Peugeot 307 1.4 HDI 2003.

11

Peugeot 307 1.4 HDI 2003.

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Išao je Peki i na auto-put Very Happy
Ono, za 1.4 motor je totalno ok.
Do 150km/h sam ga "gurao", to je na oko 3.2k obrtaja petom.
Upravljanje je ok, put ne oseća bukvalno, jedino što se malo više čuje sam rad motora preko 150km/h ali je totalno izolovan ovako od buke i nemaš osećaj da voziš 120km/h a uz sve to nije mi digao temperaturu nešto više od 70stepeni. Troši 5.3 litara, što me je iznenadilo iskreno, a na 120km/h što je na oko 2500 + obrtaja, ako držiš gas i održavaš brzinu trenutna potrošnja je 5.2-5.4 litara. Može se spustiti ako se vozi 110km/h na nekih 4 litra.

Do sada je napravljeno preko 800km (od servisa, oko 1000km od kako sam ga kupio), većina toga u poslednjih nedelju dana i to mi je bio neki pravi test za njega da vidim troši li vodu/ulje, sve je ok.

Svratio sam i do placa, video sa ovim za to kvačilo i tu izolaciju ispod motora, rekao mi je da je menjanje kvačila oko 15 hiljada kod njega ali da nema potrebe da ga menjam još godinu/dve jer mi je korpa tek počela da crkava i ako se daje gas kada kreneš neće biti problema. Pleh će pronaći uskoro pa da mu se javim.

Ono što moram da uradim su klešta i diskovi sada, počeli su da skiče, da kupim još dve eskimo pozadi i miran sam preko zime.

Svratio sam i do otpada po Jagodini/Ćupriji/Paraćinu, nigde nisam našao 307. a hteo sam da pokupim neke sitnice i da preuredim enterijer malo. Moram i šoferku da menjam uskoro jer je pogrebana.

Sve u svemu ja i dalje prezadovoljan... takođe za ovo pištanje itd. u pitanju je turbina koja se tako čuje na svakoj 307. pa nije nikakav problem.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Opusti se malo.Sto vise ga gledas vise ce ti se kvariti.



offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Eh sad, nije da baš sedim 24/7 i divim se modelu Smile
Pišem prvenstveno zbog toga što nekoga može interesovati 307 sa 1.4 HDI motorom pa može pročitati iskustva do sada u ovoj temi, ja vidim ove teme kao svrhu da pomognu drugima. Ziveli

offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15766
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Srki94 ::Ono što moram da uradim su klešta i diskovi sada, počeli su da skiče.

Jesi siguran da je problem u klestima ? Mozda je potrebno (samo) promeniti diskove i plocice.

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Napisano: 20 Sep 2012 21:44

m4rk0 ::Srki94 ::Ono što moram da uradim su klešta i diskovi sada, počeli su da skiče.

Jesi siguran da je problem u klestima ? Mozda je potrebno (samo) promeniti diskove i plocice.


Izvalio sam se bez razmišljanja, u pitanju jesu diskovi i pločice...
Ziveli

Dopuna: 09 Okt 2012 19:37

Ima li neko iskustva sa elektronikom kod ovog modela ?

Crkla mi je sijalica za kratko svetlo, na novoj sijalici za stop svetla je napravljena rupa (pretpostavljam veliki napon) i često tu gubi kontakt, i na kraju desi mi se da kada pokrenem motor, uđe suvozač, zatvori vrata, zadnja klupa (svetlo) svetli, neće da se ugasi dok je neko ne dodirne i pritisne prekidač. To mi naravno smeta u vožnji.

Da li je čest problem elektronike kod njega ili ? Ne otvaram novu temu jer smatram da problem još nije toliko ozbiljan pa mi treba samo savet.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

To nije elektronika, to je elektrika u pitanju.

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2012
  • Poruke: 1

pozdrav drustvo. kupijo sam 307 1,4 hdi i vozim ga vec par dana i na displeju mi pokazuje da mogu jos da predjem 90 kilometara sa ostatkom goriva u rezervoaru I upalila mi se lampica od goriva ja natocim 10 litara i lampica se jos nije ugasila a na displeju pokazuje da mogu da predjem 100 to znaci 1 litra jedan kilometar hahahahahah dali neko mozda zna u cemu je problem???????? je li to do plovka ili nesto do elektronike?? i jos jedno pitanje. zbog cega se stakla na vratima sporo dizu???' dali zato sto se mora nesto podmazati ili je motoric oslabijo ????? mo0lim vas odgovorite. hvala

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Napisano: 13 Okt 2012 1:26

Stakla se inače dižu sporije nego u drugim vozilima, mogu snimiti pa da ti pokažem kako je kod mene.

Što se tiče rezervoara, u knjizi piše da od trenutka kada se rezerva upali imaš još oko 50 kilometara da pređeš, to mu dođe na 2.5l ako uzmemo u obzir prosečnu potrošnju od 5l na 100km. (Mada ja imam utisak da se kod mene pali na 5l, a na displeju uvek piše 150km što mu dođe na oko 7.5l)

Međutim obrati pažnju na displej, on ne računa od kada pokreneš motor i kreneš dok ne staneš, već od kada ga resetuješ.

Šta to znači ? Voziš po auto putu 120, potrošnja će ti biti 5l, ne resetuješ računanje i voziš po gradu, potrošnja neće biti prava već će ti uzeti u obzir prosečnu brzinu od 120km/h i smanjiti je malo zbog gradske vožnje pa će izračunati.

Dakle ako zaista hoćeš verovati displeju, resetuj merač (tako što pritisneš i držiš dugme na spoljnoj strani i pustiš ga nakon par sekundi), dokaz da si resetovao će biti taj da će trenutna potrošnja i prosečna brzina biti obrisane na displeju. Onda sedneš u auto i voziš neko vreme gde inače voziš i videćeš potrošnju koja je prava.

Što se tiče tog punjenja, meni dok je bio na rezervi nikada nije čitao 10l prvi put na meraču, već uvek čita drugo punjenje, to se ne dešava kada ti je rezervoar pun preko polovine ili četvrtine inače.





Ja obično sipam za 1500 minimum kada idem negde preko 100km, ovako po 1000, samo jednom mi je bio na rezervi, kada sam ga kupio.

Kako ovde piše, ako postoji problem lampica će se paliti i gasiti.

Ono što ja mislim da je kod tebe problem, nije uzeo u obzir prvo očitavanje, što se i meni desilo pa je ostao na rezervi dok zapravo nije, napuni mu još 10l i očitaće drugo i prvo punjenje.


/// Vezano za moj problem sa elektrikom i elektronikom...
Uskoro ću kupiti novu sijalicu a ono što sam zaboravio da pomenem i zašto sam napisao "elektronika" je to što mi se aktivira obavezno zaustavljanje iz nekog razloga kada prvi put pokrenem auto i vozim na 2000 obrtaja u prvoj, drugoj i trećoj brzini, ne znam zašto, desi se nasumično a obavezno kada pokrenem auto posle par dana bez vožnje.

Inače moram u knjizi da proverim kako se skida far, izgleda da je pričvršćen. Osigurači su u redu.

Dopuna: 19 Okt 2012 19:19

Majka je jutros bila do prodavnice dok sam spavao i umesto H7 55W uzela je H7 100W.
Koliko je opasno staviti ovu jaču sijalicu umesto stare od 55W ? Uzevši u obzir da imam na stop svetlu već menjanu sijalicu koja je nešto jača nego prethodna.

Planirao sam sutra da kupim H7U 55W, nije problem zaista međutim voleo bih da znam da li bih smeo da stavim ovu od 100W nekada jer planiram da je sačuvam kao rezervnu.


Što se tiče menjanja sijalica, na 307 ovako to izgleda :

1. Otvorite haubu
2. Ako je dizelaš a sijalica je na vozačevoj levoj strani, skinuti zaštitnu plastiku kod usisnika
3. Iza fara postoje dve plastike koje se odvijaju, izgledaju kao kupola, odviti onu gde je sijalica
4. Skinuti konektor sa sijalice
5. Skinuti zaštitni mehanizam - pričvršćivač tako što ga treba povući ka suvozačevoj strani ako je volan na levoj strani (dakle taj metalni deo se ne vuče ka volanu već se vuče na desnu stranu od volana)
6. Izvučete sijalicu iz fara

Jedini problemčić u neku ruku je to što je kod dizelaša pristup malo slabiji pa mora da se skida zaštitna plastika, ali to se odradi u dva poteza.

Dopuna: 27 Okt 2012 14:10

Da odgovorim onima koje interesuje isto pitanje.
Ne bi trebalo stavljati jaču sijalicu jer može pregoreti prekidač za kratko/dugačko, osigurač i sama sijalica.
Ja sam čekao i kupio 55W.

Dopuna: 26 Nov 2012 17:08

Još malo novosti.
Danas sam se vraćao iz Ćuprije, vozio sam 155-160. Već na 150 se oseća podrhtavanje volana dok na 155-160 to biva realizovano tako da zaista osećam gubitak kontrole. Ovako je ok sve i dalje sem što moram da odradim par izmena, cilindri i kočnice jer mi se desilo danas da je totalno izgubio stisak, sleteo sam sa asfalta na zemljani put samo tako (inače skretao tu samo što je veliki pad put > zemlja), posle kočim radi sve ok.
Sem toga ništa drugo, ne troši ulje i druge tečnosti, prešao oko 1400 km sve ukupno.
Znači 150 je maks za mene.
Još jedna misteriozna stvar koja me iritira - kada vozim prvom/drugom dok je auto hladan i nabijem gas brzo do 2.5k obrtaja pali mi se lampica za nedostatak rashladne tečnosti, ja sam mislio da je u pitanju sila gravitacije pa kada dam gas u posudi ne ostane antifriza međutim probam da uradim to kada je auto vruć i ništa se ne dešava, moraću to da sredim takođe.

Video sam i 407, veoma lep auto Very Happy

Dopuna: 26 Nov 2012 17:11

Eh da, potrošnja se sa 5.6 (pri 140-150km/h) smanjila na 5.5l dok sam stigao do kuće, prosečna brzina je otprilike 135-140 bila svo vreme.

Dopuna: 05 Feb 2013 0:06

Primetio sam da mi je antifriz ispod minimuma (troši), dosipao sam još međutim čitam po netu da pritisak ili vakuum u posudi za rashladnu tečnost može značiti da je dihtung otišao, kada otvaram posudu imam utisak kao da usisa vazduh unutra, možda imam samo takav utisak a zapravo izbacuje vazduh napolje. Ujedno kada palim auto nekada i leti zna da zavergla pola sekundi više što može značiti da postoji antifriz u cilindrima pa mu treba malo vremena dok sagori ?

Takođe mi se pali lampica da nemam dovoljno rashladne tečnosti kada je auto hladan a ja dam gas na 2k brzo, mislio sam da je usled sile pa se u tom trenutku tečnost u autu povuče i senzor loše očita. Ima li neko savet ? Nisam ni siguran da li se lako može proveriti dihtung niti koliko bi mogao da košta.

Još jedno pitanje, kada je rashladna tečnost iznad maksimuma nekih pola cm, kako utiče na ceo sistem ? Vidim da svi strogo preporučuju da ne bude iznad maksimuma a ja sam dolio malo više (slučajno) pa ako bi napravilo veliki problem mogu da odvadim iz posude.

U pitanju je narandžast antifriz, prvi je bio mešan sa vodom, dolio sam nekih 300-400g 100%.

Edit :
Naravno otvorio sam posudu kada je auto bio hladan, mada opet sada čitam da je normalno da ima pritisak ...

offline
  • soxxx 
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1482
  • Gde živiš: Gracanica, Kosovo

Srki94 :: Primetio sam da mi je antifriz ispod minimuma (troši), dosipao sam još međutim čitam po netu da pritisak ili vakuum u posudi za rashladnu tečnost može značiti da je dihtung otišao, kada otvaram posudu imam utisak kao da usisa vazduh unutra, možda imam samo takav utisak a zapravo izbacuje vazduh napolje. Ujedno kada palim auto nekada i leti zna da zavergla pola sekundi više što može značiti da postoji antifriz u cilindrima pa mu treba malo vremena dok sagori ?
? Mislim da to nema veze sa antifrizom.
Za tecnost: pregledaj sva creva lepo, da se nije neka selna otpustila i treba da se pritegne (nemoj puno, ne valja), ili je neko crevo puklo negde. Mozes da postavis nesto ispod auta i onda ujutru vidis da li je negde kapala voda.
Ako sumnjas na dihtung, onda pogledaj cep od ulja i/ili sipku merac ulja, obicno kada mesa ulje i rashladnu tecnost ima belicasto-zuckastih naslaga. Pogleda i da li je voda zamucena, tj. da li ima tragova ilja u sistemu rashladne tecnosti. Ako ima pravac majstor.
Stvarno ne znam koliko je dihtung glave, ali da lupim 50e sa rukama.

Citat:Još jedno pitanje, kada je rashladna tečnost iznad maksimuma nekih pola cm, kako utiče na ceo sistem ? Vidim da svi strogo preporučuju da ne bude iznad maksimuma a ja sam dolio malo više (slučajno) pa ako bi napravilo veliki problem mogu da odvadim iz posude.
Ja sam dve godine vozio preko max-a, bez problema, ali da je dobro nije, samo sam lenj. Pitanje: koliko ti treba vremena da izvuces taj visak tecnosti? Wink

Citat:U pitanju je narandžast antifriz, prvi je bio mešan sa vodom, dolio sam nekih 300-400g 100%.
Samo pazi kad mesas, nije dobro mesati razlicite tipove antifriza. Kad menjas stavi samo jedan, ako dolivas doli sa istim koji si sipao.

EDIT: sad vidim da kazes samo pola cm za rashladnu tecnost, nije to nikakav problem. Smile

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Hvala na odgovoru.
Tečnost nije mutna, na šipci nema naslaga, proveravao pre kraćeg puta prošle nedelje. Creva takođe proverio, jedino hladnjak nisam jer je malo nepristupačan.

Ok što se tečnosti tiče, inače sam mogao pomoću šprica da izvučem taj višak, neću dirati onda. Prošlog leta sam obeležio markerom nivo antifriza i već tada sam primetio da nivo opada, no nisam obraćao pažnju jer je to bilo dosta malo no opet ako pogledamo kilometražu, napravio sam nekih 1600 km 200 više - manje pa je na tom "nivou" izgleda malo više.

Takođe sam pročitao negde da će uvek pritisak u posudi biti ~ 1,3 bara tokom i posle rada motora, ujedno i ćaletu Mondeo troši malo ali opet po pravilu ispravan auto nebi trebao da troši rashladnu tečnost uopšte, možda ispusta malo na nekom crevu.

Videću kako će se ponašati sada, još uvek nisam išao nigde a trebao bih da probam ovaj senzor, hoće li se aktivirati ponovo kada dam veći gas. Temperatura mi je uvek na 70-80 stepeni i kada je bio na minimumu, bilo u gradu ili pri velikim brzinama.

U svakom slučaju hvala, zabrinuo sam se dosta Ziveli

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1055 korisnika na forumu :: 30 registrovanih, 3 sakrivenih i 1022 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., anbeast, ccoogg123, DejanSt, djboj, esx66, galerija, GandorCC, Gargantua, HrcAk47, Ilija Cvorovic, Još malo pa deda, kolle.the.kid, krkalon, Leonov, mercedesamg, Mercury, Metanoja, mnn2, Nikolaa11, raptorsi, ruger357, Shinobi, vathra, vlajkox, vukovi, zeo, zixmix, |_MeD_|, žeks62