Kamere love trkače

Kamere love trkače

offline
  • Brano  Male
  • Super građanin
  • Pridružio: 26 Dec 2008
  • Poruke: 1428
  • Gde živiš: Bijeljina

Savremeni sistemi za nadgledanje i kažnjavanje bahatih vozača u Beogradu počeli sa radom. Kontrola se vrši na 14 lokacija. Identifikacija na osnovu registarskih oznaka.

Nesavesni vozači više neće moći nekažnjeno da jurcaju po Beogradu i prolaze kroz crveno svetlo, jer su moderne redlight kamere, postavljene u 14 ulica, počele da snimaju izgrednike i “pišu” kazne. Savremena tehnologija će danonoćno kontrolisati saobraćaj, pa bi, smatraju u Srpskom komitetu za bezbednost saobraćaja, broj nesreća na tim lokacijama uskoro trebalo značajno da se smanji.

Svi bahati vozači koji blokiraju raskrsnice, ne poštuju semafore, žutu traku i ograničenje brzine od sada su pod budnim “okom” kamere. Na osnovu snimaka, policija će pisati kazne, a dokazni materijal slati na kućnu adresu.

- Još nemamo podatke koliko je ovaj sistem uticao na smanjenje broja prekršaja, jer nije prošlo dovoljno vremena da bismo uporedili stanje pre i posle aktiviranja kamera – objašnjava direktor Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović. – Gde god su u svetu postavljene, dobijeni su odlični rezultati, odnosno broj prekršaja i udesa se smanjio. To je i cilj ovog projekta, preventiva, a ne kažnjavanje ljudi
nakon što se dogodi nesreća.

S obzirom na to da kamere imaju mogućnost da naprave četiri fotografije počinioca u trenutku prekršaja i da snime video zapis šest sekundi pre i posle trenutka kršenja propisa, vozači praktično ne mogu da izbegnu plaćanje kazne. Inače, uređaji prepoznaju registarske oznake automobila, pa se podaci o izgredniku automatski evidentiraju u bazi policije. Svih 14 kamera je umreženo u sistemu MUP-a, a proces od beleženja prekršaja do izdavanja prijave kompjuter “samostalno” obrađuje.

- Na osnovu snimaka i registracije piše se kazna koja stiže na adresu vlasnika vozila – navode u Upravi saobraćajne policije. – U slučaju da vlasnik automobila ne plati kaznu u zakonskom roku, predmet se šalje sudiji za prekršaje.

Kada neko načini prekršaj za volanom tuđeg automobila, kazna će stići na adresu vlasnika vozila, ali će on moći da navede ime onog ko je odgovoran za prekršaj. Takođe, u slučaju da je vozilo prodao, imaće mogućnost da kaže ko je novi vlasnik.

Više kamera
Prema rečima Damira Okanovića, oko 15 miliona evra je izdvojeno za nabavku novih kamera, koje će biti postavljene širom Srbije i na još nekoliko lokacija u gradu.

- To bi trebalo da utiče na smanjenje broja saobraćajnih nesreća i na ukupno poboljšanje bezbednosti. Kamere nisu i neće biti skrivene, jer njihova funkcija i jeste da upozore i nateraju vozače da budu obazriviji – navodi Okanović.

Proba
Moderne redlight kamere su nekoliko meseci bile na probnom radu, a pre nekoliko dana uspešno je završeno testiranje optičkih uređaja. Tokom tog perioda na uglu ulica Starine Novak i Cvijićeve, u smeru ka “Pioniru”, dnevno je prolazilo više od 10.000 vozila, a u proseku se događalo oko 300 različitih prekršaja.

Raskrsnice sa video-nadzorom

1. Bulevar Nikole Tesle – Ušće
2. Bulevar Mihajla Pupina – Milentija Popovića
3. Bulevar Mihajla Pupina – Španskih boraca – SIV
4. Bulevar Nikole Tesle – Trešnjin cvet
5. Brankov most – beogradska strana
6. Omladinskih brigada – Jurija Gagarina
7. Jurija Gagarina – Proleterske solidarnosti
8. Tošin bunar – Studentska
9. Bulevar Vojvode Mišića – ulaz u Sajam
10. Ustanička – Specijalni sud
11. Bulevar kneza Aleksandra – Botićeva
12. Bulevar despota Stefana – Jovana Avakumovića
13. Dečanska – Vlajkovićeva
14. Ulica Starine Novaka i Cvijićeve

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:314350-Kamere-love-trkace



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Max  Male
  • Super građanin
  • Marko Milic
  • MWEB - Project manager & Front-end developer /Saobracajni inzenjer
  • Pridružio: 02 Nov 2003
  • Poruke: 1363
  • Gde živiš: Beograd - Jagodina

Dobro je sto nece biti skrivene, lose je ako se samo ide sa vidljivom prinudom, posto su iskustva zapadnih zemalja (plus Australija i Novi Zeland) pokazala da najbolje rezultate daje kombinovana prinuda, vidljive i skrivene kamere, kao i upotreba mobilnih ASE jedinica.... samo na taj način se postiže najveći stepen odvraćanja od kršenja saobraćajnih propisa, sve ostalo daje kratkoročne rezultate u smislu da vozači poštuju brzinu/crveno svetlo samo na naučenim lokacijama, gde su kamere i postavljene....

Izvor: Moj diplomski Smile



Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 644 korisnika na forumu :: 17 registrovanih, 5 sakrivenih i 622 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., bbogdan, bojcistv, Brana01, DragoslavS, kolle.the.kid, MB120mm, Milos82, mnn2, ozzy, S2M, SR-3m, suton, yufighter, zeo, zlaya011, zziko