Formula 1, 2018.

5

Formula 1, 2018.

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Након ВН Мексика вожене претходног викенда полако можемо спуштати завесу на овогодишњи шампионат...

Нови стари и сада петоструки првак света је Британац Луис Хамилтон у Мерцедесу који је након доста проблема током овог викенда, пре свега са пнеуматицима и подешавањем аутомобила, стигао до циља као пети. Једини такмац у броби за трон, Себастијан Ветел у Ферарију, кроз циљ је прошао ''тек'' као други што није било довољно да и теоријски остане у борби за врх. Славио је Макс Верштапен у Ред булу потврдивши сјајан викенд ''бикова'', који је покварило одустајање Данијела Рикарда. Аустралијанцу који је био у борби за подијум по пети пут се ове сезоне догодило да је одустао због техничких проблема, чиме је на незавидном врху у тој категорији.

Предност Луиса Хамилтона сада је недостижних 358 према Ветелових 294, а до краја су преостале трке у Бразилу 11. и Абу Дабију 25. новембра. Ферарију, као утеха након Мексика, остаје треће место Кимија Раиконена чиме је Скудерија пришла на заостатак од 55 бодова иза Мерцедеса у борби за титулу у конкуренцији конструктора. Сребрне стреле су и даље у предности, али у игри је још 86 бодова, тако да све и даље остаје отворено...

***

Нови првак, по пети пут и као тек трећи у историји најбржег циркуса коме је то пошло за воланом, после легендарног Хуана Мануела Фанђа и Михаела Шумахера, постаје један Британац - Луис Хамилтон.

Већ смо више пута констатовали да му се возачко умеће не може оспорити, али мислим да поређења са Фанђом који је возио у неком сасвим другачијем времену једноставно не стоје. На страну мањи број трка педесетих година у односу на данашњицу, на страну правила, на страну техничке могућности... оно што сигурно разликује Аргентинца и Британца јесте огромна медијска пажња која прати, или је можда боље рећи машинерија која подржава Хамилтона. Две приче у прилог томе...

Прва је од суботе и дана квалификација за ВН Мексика. Хамилтон и Алонсо на истом делу стазе и у истој фази квалификација праве сличну грешку - обојица излазе ван оквира стазе што се по правилима ФИА санкционише непризнавањем постигнутог времена у том кругу током тренинга. Алонсо је изгубио контролу, Хамилтон је сишао са стазе како би избегао возаче у споријем кругу за загревање. Дирекција трке је поништила Алонсов резултат, не и Хамилтонов...

А друга... Ко још у ово време модерних средстава комуникације памти догађај из ''давне'' 2015. године када, пред трку за ВН Италије у Монци током минута ћутања за некадашњег возача Минардија и Јагуара, као и његовог земљака, Џастина Вилсона, који је погинуо на Инди кар трци две недеље раније, Хамилтон није скинуо капу у није уклонио слушалице наставивши да слуша музику. Касније је то, уз извињење, правдао неспопразумом и са ''нисам схватио да је минут ћутања, мислио сам да се фотографишемо, усредсредио сам се на своју музику''...

http://f1i.com/news/24266-hamilton-explains-wilson-tribute-misunderstanding.html

Друго време и другачији људи... Хамилтон као Фанђо?... само статистички, ако мене питате...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...



offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

... страсти се (не) смирују након сукоба Верштапена и Окона...

ФИА је реаговала тако што је за удес у самој трци казнила Окона stop-and-go казном од 10 секунди, односно са три казнена поена. Верштапен је за инцидент након трке...



... кажњен са ''два дана обављања јавне службе у корист ФИА'' (?), чиме је кровна организација Формуле 1 донела одлуку без преседана. Штавише, ФИА је 2016. године казнила Никиту Мазепина искључењем са једне трке, пошто је Рус физички насрнуо на једног од својих ривала у европском шампионату Формуле 3.

У реакцијама јавности на домаћим спортским порталима могло се прочитати и како је Макса стигла лоша карма његовог оца Јоса који је на готово идентичан начин избацио из трке Хуана Пабла Монтоју, чини ми се 2001. године и то баш у Бразилу. Аутор текста једног од најпознатијих Ф1 блогова RaceFans, некадашњег F1 Fanatic, иде чак и даље, па наводи грехе старијег Верштапена и ван стазе, питајући се да ли је можда пропустио да (боље?) васпита свог сина:Citat:... In 2000 Max’s father Jos, while still an F1 driver, was found guilty of fracturing a 45-year-old man’s skull in a fight at a kart track two years earlier. He avoided a prison sentence after an out-of-court settlement was reached.

This was not a one-off. In 2008 the elder Verstappen received another suspended jail sentence when he breached a restraining order against former wife Sophie Kumpen – Max’s mother – when he was found to have send her threatening messages. He had another brush with the law following an alleged assault of a former girlfriend in 2012. Just last year he was arrested again following a fight at a beach club...
Срамотна је била и реакција шефа Ред була Кристијана Хорнера који је прокометарисао:Citat:... Ocon was “lucky to get away with a push”, he said... https://www.racefans.net/2018/11/12/why-verstappen.....ving-ocon/

Увек је било возача који су важили за лоше момке Ф1, али са породицом Верштапен изгледа да све добија неку нову димензију...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Крај сезоне 2018.

Трка у Абу Дабију је, баш као и претходна у Бразилу, на неки начин сумирала овогодишњи шампионат. Мерцедес који је био најбржи у квалификацијама и који је у трци капитализовао предност на старту више кроз добру тактику него кроз брзину, и који је, како помало злобно примећују из Ферарија (Маурицио Аривабене?), још једном показао да ''немају два возача, већ возача и батлера''.

Скудерија је била близу, али недовољно, а додатни опор укус оставља и отказ погонске јединице у последњем наступу Кимија Раиконена који ће се следеће године наћи у кокпиту тима у којем је и почео своју Ф1 каријеру, Заубера.

Ред бул је био ''ту негде близу'' уз покушај да пре свега тактиком изненади фаворите, уз нове идиотске испаде Макса Верштапена који је, без обзира како на то благонаклоно гледали у ФИА и међу навијачима који то правдају некаквим ''освежењем'' и ''новом крвљу'', још једном показао да уме да буде опасан по окружење на стази... не такмичарски, већ дословно: обилажење Окона у првој фази трке одиграло се на ивици контакта који је тражио управо млади Холанђанин, а стварни контакт одиграо се са Ботасом у којем је дебљи крај извукао Финац изгубивши две позиције. У суштини, оба случаја могли би се окарактерисати као возачки инциденти, али и даље сам убеђен да је то био случај и у Бразилу... нарочито ако се узме у обзир и Верштапеново раније понашање на стази. Осим тога, ''казна'' којом је за дивљачко понашање након трке санкционисан Верштапен, једноставно је непримерена...

Кад смо већ код кажњавања, и даље ми није јасно зашто је у самој завршници санкционисан и Алонсо који је вероватно забележио свој последњи наступ у Ф1. Двоструки светски шампион био је у потери за Магнусеном на 10. позицији и евентуалним освајањем бода, заокружио би свој учинак на 1900 бодова у каријери. Покушавајући да сустигне ривала, Алонсо је у једном тренутку сишао са стазе и тако ''зарадио предност''. Звучи логично и по правилима, уз једну ''малу'' околност: Шпанац је изашао са стазе на прљав и дужи зауставни део, а у том тренутку већ је заостајао за Магнусеном око две секунде, док је најближи Алонсов пратилац каснио скоро 25 секунди. У односу на кога је то предност остварио Фернандо Алонсо?... или је, ипак, тих додатних пет секунди које нису донеле никакву промену у пласману, заправо било некаккво накнадно кажњавање за раније грехе, пре свега јавне критике менаџмента Ф1...

Кажњени смо само ми који и даље пратимо Ф1...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 779 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 5 sakrivenih i 737 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Petar, _Sale, A.R.Chafee.Jr., ALBION101, amaterSRB, aramis s, Atomski čoban, Bane san, cenejac111, Chainsaw, dijica, dragon986, dzoni19, Dzoni90, goxin, Kalvi1979, kos milorad, Krusarac, MB120mm, Mercury, Milos ZA, MiroslavD, nebkv, pavle_pzs, Petar35, r77adder, Rakenica, sakota79, sams6245, Sirius, Sr.Stat., stegonosa, stevo2484, Toni, vasa.93, Vlad000, Živković