Beograd

Kada 31. decembra bude startovao Reli Dakar, većina učesnika imaće samo jednu stvar na umu: da stigne do cilja. Za sve njih to će biti kraj kompleksnog perioda priprema i prilika da pokažu rezultate jednogodišnjeg truda. A jedna ekipa startovaće sa posebnom misijom i nikad većom ambicijom – da sa trona Dakar Relija skine moćni Micubiši. Naravno, reč je o fabričkom timu Folksvagena, ukomponovanom tako da bude jači nego ikada ranije. Kroz šta je sve tim iz Volfsburga morao da prođe da bi njegova očekivanja bila realna i šta ga očekuje na najtežem kros-kantri reliju na svetu?


Posle istorijskog uspeha Jute Klajnšmit i Fabricije Pons, koje su na prošlom "Dakaru" osvojile treće mesto i time prvi podijum za automobil sa dizel motorom, i pobede Bruna Sabija i Mišela Perina u FIA Kros kantri reli svetskom kupu 2005, Folksvagen startuje na "Dakaru 2006" sa velikim očekivanjima i spremniji nego ikad. Novi VW Race Touareg 2 je automobil usavršen u svim segmentima od značaja za ovu klasičnu trku, a ekipa VW-a pojavljuje se u svom najbrojnijem izdanju do sada.

Za Dakar 2006, broj automobila povećan je sa četiri na pet – već tradicionalnim Folksvagenovim parovima Klajnšmit/Pons (D/I) i Sabi/Perin (F/F), pridodate su tri jednako konkurentne posade. Jedna je južnoafričko-švedska Žinijel de Vilijer/Tina Terner, koja je osvojila dva druga mesta za Folksvagen u Kros kantri reli svetskom kupu 2005. Zatim, dvostruki svetski reli šampion Karlos Sainc, koji je sa 26 pobeda najuspešniji vozač u WRC-u, ove godine debituje na "Dakaru", a njegov suvozač je iskusni Andi Šulc, dvostruki osvajač ovog relija. Amerikanac Mark Miler je takođe pridošlica u timu. Njegov partner je Nemac Dirk fon Cicevic, koji je prošle godine na "Dakaru" bio suvozač Robija Gordona u Folksvagenu.

Punih jedanaest meseci ekipa iz Volfsburga intenzivno se pripremala za Dakar Reli, ispunivši obiman test program i učestvujući na pet odabranih kros kantri relija. Pošto je Bruno Sabi osvojio FIA Kros kantri svetski kup, tim je dobio dodatnu motivaciju. Ispostavilo se da je Tuareg vrlo pouzdan, jer u sezoni nije imao nijedan tehnički defekt. Folksvagen je bio dominantan u Svetskom kupu i osvojio je naslov prvaka dva relija pre završetka sezone, što deluje još ubedljivije kada se zna da ekipa u ovakvim relijima učestvuje tek dve godine.

Nastavak teksta mozete procitati ovde: http://www.b92.net/sport/analize.php?nav_id=183714&mm=12&yyyy=2005

Nadam se da ce VW ove godine dospeti na prvo mesto.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Puky  Male
  • Scottish rebel
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 5815
  • Gde živiš: u Zmajevom gnjezdu

Bice zanimljivije Very Happy
Gledao sam i spisak ostalih vozila i ocekujem daleko vise zanimljivosti pogotovo sto ce se sada strozije kontrolisati ogranicenje brzine kroz naselja i u odredjenim deonicama.



offline
  • Yela 
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 28 Mar 2005
  • Poruke: 665
  • Gde živiš: Beograd

Evo nesto vise o novim pravilima na Dakar reliju:

Dakar Reli vraća se svojim korenima, posle niza incidenata, koji su u prošlom izdanju trke odneli dva života.

Maksimalna brzina takmičara u konkurenciji motorcikala biće 150 kilometara na sat, a rezervoari će biti smanjeni za približno 14 litara (sa 350 na 250 kilometara). Takmičarima više neće biti dozvoljeno korišćenje GPS sistema za navigaciju, osim u krugu od 3 kilometra od unapred određenih tačaka na putu.

Pogibije Fabricija Meonija i Rišara Senkta pre nešto manje od godinu dana uticale su na odluku organizatora trke da izvrši nekoliko promena kojima će ponovo trku približiti amaterima nauštrb najvećim automobilskim kompanijama.

U prethodnim sezonama etape su značajno produžene, da bi predstavljale veći izazov najvećim ulagačima u taj sport. Na taj način Reli Dakar je prestao da bude takmičenje u izdržljivosti, sposobnosti navigacije i opstanka u teškim uslovima i pretvorio se u sprint nekoliko najvećih kompanija, kakve su Micubiši, Folksvagen, Nisan i KTM.

U prethodne dve trke ritam je bio toliko jak, da je do dana odmora više od polovine amatera odustalo. Zato su preduzete drastične mere. Uklanjanjem staelitske pomoći u navigaciji usporiće se takmičari. Za svakog ko se izgubi biće dostupan kod, čije korišćenje se kažnjava negativnim bodovima.

Svi vozači moraće da koriste držače za vrat. Na pojedinim sekcijama puta biće uvedena ograničenja brzine, a u naseljenim mestima neće se vozi brže od 50 km/h. Kazne za one koji prekoračuju brzinu biće drastične.

U konkurenciji motorcikala sa starta će se kretati obrnutim redom, pa će amateri polaziti pre predstavnika velikih kompanija i utabavati put.

Takmičenje na ovogodišnjem Dakar Reliju počinje 31. decembra etapom Lisabon – Portimao, a završiće se u glavnom gradu Senegala 15. januara.

www.b92.net

Dopuna: 01 Jan 2006 23:57

Dakar: Ponovo Sainc!
Španac Karlos Sainc pobednik je druge etape ovogodišnjeg relija Dakar. Španac je deonicu dugu 115 kilometara od Malage u vozilu Wolfksvagen Tuareg prevezao najbrže i povećao prednost u generalnom plasmanu na čak 3 minuta i 45 sekundi

Drugo vreme u drugoj etapi imao je Lik Alfan u Micubišiju, treći je Naser Al Itija iz Katara za volanom novog BMW X3 terenca (izgubio mnogo vremena prvog dana pošto je imao problema sa polomljenim točkom).

Reli se seli u Afriku gde će u ponedeljak biti vožena treća etapa. Ekipe će trajektom preći do Nadora, a onda ih čeka pakao Afrike, prva etapa na tom kontinentu vozi se u dužini od 237 kilometara i predstavlja uvod u narednu koja će biti u dužini od 314 kilometara (istočno od Gersifa)

www.b92.net

Samo da VW nastavi sa dobrim voznjama i u Africi

Dopuna: 15 Jan 2006 22:44

Dakar: Alfan i Koma pobednici

Francuski vozač Lik Alfan i španski motociklista Mark Koma (Marc Coma) pobednici su ovogodišnje trke Pariz-Dakar, koju je obeležila pogibija dva dečaka i australijskog motocikliste Endija Kaldekota (Andy Caldecott).

Organizatori trke, duge 9.000 kilometara, odlučili su da, u čast žrtva, danas tokom poslednje deonice duž dakarskog jezera Roz ne bude mereno vreme.

Poslednjoj etapi trke prisutvovao je i senegalski predsednik Abdulaja Vade. On je ocenio da je trka Pariz-Dakar "vrlo dobra stvar", ali da je potrebno pojačati mere zaštite kako bi se izbegle tragične nesreće. Alfan je u "micubišiju" bio u klasi automobila brži za 17 minuta i 53 sekundi od drugoplasirano vozača "folksvagena", Južnoafrikanca DŽiniela se Viliersa (Giniel De Villiers).

Koma je u klasi motocikala bio brži za sat, 13 minuta i 29 sekundi od pobednika prošlogodišnje trke, Francuza Sirila Deprea.

Rus Vladimir Čagin pobednik je u konkurenciji kamiona. Drugo mesto pripalo je Holanđaninu Hansu Stejsiju, a treće Rusu Firdausu Kabirovu.

Dva dečaka su poginula, pošto su ih udarili jedan od učesnika trke i pomoćno vozilo tokom 13. i 14. etape trke, u petak i subotu.

Kaldekot je poginuo u nesreći koja se desila u devetoj etapi u ponedeljak. Četvorostruki pobednik Australijskog safarija je po treći put učestvovao u trci Pariz-Dakar i ove godine je bio pobednik treće etape.

www.b92.com

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1159 korisnika na forumu :: 42 registrovanih, 8 sakrivenih i 1109 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Bobrock1, Brana01, cavatina, darkojbn, deLacy, Denaya, gorican, gzoki, hatman, havoc995, ikan, Istman, Karla, kikisp, Kubovac, kunktator, laganini123, ljuba, Mcdado, mercedesamg, Mercury, Mixelotti, mnn2, mrav pesadinac, nebkv, nemkea71, panzerwaffe, pein, Ripanjac, S2M, saputnik plavetnila, shone34, slonic_tonic, Smiljke, stegonosa, suton, Valter071, vesthepes, YugoSlav, zeo, |_MeD_|, 1107