Kako procepit 'dizne' na vecem broju obrtaja?

1

Kako procepit 'dizne' na vecem broju obrtaja?

offline
  • qds 
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 16 Apr 2015
  • Poruke: 483
  • Gde živiš: Negotin-Lopare

1.9 TDi 74kw.
Kada se vozim u niskim obrtajima ispod 1500 auto se gusi,e sad treba nekada ga 'produvati' da li dizne ili nesto drugo,ali cuo sam dve verzije kako se to radi:
1.Voziti auto u visokim obrtajima recimo u drugoj brzini voziti preko 3000 obrtaja duze vreme.
2.VOziti naprimer u 4toj brzini na jedno 2500 obrataja i onda odjednom prebaciti iz cetvrte u drugu da dobije kompresiju i tako 'produva' to sto se zapusava niskim obrtajima.
Mene zanima kako pravilno ovo uraditi jer ne znam kako je pravilno da se ovo uradi,koliko vremenski i svako koliko treba raditi ovo?Hvala Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Research Engineer @MalwareBytes
  • Pridružio: 09 Avg 2011
  • Poruke: 15877
  • Gde živiš: Beograd

To ne bi smelo da se desava. Auto treba voziti ponekad par minuta na 3500 obrtaja da bi se procisila turbina i izduvni kanali, jer onda sva garez sagori, a tvoj problem je po malo cudan.



offline
  • qds 
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 16 Apr 2015
  • Poruke: 483
  • Gde živiš: Negotin-Lopare

E pa to sam i pito da li da vozim tih par minuta na 3500 ili da iz cetvrte ubacim u drugu da naglo prebaci na 3000-4000 obrtaja pa da se izduva.
Nemam ja problem,nego svako auto se gusi na niskim obrtajima kad dajes gas naprimer na 1000obrtaja u 4toj brzini kada stisnes gas on bruji kao malo dok ne dodje do negde 1500 obrtaja onda tek pocne da vuce jako.Koliko je tih par minuta,tacnije 2-3-4-5-6-7-8min?

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 12934
  • Gde živiš: Z-moon

Iz četvrte u drugu? Bebee Dol
Kad bi se tako popravljao auto, niko servis ne bi otvorio.
Jesi li razmišljao da odvezeš auto kod nekog dobrog majstora?

offline
  • Research Engineer @MalwareBytes
  • Pridružio: 09 Avg 2011
  • Poruke: 15877
  • Gde živiš: Beograd

qds ::E pa to sam i pito da li da vozim tih par minuta na 3500 ili da iz cetvrte ubacim u drugu da naglo prebaci na 3000-4000 obrtaja pa da se izduva.
Nemam ja problem,nego svako auto se gusi na niskim obrtajima kad dajes gas naprimer na 1000obrtaja u 4toj brzini kada stisnes gas on bruji kao malo dok ne dodje do negde 1500 obrtaja onda tek pocne da vuce jako.Koliko je tih par minuta,tacnije 2-3-4-5-6-7-8min?


Prva stvar je, sta ce auto u cetvrtoj brzini na 1000 obrtaja? Sta ti ocekujes, da u cetvrtoj auto na 1000 obrtaja poleti? Imas valjda kvacilo i menjac, menjaj covece brzine. Slucajno imam taj isti motor u mom autu i nemam tih problema. Brzine se menjaju cesto, i ne dozvoljava se da auto u cetvrtoj ode na hiljadu obrtaja, tada bi vec trebala biti druga brzina.

Uspeo sam da se setim jednog poucnog teksta i nasao sam ga na Vrele Gume forumima, e sad da li je ovo prihvatljivo za 100% vozaca, sami cete proceniti:

Citat:Najveci problem kod nas sto vecina ljudi kuka zbog tih problema sa turbinom je upravo ta penzionerska voznja. Dizel je prljavo gorivo po prirodi,a nas dizel pogotovo. Voznja u niskim obrtajima ubija motor sto se tice garezi,a najvise turbinu. To sve odmah utice na perfomanse. Ja vozim 1.9 jtd Alfu i recept za cist motor koji uvijek povlaci je voznja u svakoj brzini do nekih 3000 obrtaja i onda saltanje u brzinu vishe. Ako npr vozim u trecoj na 2600-2700 obrtaja i necu vishe ubrzavati ja ni ne saltam u cetvrtu,tako isto u slucaju cetvrta-peta. Jos jedan bitan momenat je da na auto putu uvijek par minuta razvucete motor na jedno 3500 obrtaja i tako vozite nekoliko minuta da se sprzi garez na lopaticama turbine. Ako je auto stucao ranije,posle prelaska na ovakav nacin voznje,ako neki od vishe djelova koje pate od zapusavanja sa garezi nije bio bas u kvaru,auto ce poletjeti.Pomirio sam se malo vise buke i 1L potrosnje vishe u odnosu na glupe fabricke specifikacije,ali uvijek povlaci i znam da je garez na minimumu. Takodje sam zablombirao EGR ventil,manje cadjenja motora iznutra,mirniji rad,cistije ulje,bolje podmazivanje. Sve povlaci jedno drugo. Plus sto voznja na niskim obrtajima muci zamajac. Motor i prenos najbolje (najzdravije) rade u podrucju najviseg obrtnog momenta,znaci izmedju 2 i 3 hiljade obrtaja kod 99% modernih turbo dizela. Naravno dok motor ne dosegne radnu temperaturu ne prelaziti 2500 obrtaja jer je podmazivanje optimalno tek blizu radne temperature koja je kod vecine oko 85-90 stepeni C.

Najcesce su problemi,bar na jtd-ovima, a vjerujem da je slicno i kod ostalih - senzor vakuuma,zatim elektroventil koji kontrolishe rad promjenljive geomatrije krilaca turbine a cesto i protokomjer. Naravno i EGR mozda cak najcesce,ali ja racunam da to treba blokirati i izbaciti iz mogucih opcija kvara. Waste gate ventil i neki solenoid koji isto kontrolishe pritisak tu oko turbine (nisam sad siguran sta tacno) mogu da zezaju ali rijedje.

Takodje bi jednom na 20-30 hiljada km trebalo skinuti interkuler i dobro ga ocistiti kao i sva crijeva izmedju njega,turbine i usisa. Na usis kod interkulera je spojen odusak uljnih para i na njegovom dnu se vremenom zna nataloziti odredjena kolicina ulja od tih para koje se u njemu kondenzuju pa to zna da zastopa usis jer jaka struja vazduha to zna digne i potjera na usis.

Znaci po svaku cijenu izbjegavati penzionersku voznju,prociscavati auto na auto putu i nema frke. Trosice malo vishe,ali ce te sve te pare za gorivo isplatiti na taj nacin sto ih necete bacati kod majstora svaki cas za kojerazna ciscenja i promjene ventila.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 12934
  • Gde živiš: Z-moon

3000 obrtaja za veći stepen prenosa? Čemu to?
Hvala lepo, moja granica je 1500-2000, nekad i ispod 1500.
Ostatak teksta može da prođe, ali samo uslovno.

offline
  • Research Engineer @MalwareBytes
  • Pridružio: 09 Avg 2011
  • Poruke: 15877
  • Gde živiš: Beograd

_Sale ::3000 obrtaja za veći stepen prenosa? Čemu to?
Hvala lepo, moja granica je 1500-2000, nekad i ispod 1500.
Ostatak teksta može da prođe, ali samo uslovno.


Mr. Green

Takvom sam se komentaru i nadao. Kod tog lika sto tako vozi, mozda ce turbina biti dobra, ali sve ostalo ce brzo da rikne Very Happy

Kod mene je 3000 obrtaja u cetvrtoj brzini ekvivalent 120-130km/h. Da li sam lud da teram do te brzine pa da saltam u petu.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 12934
  • Gde živiš: Z-moon

Meni je na Pasatu u 6. brzini na 2200 obrtaja brzina kojom se krećem 140km/h, a 3000 obrtaja ravno 190km/h.


... napisah kilometarsku poruku, ali sam sve obrisao.
Nekako mi se čini da džaba pišemo i ovo.

offline
  • Research Engineer @MalwareBytes
  • Pridružio: 09 Avg 2011
  • Poruke: 15877
  • Gde živiš: Beograd

Nije dzabe, neko to mozda nadje za poucno. Ja ne volim penzionersku voznju, ali vozim u granicama normale. Ako je ogranicenje 100, ja ne prelazim 110-120 i to nikad. Za mene je 110-120 sasvim dovoljno da li na autoputu, da li na magistrali. Sve preko toga za manje i slabije automobile nije sigurna voznja. Profesionalni reli vozac mi je cak rekao da on nikad ne prelazi 140km/h jer sve preko toga je kontrola nad autom veoma mala. Naravno, za neke vece brzine treba imati potpuno ispravan auto, dobre, izbalansirane i naduvane gume.

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12340

Ja sam danas snimao tablu skoro 40 minuta dok sam vozio, samo zbog ove teme.
Ispostavilo se da vozim drugačije nego što sam mislio, jer ja retko kada pogledam u obrtaje.

Kako god, šaltam između 2-3k. Desi se nekada da odem do 3.5k ako petičem ili ubrzavam. Skoro uvek oko 3k i više iz mirovanja prvom i drugom.
Moj auto je takav da je beskoristan ispod 2000 (dok se ne uključi turbina, + papučica gasa mi nije dobra pa kada gurnem istu do kraja, ne aktivira mi se turbina nego se auto mrcvari do 2k) tako da iz navike šaltam preko 2.5k najčešće. Tada sledeća brzina bude ispred 2k i turbina se opet pali ako treba.

Ne bih mogao da šaltam ispod 2k jer bi mi auto bio ispod 1500 obrtaja u narednoj brzini, što mi guši motor ...

Međutim taj stil vožnje nikako ne mogu da primenim na burazerovoj 407. jer ima 136 konja i tako agresivnom vožnjom auto leti po putu ... Kod njega je daleko manji broj obrtaja potreban za neki normalni rad motora ili šaltanje.

Najniži obrtaji pri vožnji su oko 1500 kod mene, to je otprilike deo kada motor radi dobro i ne bruji a ja sam u najvišoj brzini koja može to da isprati. Npr. 55 kmh 4. brzina, 70 kmh 5. brzina itd.
Jedini izuzetak je recimo druga brzina, gde mi padnu obrtaji ispod 1500 u gradu ako pratim nekog biciklistu i sl.

Što se brzine tiče, retko retko kada pređem ograničenje u naseljima, čak i kada je put prav, dobro, ne računam to što vozim 55 prekoračenjem :p
Na autoputu mojim autom 150 max, jer se tada oseti gubitak stabilnosti automobila. Najčešće 130 vozim.

Što se same teme tiče, nisam mnogo vozila probao ali skoro svaki dizel koji jesam mi se gušio ispod 1500 obrtaja. Izuzetak je Mondeo koji može 4. brzinom 45 da ide i da ne oseti ništa, nema buke, nema gušenja ... Međutim taj TDCi motor je zver ... strašno odzivan na gas i snagu.

Čak i da produvaš to kao što sam ja danas zbog ove teme, ako ti je motor takav da se guši ispod 1500 obrtaja mislim da će biti takav i nakon čišćenja...

p.s. Twin, mislim da je ovo 5. kod mene na 3k ...



Što je kod tebe 4. Mr. Green

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 386 korisnika na forumu :: 17 registrovanih, 0 sakrivenih i 369 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Atomski čoban, CrazyDiablo, croato, Djole, Georgius, goxin, HrcAk47, jaeger, Jester, Konda, kovinacc, ladro, MarKhan, Milan A. Nikolic, Profica, vlvl, Wisdomseeker