Formula 1, 2018.

2

Formula 1, 2018.

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Доста прашине пред и у квалификацијама за ВН Бахреина...

Дословно, с обзиром на ветровитост и пустињско окружење стазе, као и с обзиром на чињеницу да је актуелни шампион Луис Хамилтон до овог тренутка имао лош викенд који се наставио казном од пет места на старту због проемене мењача...

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....hrain.html

... а како је и у квалификацијама имао (тек) четврто време, на гриду ће бити тек девети, док ће његов највећи ривал и победник прве овогодишње трке Себастијан Ветел кренути са пол позиције, 51. у својој каријери. Први стартни ред употпуниће други Ферари и Кими Раиконен, следе Ботас у Мерцедесу и Рикардо у Ред булу. Лош дан имао је и Макс Верштапен у другом Ред булу, који је у другом делу квалификација имао удес, па ће стартовати тек као 15... уколико не буде неких нових казни... најпријатније изненађење тренинга је Пјер Гасли у Торо Росу који је остварио шесто време и сутра стартује као пети...

Зицер за Скудерију, рекло би се...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

... 49. тријумф Себастијана Ветела у јубиларном 200. изласку на стазу, али далеко од тога да је то био лак зицер...

Очекивано, након слабијег резултата у квалификацијама Мерцедес је све карте бацио на тактичку разраду трке, што је могло и донети опипљивији резултат од 2. и 3. места за Ботаса и Хамилтона, али је сјајна вожња Ветела који је једини данас возио на сетовима супермеких и меких пнеуматика ипак донела врх подијума Скудерији.

Сенку на нови тријумф Ферарија бацио је инцидент приликом другог уласка у бокс Кимија Раиконена, тачније приликом повратка на стазу, када је закачио и повредио једног од чланова механичарског тима и након тога одустао ни не вративши се у трку у којој је претходно био четврти и уз претпостављену измену са супермеким пнеуматицима припремао напад на Хамилтона на трећој позицији и старијем сету средње тврдих пнеуматика. Није искључено да је слична тактика била првобитно припремљена и за Ветела, који је и сам након трке потврдио да је био планиран још један улазак у бокс, али је након тог инцидента тактика Ферарија у ходу промењена и уз возачко умеће Немца ипак однела превагу над тактиком ривала.

Сезона се наставља већ наредног викенда трком за ВН Кине...



offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Нова узбуђења у најави...

Ферари је поново, и то на врло убедљив начин, заузео први стартни ред пред ВН Кине. Себастијан Ветел био је за свега 0.087 секунди бржи од клупског колеге Кимија Раиконена, док су Мерцедеси, трећи Ботас и четврти Хамилтон, заузели други ред уз заостатак од преко пола секунде! Ситуација готово незамислива протеклих година... Незванично, по специјализованим порталима помиње се да актуелни првак има проблема са адаптацијом на нови Мерцедес, због чега само на моменте приказује зашто је четвороструки шампион...

Ипак, ситуација није тако једноставна по Скудерију како се на први поглед чини, пошто ће у сутрашњој трци Мерцедеси имати више сетова пнеуматика на располагању (Ботас 5, Хамилтон 6 наспрам Фераријевих 3 код оба возача). У трећем реду наћи ће се два Ред була, Верштапен и Рикардо, с тим да је Аустралијанац имао озбиљних проблема током квалификација, тачније током последњег тренинга пре квалификација страдала му је погонска јединица коју је, уз доста мука, тим ипак успео да оспособи и врати га на стазу свега три минута пре краја првог дела квалификација...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Заиста је било узбудљиво на стази у Шангају, али вероватно нико није очекивао такав епилог... Сви смо гледали у Ферари и Мерцедес, Ферари у Мерцедес, Мерцедес у Ферари, али нико није гледао црвеног бика...

Победу је однео управо Аустралијанац Рикардо који се у последњи час укључио у квалификације, и који није био кажњен померањем на старту пошто је екипа Ред була ризиковала и није приступила замени делова погонске јединице већ се одлучила за поправку и то у временском теснацу, а затим најбоље реаговала на возило безбедности на стази и брзим радом омогућила својим возачима предност у другој половини трке... друго место освојио је Финац Ботас у Мерцедесу који је након одличне вожње после бокса анулирао предност водећег Ветела од око четири секунде, али је и захваљујући лошој процени свог тима остао на стази и старијим и тврђим пнеуматицима, па му ни тада водећа позиција ипак није донела тријумф... трећи је био његов сународник Раиконен у Ферарију који је такође до одређене мере био жртва погрешне процене свог тима, али и клупског колеге Ветела који га је затворио на старту и омогућио Ботасу да напредује...

Четврто место припало је Луису Хамилтону који је кроз циљ прошао као пети, али је напредовао након кажњавања Верштапена са 10 секунди, који је претходно изазавао судар са Ветелом након чега су се обојица окренули, а до тог тренутка трећи Ветел пао најпре на шесту, а до краја трке тек на осму позицију. Крај претходне трке у Бахреину обележио је и мањи инцидент који су забележиле камере пред излазак на победничко постоље када је Хамилтон због инцидента са Верштапеном током те трке назвао га не баш + ласкавим именом а што је овај својски ''потврдио'' данас на стази. Верштапен је без икакве сумње талентован возач, али још прошле године приказао је да итекако уме да буде опасан и безобзиран по друге возаче, а у неким ситуацијама чак је и реаговао попут размажененог деришта... ове године имали смо тек три тркачка викенда, а у сваком је био виновник инцидената, било самостално, било утичући на друге... интересантно је и да је ово трећа ситуација у последњих три године у којој је, након контакта или окршаја са Ветелом, Немац бивао тај који би трпео штету, било кажњавањем, било оштећењем болида, било губитком пласмана.

Ветел је свакако трагичар данашње трке. Након бриљантних квалификација очекивао се скоро сигуран пут до трећег узастопног тријумфа, али скупо га је коштало оно затварање клупског колеге Раиконена на старту чиме је, практично, остао без његове подршке у раној фази трке. Када је касније, након првог и јединог пит-стопа, та подршка стигла, било је прекасно, а онда је уследило већ поменуто возило безбедности и тимска грешка као и у случају Мерцедеса, пад на трећу позицију под налетом сјајног Рикарда, а затим и нова будалаштина Верштапена која га је дефинитивно избацила из борбе за подијум. Претпостављам је да је том приликом Ветел претрпео и неко оштећење на свом аутомобилу пошто су га по повратку на стазу претекли и Хулкенберг у Реноу и Алонсо у Мекларену, а чак је мало недостајало да то учини и други Рено са Карлосом Саинзом.

Након треће трке Ветел и даље води у генералном пласману са 54 бода, а прате га возачи Мерцедеса Хамилтон са 45 и Ботас са 40 бодова. Следи данашњи победник Рикардо са 37, односно Раиконен са 30 бодова. У конкуренцији тимова Мерцедес је са минималном предношћу преузео вођство испред Ферарија 85:84...

Наредна трка вози се 29. априла на уличној стази Баку у Азербејџану...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Много тога могло се видети на четвртој овогодишњој трци... можда и превише...

Себастијан Ветел је по трећи пут заредом освојио пол позицију, али и други пут узастопно није успео да је претвори у победу, која је, срећним обртом, пала у крило његовом најљућем конкуренту и актуелном прваку Луису Хамилтону, који је тако, и поред евидентно нешто лошије форме, преузео вођство у генералном пласману са четири бода предности.

Ферари је, за утеху, преузео вођство у пласману конструктора, након што је Кими Раиконен који је на самом старту трке морао у бокс због промене предњег крила, заузео друго место, док се на треће постоље подијума попео Серхио Перез из Форс Индије. Ветел је, након старта и првог рестарта водио све до одласка у бокс, али му је планове покварио најпре Ботас који је дуго возио на супермеким пнеуматицима, а затим и друго возило безбедности које је изашло на стазу свега десетак кругова пре краја када је још једном дошло до удеса у којем је, изненађујуће Bebee Dol поново учествовао Макс Верштапен, захваљујући којем је овог пута поред стазе остао и његов тимски колега Рикардо.

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....clash.html

Возило безбедности неочекивао је продужило боравак на стази након грубе грешке Романа Грожана који је, по сопственом признању...

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....crash.html

... грешком притиснуо прекидач и завршио у зиду, па је нови рестарт уследио свега четири круга пре краја. Одмах по рестарту у том тренутку другопласирани Ветел покушао је да претекне Ботаса...

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....-lead.html

... али је касним кочењем пао на четврто место, а пошто га је убрзо претекао и Перез, на пето. Чинило се да ништа не може спречити Ботаса да тријумфује, али уместо ловорика, Финца је сачекало звање највећег трагичара трке. Пролазећи кроз циљну равнину на три круга пре краја закачио је крхотине преостале на стази услед чега му је страдао задњи десни пнеуматик...

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....ottas.html

... и сам Хамилтон је признао да је имао среће као никада до тог тренутка...

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....u-win.html

У сваком случају добијамо узбудљив наставак сезоне... Мерцедес је добио достојног конкурента у Ферарију, осмим местом Ленса Строла у Вилијамсу више нема тимова без бодова у пласману конструктора, Форс Индија која је до јуче имала тек 2 бода јуче је имала човека на постољу, Рено се показао врло конкурентним на стази Баку, док Мекларен наставља са сакупљањем бодова, Новозеланђанин Брендон Хартли у Торо росу био је десети и освојио је свој први Ф1 бод... највеће разочарање - дефинитивно Макс Верштапен...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Једва да је прошло 24 часа од завршетка трке у Азербејџану, а у међувремену наметнуло се интересантно питање: зашто је трећепласираном Серхију Перезу било дозвољено да своју казну од пет секунди, коју је претходно добио због претицања током периода када је на стази било возило безбедности (а због чега је кажњен и са одузимањем два поена са суперлиценце), одради током наредног периода под возилом безбедности?

Свакако је било лепо видети на подијуму некога ко није из Ферарија, Мерцедеса или Ред була, али раније такву казну није било могуће одслужити током периода возила безбедности. Конкретан пример јесте, нажалост покојни, Жил Бјанки који је у сезони 2014. на ВН Монака такође одрадио казну под возилом безбедности, али због чега је кажњен са нових пет секунди.

https://www.racefans.net/2014/05/25/bianchi-hails-team-amazing-result/

Директор трка Чарли Вајтинг лаконски је то објаснио да је ''пет секунди увек пет секунди''...

https://www.racefans.net/2018/04/30/why-perez-was-.....ar-period/

... да ли?... Инцидент који се догодио између тимских колега Рикарда и Верштапена окончан је тако што су обојица опоменути...

https://www.racefans.net/2018/04/29/stewards-repri.....for-crash/

С обзиром на то да обојица долазе из истог тима, као и да је сам шеф тима Кристијан Хорнер изјавио да обојица сносе одговорност за удес који их је коштао пласмана, звучи сасвим логично и исправно... уз једну ''малу'' заборављену околност - колико је оправдано било казнити на исти начин Рикарда, којег прати глас као врло коректног возача, и који је врло ретко бивао у таквим ситуацијама, а колико је то често био случај са младим Холанђанином?

Да ли је ''пет секунди заиста увек пет секунди'' и да ли су заиста сви једнаки пред Вајтингом?... или ће пре бити да Вајтинг, којег неки већ сматрају диктатором, а не директором, заиста приступа кажњавању у зависности од случаја до случаја и уз нешто слободније тумачење правила...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Данас се возе квалификације за ВН Шпаније... поред већ давно сковане изреке да права сезона у Ф1 почиње тек кад караван стигне у Европу, овогодишњу трку на стази Каталуња можда више од свега обележава званични повратак на стазу Пољака Роберта Кубице након стравичног удеса који је доживео 6. фебруара 2011. на релију у Андори...



... а који је јуче тестирао Вилијамс. Што се саме трке тиче, и с обзиром на стање у генералном пласману возача и тимова, поново се очекује узбудљива трка. Ред Бул је значајно унапредио свој болид и нада се да ће бити конкурентнији Мерцедесу и Ферарију, али је и поред тога Данијел Рикардо излетео са стазе током тренинга. Сребрне стреле, пре свега Хамилтон, према јучерашњим резултатим најавиле су да би коначно могле изаћи из кризе форме, али остаје да се то и потврди на данашњем тренингу. Ферари је изменио изглед свог аутомобила, па се сада на заштитном ореолу налазе ретровизори са упорницама...



... а визуелно другачији аутомобил представиће и Мекларен, који је коначно припремио нову предњу секцију...




... а за коју је Алонсо рекао да је требало да буде примењена већ од прве трке...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Епилог ВН Шпаније:

1. Хамилтон
2. Ботас
3. Верштапен (и поред новог инцидента у којем је директно учествовао)
4. Ветел...

Трка која као да је била вожена током прошле или неке од претходних сезона. Доминација Мерцедеса од треће фазе квалификација и током целе трке, уз питање шта је, забога, Ферари радио приликом избора пнеуматика пред викенд у Барселони и какву су, дођавола, идеју имали са тактиком током саме трке? Грешку приликом другог пит-стопа да и не помињем, а која је Ветела највероватније директно коштала трећег места...

Иначе, сама трка је, испоставило се, практично била одлучена на самом старту, а узбуђење које је донео удес већ у трећој кривини првог круга и излазак возила безбедности, нестали су практично након рестарта трке у шестом кругу. Све након тога били су кратки бљескови који су ВН Шпанију учинили најмање узбудљивом трком досадашњег тока сезоне 2018...

За две недеље следи ВН Монака...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

ВН Монака:

1. Рикардо
2. Ветел
3. Хамилтон...

Трка, не толико интересантна за гледаоце, колико за саме возаче и то не само због просте чињенице да су они били у кокпиту, већ због тога што су двојица првопласираних ''преживели'' техничке проблеме током трке. Рикардо, који је сјајно одвезао квалификације и одбранио пол-позицију на старту трке, искусио је проблем са погонсконм јединицом...

https://www.racefans.net/2018/05/27/ricciardo-wins.....k-failure/

... која је, према неким информацијама, у другој половини трке испоручивала и 25% мање снаге, али је захваљујући одличном Рикарду, конфигурацији стазе, као и чињеници да је у једном тренутку Себастијану Ветелу потпуно отказала инструмент табла у Ферарију, односно проблемима са пнеуматицима, прво место остало недостижно за Скудерију. Леп утисак немало је покварила чињеница да је током, односно након јединог (и то виртуелног) возила безбедности у финишу трке, Штофел Вандорн у Мекларену по изласку из бокса поставио се између Рикарда и Ветела и тако нас можда ускратио за борбу за прво место до самог краја.

Мерцедес је некако остао у позадини целе ВН Монака, али је, још једном уписавши подијум, потврдио неписано правило да Сребрне стреле освајају бодове и када није њихов дан.

Следи ВН Канаде пред коју Хамилтон има 110 бодова, Ветел 94, док је на трећу позицију избио Рикардо са 72. У поретку тимова води Мерцедес са 178 бодова, Ферари има 156, док трећи Ред бул заостаје са 107...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 4103

Најбржи циркус наставља се овог викенда трком за ВН Канаде на стази Жил Вилнев у Монтреалу...

Све, почев од конфигурације стазе, па до чињенице да ће чак пет тимова без казни заменити погонске јединице (Ферари, Ред Бул, Рено, Мекларен, Торо росо) обећава далеко узбудљивију трку него пре две седмице у Монаку.

Уз то, трка у Канади доноси и леп јубилеј за Фернанда Алонса који ће у недељу по 300. пут у каријери изаћи на стазу у борби за бодове...



... Алонсо је тренутно четврти на вечној листи по броју наступа у Ф1. Испред њега су су Михаел Шумахер са 308 трка и са којим би Алонсо требало да се изједначи на трци за ВН Сингапура 16. септембра, односно Џенсон Батон са 309 наступа којег би Алонсо требало да достигне у Сочију на ВН Русије две недеље касније. Први на вечној листи је Рубенс Барикело са 326 трка, а уз Алонса једини активан возач у првих десет на листи је Кими Раиконен који ће сутра возити свој 280-и гран-при...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 629 korisnika na forumu :: 41 registrovanih, 4 sakrivenih i 584 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 1567 - dana 15 Jul 2016 20:18

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: AMCXXL, Apok, Arhiv, Blagojević Mlađan, BlekMen, Boba09, cavatina, cikadeda, commando nord, cvrle312, danicatomic1928, Danko SVIK VRS, darkangel2, Dejan842, dovla p, dozorni, dragon986, Drug pukovnik, ILGromovnik, j22, jaeger, Logic005, Marko882, MegaVLAdaR, MIg2, milanstankovic087, pavlo, pein, Recce, ruger357, Shajlok, stug, suton2, Toni, USSVoyager, vathra, VJ, voja64, weez, zdrebac2, zgoljo