Formula 1, 2018.

3

Formula 1, 2018.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

Трком у Монтреалу завршена је прва трећина шампионата.

Одличном вожњом током које није ни у једном тренутку није испустио вођство славио је Себастијан Ветел и трећим тријумфом ове сезоне вратио се на чело генералног пласмана са 121 бодом. Ветелов највећи конкурент у борби за титулу, актуелни првак Луис Хамилтон, још једном није имао свој дан, али је ипак прошао кроз циљ као пети и заостатак за водећим износи само један бод. Мерцедес је и даље задржао предност над Фераријем у поретку конструктора - 206:189.

Други је био Хамилтонов тимски колега Валтери Ботас који није значајније успео да угрози данашњег победника, док је трећи кроз циљ прошао Макс Верштапен у Ред Булу.

Почетак трке обележио је жесток судар Ленса Строла (Вилијамс) и Брендона Хартлија (Торо росо) након чега је на стазу изашло возило безбедности...



... након рестарта, готово да и није било значајнијих дешавања на стази. Тимови су се посветили тактици, а возачи чувању пнеуматика, па је тако водећи двојац Ветел - Ботас отишао на једину замену тек у 38. односно 37. кругу, иако су прве прогнозе указивале да ћемо имати трку са два стајања. У 40. кругу због техничких проблема одустао је слављеник са 300. учешћа у Ф1 Фернандо Алонсо.

Сезона се наставља за две недеље Великом наградом Француске...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

... заборавих да додам...

Детаљ који је обележио крај трке, срећом без већих последица, била је грешка организатора, односно модела Вини Харлоу...



... којој је указано поверење и почаст да заставом обележи крај трке. Како је дошло до тога да она спусти заставу на крају претпоследњег и почетку последњег круга, остаје тек да се види, ако уопште и буде истраге ФИА по том питању. Реакција водећег Себастијана Ветела можда и најбоље говори какве је последице могла имати таква грешка:Citat:Sebastian Vettel says he was worried fans would run onto the live race track after the chequered flag was waved one lap too soon at the Canadian Grand Prix.

Celebrity guest model Winnie Harlow was invited to wave the flag at the end of the race but a mix-up caused it to shown on lap 69 instead of 70. Vettel said he knew it wasn’t the end of the race but was concerned others wouldn’t.

“I knew that there was another lap because I have the lap count on the dash and I have the lap count on the pit board,” he said. “I was surprised and I asked for confirmation and they said ‘no, keep going’.”

“Then I was a bit worried that nobody runs on the track. But it was all OK.”

...
https://www.racefans.net/2018/06/10/vettel-feared-.....vasion-f1/

Стјуард на платформи је узео заставу и означио крај трке након 70. круга...



... али неких последица, по исход трке срећом безначајних, ипак је било - према правилнику Ф1:Citat:... Should for any reason the end-of-race signal be given before the leading car completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the race will be deemed to have finished when the leading car last crossed the [finishing] line before the signal was given...чиме је трка практично окончана у 68. а не у 70 кругу.

https://www.racefans.net/2018/06/10/canadian-gp-cu.....-too-soon/

Харлоу се након трке на друштвеним мрежама правдала да је сигнализирала заставом када јој је било речено да то учини...

https://www.instagram.com/p/Bj23CUFhRVq/?utm_source=ig_embed

(+ принт-скрин за случај да манекенка уклони објаву, пошто јавност већ реагује)

Имам проблем да поверујем у њену верзију...



offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

Хммм...

Истрага следи...

https://www.racefans.net/2018/06/12/canadian-grand.....safety-f1/

... а сва је прилика да ће кривац битиCitat:... the guy they call the starter here, the guy who starts and finishes the race...иакоCitat:... He thought it was the last lap, he asked race control to confirm it, they confirmed it. They thought he was making a statement when he was in fact asking a question... https://www.racefans.net/2018/06/11/fia-celebrity-.....rand-prix/

... и још се ФИА извињава сиротој манекенки...

https://www.racefans.net/2018/06/12/harlow-receive.....-error-f1/

Чарли Вајтинг је дефинитивно одрадио своје... сад још само да му неко то и каже... попут Ветела у Мексику 2016...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

После десетогодишње паузе јуче је поново вожена ВН Француске.

Победу је, готово крстарећи од самог старта, однео Британац Луис Хамилтон у Мерцедесу којем је на руку ишао и удес у првој кривини у којем су учествовали његов први ривал Себастијан Ветел у Ферарију и клупски колега Валтери Ботас, а услед којег су пали на зачеље и морали на непланирани пит-стоп већ у првом кругу. До краја Ветел се, и поред казне од пет секунди за тај удес, пробио до пете позиције, Ботас је стигао до седмог места, док су Хамилтону друштво на подијуму правили Макс Верштапен (Ред бул) и Кими Раиконен (Ферари).

У генералном пласману поново је преузео вођство Хамилтон са 145 бодова, испред Ветела са 131, док у конкуренцији конструктора и даље води Мерцедес испред Ферарија 237:214.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

Много тога могли смо видети на јуче воженој ВН Аустрије...

Иако је старт трке обећавао скоро сигурних 1-2 за Мерцедес, уз чињеницу да је Хамилтонов први конкурент у борбу за титулу Ветел, иако трећи у квалификацијама, кажњен померањем три места уназад, па још са те шесте позиције пао на осму, догодило се супротно - видели смо прави крах Сребрних стрела.

Не само резултатски, већ и технички, иако у Мерцедесу сматрају да одустајања Ботаса (мењач) у 14. и Хамилтона (погонска јединица) у 54. кругу нису у вези са унапређењима аутомобила која је Мерцедес почео да проводи још прошлог викенда у Француској. Ипак, забрињавајуће је да је први конкурент Ферари имао два места на подијуму, истина иза победника Верштапена у Ред булу, али је, исто тако, свих шест аутомобла који користе Фераријеве погонске јединице било међу освајачима бодова (Скудерија, Хас, Заубер).

Иако се на победничко постоље попео млади Холанђанин, утисак је да је прави победник ипак Ферари који је након слабијих квалификација поново преузео вођство, не само у конкуренцији возача (Ветел - Хамилтон 146:145), већ и конструктора (Скудерија - Мерцедес 247:237), а уз то, мимо свих прогноза током трке, није наредио својим возачима да у финишу замене позиције како би Ветелу омогућили додатне бодове у борби за титулу.

Ред бул би имао сјајан дан на домаћем терену да због погонске јединице није морао одустати слављеник Данијел Рикардо, а посебне симпатије иду на рачун Романа Грожана у Хасу који је након неколико малерозних трка стигао до четвртог места.

Имамо узбудљив шампионат који се наставља већ следећег викенда трком за ВН Британије. Први пут у историји Ф1, биће вожене трке три викенда узастопно...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

Skywhaler ::Много тога могли смо видети на јуче воженој ВН Аустрије...... а јуче на легендарном Силверстону у вероватно најбољој трци не само у досадашњем току сезоне већ и последњих неколико година где смо углавном имали доминацију једног тима и једног возача...

Трка на једној од најбржих стаза у каравану ф1 имала је своју увертиру још на тренингу у којој је Себастијан Ветел због проблема са боловима у врату замало пропустио квалификације, али ипак изашао на стазу и заузео друго стартно место са свега 0,044 секунде заостатка иза Британца Хамилтона. И трећи Раиконен заостајао је мање од десетинке за водећим, свега 0,054 иза клупског колеге, док је четврти Ботас већ бележио заостатак преко 0,3. Уз неколико излетања која су прекидала и тренинг и саме квалификације, бура је била на помолу...

На самом почетку Ветел је одлично стартовао и преузео вођство, док је Хамилтон, изненађујуће, попустио и пред налетом клупског колеге Ботаса, а умало и Раиконена који на улазу у трећу кривину прекасно кочи, долази до контакта са Хамилтоном који се окреће и пада на последњу позицију. Финац је након пар кругова санкционисан са десет секунди, док је Хамилтон по завршетку трке ''између редова'' осумњичио Ферари за тактику која га је готово избацила из трке. Не знам да ли неко прати (мени изузетно смешне и инфантилне коментаре на порталу Б92 у вези Ф1), али углавном су код Хамилтонових навијача провејавали такви ставови. Британац је притом експресно заборавио да је и сам био мета нагађања о ''синхронизованом кочењу'' њега и Ботаса на уласку у прву кривину трке у Француској којим је Ветел био приморан на грешку, касно кочење и колизију са Ботасом која је резултирала падом Ветела у поретку и казном од пет секунди, за коју је затим Хамилтон још рекао и да је била неадекватна, а затим и у Аустрији где је Ветел избегавајући потенцијални судар пао у поретку. Такође, та нагађања нису стигла из Ферарија, већ од ТВ коментатора широм света као и изјаве самог Хамилтона који је претходно зажалио што сличан маневар није користио на неким ранијим тркама...

Какогод било, Ветел је повео и до првих боксова одржавао солидну предност пред Ботасом. Након што је Хамилтон, који се у међувремену пробио до треће позиције, одрадио своје једино стајање и вратио на шесту позицију, деловало је да трка улази у монотону завршницу коју је једино можда претио да угрози Ботас смањујући разлику за водећим... а онда су, у кратком времнском периоду, уследила два узастопна периода иза возила безбедности због излетања прво Магнусена у Зауберу, а затим и Грожана у Хасу и Саинза у Реноу. Најбоље су то искористили у Ферарију који је своје возаче увео на нови сервис. Вођство је, али на тврђеој компоненти старијих пнеуматика преузео Ботас, Ветел је пратио у стопу, трећи је био Хамилтон, док је као четврти пратио Раиконен којег је, испоставило се, казна можда спречила да оствари значајнији успех од трећег места. Када је трка коначно по трећи пут рестартована уследила је борба за прво место у којој су учествовали два Мерцедеса и два Ферарија. Након неколико неуспелих покушаја Ветел сјајним маневром пет кругова пре краја враћа вођство и стиже до своје 51. победе у каријери, чиме се на вечној листи изједначио са легендарним Аланом Простом. Хамилтон је такође круг касније преузео друго место (борбом са или пропуштањем од Ботаса?), а затим се и Ледени Финац пробио до подијума.

Иако је тријумфовао на Хамилтоновој домаћој стази, тешко је рећи да ли је Ветел највећи добитник дана или је то ипак Британац који се, након што је пао на последњу позицију, уз два сејфтија вратио у борбу за сам врх. Тренутни епилог је вођство Ветела у генералном пласману са 171 бодом, док Хамилтон има 163. У поретку конструктора Ферари је повећао предност испред Мерцедеса на 20 поена...

Након три изастопна тркачка викенда следи стандардна пауза од две недеље, након чега нас чекају трке у Немачкој и Мађарској, а затим и летња пауза...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

Нови преокрет у шампионату Ф1 у режији најпре нејасне тактике Ферарија, затим грешке Себастијана Ветела која би га могла скупо коштати на крају сезоне, затим променљивих временских услова, а на крају можда и судија...

Након квалификација све је било у рукама Скудерије. Ветел на полу, док је директни конкурент Хамилтон због оштећења пода аутомобила морао да одустане још у првој фази и на крају стартовао тек као 14. Сам старт трке није донео значајније промене у пласману, Британац је чак у почетку пао за једну позицију и све је ишло у прилог томе да ће Ветел први пут тријумфовати на стази у Хокенхајму. Након првих измена вођство је преузео Раиконен, док је Ветел који га је у стопу пратио управо услед те чињенице бележио нешто већу потрошњу пнеуматика. Тек након прилично конфузних тимских наредби, Финац је пропустио тимског колегу на водећу позицију. Мерцедес је за то време био посвећен тзв. контроли штете и определио се за дуг први стинт, како би у финишу трке Хамилтону на мекшој компоненти пнеуматика дао шансу за што бољи пласман.

А онда је уследила киша... додуше, лагана лагана и прво само на појединим деловима стазе, али ипак довољно да унесе конфузију међу све тимове - како наставити? Неколико тимова, међу њима и Ред бул покушали су са интермедијум пнеуматицима за кишу, Торо росо је чак монтирао и фул вет пнеуматике, али резултати су били слабији од конкуренције на стази. Неки су се чак вратили на супермеке или средње, али се благо појачана киша поново појавила на појединим деловима стазе. Било је видљиво да возачи све теже контролишу своје аутомобиле. У Ферарију нису били сасвим начисто шта учинити и у тој недоумици водећи Ветел је на 15 кругова пре краја излетео са стазе и морао да одустане. На стазу је изашло возило безбедности, у бокс су отишли Ботас и Раиконен, али не и Хамилтон који је тако задржао водећу позицију која му је просто пала у крило. Киша је стала, а до краја само је Ботас након рестарта покушао да угрози тимског колегу, али то је било све...

.. или ипак не!?... у тренуцима када је возило безбедности изашло на стазу, Мерцедес је најпре позвао и Хамилтона у бокс на промену, али је у последњем тренутку ипак променио одлуку. Актуелни светски првак је тада управо био на стази уласка у бокс, али је пресекао линију која раздваја улазак у бокс и тркачку стазу и, преко травнате површине, вратио се назад на стазу...



https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....wards.html

Прелазак стазе је, према прописима ФИА, конкретноCitat:... Appendix L, Chapter IV, Article 4(d) of the FIA International Sporting Code by “crossing the line separating the pit entry and the track”...требало да буде кажњен са најмање (и највероватније) пет секунди, али су уместо тога, судије након трке донеле одлуку да Хамилтон буде само опоменут... у супротном, на победничком постољу нашао би се Валтери Ботас...

https://www.racefans.net/2018/07/22/hamilton-keeps.....violation/

Какогод било, на чело поретка у шампионату поново се пробио Хамилтон са 188 бодова, док Ветел има 171. Већ наредног викенда следи трка за ВН Мађарске...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

ВН Мађарске

1. Хамилтон
2. Ветел
3. Раиконен...

Лако је бити генерал после битке, али ово је трка која је практично била одлучена још у суботу на квалификацијама у којима је превагу донела киша. Мерцедес је заузео први стартни ред и донео Хамилтону оно што најбоље ради - крстарење на челу од првог до последњег метра... Сребрним стрелама још једном је помоћ стигла из правца из којег није смела доћи: из самог Ферарија који је још једном пао на тактичком испиту. Најпре је Ветел остављен предуго на стази у тренутку када је водио и када је имао око 25 секунди предности у односу на Ботаса, што га је након лоше обављеног бокса по повратку на стазу и довело иза Финца чиме је битка за врх била окончана. Тај лоше обављени бокс претходно је задесио и Раиконена, па је Скудерија осим тактике пала и на техничком плану... а евидентно је било да је Ферари, поготово на оваквој (сувој) стази, бржи од Мерцедеса...

Следи летња четворонедељна пауза коју је Мерцедес последњих година увек рационално знао да искористи... а Хамилтонова предност успред Ветела сада износи тачно 25 поена... први пут од старта шампионата један претендент на титулу има значајнију бодовну предност...

На крају, о Ботасу... или ипак више о ФИА... са два инцидента у завршници трке у којима је могао друге да кошта пласмана, Ботас је понео звање ''лошег момка дана''. И док се у првом случају, када га је обишао Ветел и може говорити о тркачком инциденту пошто се Финац нашао на прљавом делу стазе (у Мађарској израженије него на неким другим стазама) па је једва исконтролисао аутомобил, али ипак закачио Немца, поставља се питање - шта је то Ботас желео у другој ситуацији!?... иако је било разлога да чак и по наређењу директора трке оде у бокс због оштећења које је претрпео закачивши Ветела, то се није догодило... Након што су га обишла два Ферарија, сустигао га је можда и понајбољи појединац трке, Рикардо у Ред булу, покушао да га обиђе са спољне стране. Финац је готово исправио ту кривину и замало потпуно уништио Рикардову десну страну аутомобила. Аустралијанац је, ипак, и тако тешко оштећен успео да обиђе Ботаса и заврши трку као четврти...

Ботас је након трке, кажњен - временски са 10 секунди, чиме је поредак у трци остао исти!? Потпуно бесмислена пенализација, осим уколико Финац накнадно не добије још неку врсту казне...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

Прва значајнија дешавање у Ф1 ван стазе ове године...

Аустралијанац Данијел Рикардо напустиће Ред бул, у којем је, укључујући и јуниорске дане, провео укупно 11 година. Иако је довођен и у везу са Фераријем и Меклареном, Рикардо ће следеће сезоне седети у кокпиту Реноа, у којем ће му тимски колега бити Нико Хулкенберг.

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....-2018.html
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....-2019.html

Претпоставља се да би у супротном правцу могао кренути Шпанац Карлос Саинз Јуниор...

https://www.formula1.com/en/latest/features/2018/8.....rket-.html

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8533
  • Gde živiš: Esgaroth

... још вести из најбржег циркуса. Након 17 година, две титуле првака, 32 победе, 22 пол-позиције и 97 појављивања на подијуму, Шпанац Фернандо Алонсо најавио је повлачење из Ф1 на крају сезоне...

http://www.novosti.rs/vesti/sport.297.html:743927-.....aju-sezone

... иако упамћен и по учешћу у шпијунској афери у којој је, као члан Мекларена, наводно узео учешће у тестирању украдене технологије Ферарија, ипак се ради о једном од имена које је обележило историју Ф1. Један је од свега неколико возача који се могу похвалити чињеницом да је у директном окршају на стази и у борби за титулу био бољи од најуспешнијег возача у историји Ф1 Михаела Шумахера. Ево и изјаве Фернанда Алонса којојм је најавио своје повлачење:Citat:Fernando Alonso's statement in full

“After 17 wonderful years in this amazing sport, it’s time for me to make a change and move on. I have enjoyed every single minute of those incredible seasons and I cannot thank enough the people who have contributed to make them all so special.

“There are still several grands prix to go this season, and I will take part in them with more commitment and passion than ever.

“Let’s see what the future brings; new exciting challenges are around the corner. I’m having one of the happiest times ever in my life but I need to go on exploring new adventures.

“I want to thank everyone at McLaren. My heart is with the team forever. I know they will come back stronger and better in the future and it could be the right moment for me to be back in the series; that would make me really happy. I have built so many great relationships with many fantastic people at McLaren, and they have given me the opportunity to broaden my horizons and race in other categories. I feel I am a more complete driver now than ever.

“I made this decision some months ago and it was a firm one. Nevertheless, I would like to sincerely thank Chase Carey and Liberty Media for the efforts made to change my mind and everyone who has contacted me during this time.

“Finally, I would also like to thank my former teams, team-mates, competitors, colleagues, partners, journalists and everyone I have worked with in my F1 career. And, especially, my fans all over the world. I am quite sure our paths will cross again in the future.”
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/.....-2018.html

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 885 korisnika na forumu :: 11 registrovanih, 4 sakrivenih i 870 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., Bubimir, dekan.m, DragoslavS, Lazarus, Milos82, Mixelotti, mnn2, yrraf, zziko