Заиста је било узбудљиво на стази у Шангају, али вероватно нико није очекивао такав епилог... Сви смо гледали у Ферари и Мерцедес, Ферари у Мерцедес, Мерцедес у Ферари, али нико није гледао црвеног бика...
Победу је однео управо Аустралијанац Рикардо који се у последњи час укључио у квалификације, и који није био кажњен померањем на старту пошто је екипа Ред була ризиковала и није приступила замени делова погонске јединице већ се одлучила за поправку и то у временском теснацу, а затим најбоље реаговала на возило безбедности на стази и брзим радом омогућила својим возачима предност у другој половини трке... друго место освојио је Финац Ботас у Мерцедесу који је након одличне вожње после бокса анулирао предност водећег Ветела од око четири секунде, али је и захваљујући лошој процени свог тима остао на стази и старијим и тврђим пнеуматицима, па му ни тада водећа позиција ипак није донела тријумф... трећи је био његов сународник Раиконен у Ферарију који је такође до одређене мере био жртва погрешне процене свог тима, али и клупског колеге Ветела који га је затворио на старту и омогућио Ботасу да напредује...
Четврто место припало је Луису Хамилтону који је кроз циљ прошао као пети, али је напредовао након кажњавања Верштапена са 10 секунди, који је претходно изазавао судар са Ветелом након чега су се обојица окренули, а до тог тренутка трећи Ветел пао најпре на шесту, а до краја трке тек на осму позицију. Крај претходне трке у Бахреину обележио је и мањи инцидент који су забележиле камере пред излазак на победничко постоље када је Хамилтон због инцидента са Верштапеном током те трке назвао га не баш + ласкавим именомdickhead а што је овај својски ''потврдио'' данас на стази. Верштапен је без икакве сумње талентован возач, али још прошле године приказао је да итекако уме да буде опасан и безобзиран по друге возаче, а у неким ситуацијама чак је и реаговао попут размажененог деришта... ове године имали смо тек три тркачка викенда, а у сваком је био виновник инцидената, било самостално, било утичући на друге... интересантно је и да је ово трећа ситуација у последњих три године у којој је, након контакта или окршаја са Ветелом, Немац бивао тај који би трпео штету, било кажњавањем, било оштећењем болида, било губитком пласмана.
Ветел је свакако трагичар данашње трке. Након бриљантних квалификација очекивао се скоро сигуран пут до трећег узастопног тријумфа, али скупо га је коштало оно затварање клупског колеге Раиконена на старту чиме је, практично, остао без његове подршке у раној фази трке. Када је касније, након првог и јединог пит-стопа, та подршка стигла, било је прекасно, а онда је уследило већ поменуто возило безбедности и тимска грешка као и у случају Мерцедеса, пад на трећу позицију под налетом сјајног Рикарда, а затим и нова будалаштина Верштапена која га је дефинитивно избацила из борбе за подијум. Претпостављам је да је том приликом Ветел претрпео и неко оштећење на свом аутомобилу пошто су га по повратку на стазу претекли и Хулкенберг у Реноу и Алонсо у Мекларену, а чак је мало недостајало да то учини и други Рено са Карлосом Саинзом.
Након треће трке Ветел и даље води у генералном пласману са 54 бода, а прате га возачи Мерцедеса Хамилтон са 45 и Ботас са 40 бодова. Следи данашњи победник Рикардо са 37, односно Раиконен са 30 бодова. У конкуренцији тимова Мерцедес је са минималном предношћу преузео вођство испред Ферарија 85:84...
Наредна трка вози се 29. априла на уличној стази Баку у Азербејџану...
|