fiat bravo/brava 1.6 16v ili 1.9JTD-šta kupiti ??? POMOĆ !

2

fiat bravo/brava 1.6 16v ili 1.9JTD-šta kupiti ??? POMOĆ !

offline
  • Pridružio: 28 Maj 2007
  • Poruke: 41
  • Gde živiš: Sombor

Thank you, lorki !

Dopuna: 30 Maj 2007 15:55

Kupih ja fiat bravo 1.9 JTD. Mislim da su bili u pravu oni koji su mi to preporučivali, jer je auto skroz OK ( naravno da smo ga detaljno pregledali kod sigurnog majstora-prijatelja ).
A što je i jako bitno LUDAČKI VUČE. Poz.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 07 Jan 2006
  • Poruke: 192
  • Gde živiš: Wien-Leskovac

Bravo za Bravo.
Imao sam Fiat Bravu i bio sam prezadovoljan s njom.Nazalost morao sam da je prodam zbog odlaska u inostranstvo.Karoserija je pocinkovana.
Pogledaj sledece linkove:
b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=169777&start=10
automarket.rs/pitali_ste/odgovor_1.asp?idPitanje=634
automarket.rs/pitali_ste/odgovor_1.asp?idPitanje=898
automarket.rs/pisma/common_rail.asp

Dopuna: 30 Maj 2007 21:24

italiatec.de/tuning-zubehoer_fiat_bravo-brava_1.9Diesel.htm



offline
  • Pridružio: 28 Maj 2007
  • Poruke: 41
  • Gde živiš: Sombor

Hvala na podršci Deki. Ako je karoserija pocinkovana, onda je to još jedan plus za koji nisam znao.
Pozdrav.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

JTD je dobar motor. prvi komon rejl koji se pokazao na trzistu. postoji problem kod kupovine polovnjaka(kao i kod svih), kakvo je stvarno stanje bos pumpe i turbine. u slucaju da to nije dobro, odnosno da je auto izrubovan, ode mast u propast. zbog toga bih ti preporucio verziju od 1.6 16v i ne ugradjuj plin. troskovi oko ugradnje, pa svake godine servis, pa veca potrosnja , pa slab plin... , smanjuju razliku u cijeni.ovo ti pricam iz svog iskustva, jer sam u mom golfu ugradio plin, ali sam se pokajao.ponekad je plin tako los, da auto `ne moze nikuda`. nekada mi trosi i do 20 l gradske voznje.a plin mi je dobro ugradje. takodje i na otvorenom, ako stisnes gas do daske, razlika u potrosnji izmedju benz i plina se povecava

offline
  • Pridružio: 28 Maj 2007
  • Poruke: 41
  • Gde živiš: Sombor

@grbe

Do nedavno sam vozio espera 98. god. 1.8i. Trošio mi je oko 10 litara plina, a na otvorenom nisam skidao 140 km/h, tako da mi zaista nije jasno kako je tvoj golf mogao toliko da troši.
Išao sam na kompjutersko podešavanje potrošnje gasa i bio sam prezadovoljan. Kod tebe je sigurno postojao nekakav problem. Ne bih da se pravim pametan šta bi to (osim lošeg plina) moglo biti, ali sigurno da nešto ima.
Inače, gas sam sipao samo u AMD u Somboru, a nikako na raznim privatnim pumpama, jer sam dobio takvu preporuku, pa je moguće da je i to jedan od razloga relativno male potrošnje kod mog auta.
U svakom slučaju, HVALA na javljanju i savetu.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

volio bih i ja da znam otkud tolika potrosnja.vjeruj mi, sve funkcionise po ps. primjer. od podgorice do cetinja i nazad, ima oko 60 km, golf mi je potrosio oko 10eura ili 16 litara.vozio sam oko 80-90kmh.pritom slabo mi je vukao uz brdo. zadnja dva sipanja plina, auto vuce ``kao ludo`` i potrosnja je manja.pluca sam promijenio prije 2mjeseca.
zato savjetujem da se ipak razmisli sa plinom a i sa dizelom.koliko se u trenutku kupovine cini jeftino, poslije moze da ispadne papreno skupo.
p.s. cuvaj se likova koji ti odgovaraju da im auto trosi 6,5l kroz grad a na otvoreno ne prelazi 5,1. ovo sam ti uzeo kao primjer.kada sam vozio punta 1.7td 70ks, u gradu nisam mogao proci ispod 9-10 litara nafte. vodio sam ga kod majstora, pravili se maltene konzilijumi, ali on je i dalje trosio. koga god druga pitam, a vozi dizel, kolike su njihove potrosnje, one su bile kao iz primjera koji sam ti naveo.dok jednog dana nisam nasao tehnicku knjizicu punta i vidio da po fabrickim parametrima, gradsko potrosnja je oko 8l. dodaj na to da fabrika u startu laze, pa godine straosti auta, stanje motora, kvalitet goriva, guzva u saobracaju, nacin voznje i dodjoh do cifre da je to bila realna potrosnja. ksnije mi je jedan od drugova priznao da je njegova trojka tdi u gradu trosila preko 9l, a bila je u fantasticnom stanju.sada vozi pasata tdi, i potrosnja je dosta preko 10l.tako kod kupovine, dobro otvori oci i ne neasjedaj na price prodavaca. i dobro provjeri stanje bos pumpe i turbine.

offline
  • Pridružio: 28 Maj 2007
  • Poruke: 41
  • Gde živiš: Sombor

A kako proveriti stanje boš pumpe i turbine?

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

prvo i osnovno treba da sa sobom povedes nekoga ko zna o kolima, narocito o dizelima.
druga stvar je da vidis kako auto startuje kad je hladan i njegov rad neposredno po startovanju.
dimen iz auspuha je veoma bitan. kada je sve ok, on treba da je crn, nikako plav.ali to ne znaci da iako je crnd, treba da ga ima kao da si na tenkovskim manevrima.
broj obrtaja treba da ti je konstantan. oko 800o/m, kada je zagrijan.
kako auto vuce i pretice?da li se pri naglom davanju gasa iza auta stvara oblak dimena.
turbina kada `crkne` moze da `zavija`.
ima tu jos caka, ali kada vec ne znas, dobro ga j epovesti i na kompjuter, odnosno u neki dobar bos servis.toliko za sada, sto te god drugo interesuje, pitaj slobodno.

offline
  • Pridružio: 28 Maj 2007
  • Poruke: 41
  • Gde živiš: Sombor

Čuo sam da je super stvar za očuvanju pumpe na novijim dizel motorima, pošto je eurodizel malo suv, na 15 litara eurodizela dodati 0.3 dcl. DVOTAKTOLA, pa će navodno pumpa mnogo duže trajati, jer je dvotaktol podmazuje.
Zna li neko nešto o tome. Ili da potvrdi ili da demantuje, jer sam u nedoumici šta uraditi?

offline
  • Pridružio: 26 Feb 2004
  • Poruke: 2510

Opet ja kasnim!
evo nesto iz mojih izvora!

Bravo i Brava su naslednici Tipa. Na trzistu se pojavljuju krajem 1995 i dobijaju trofej auto godine.

Trofej je dodeljen ne malim zaslugama koje je fabrika u Torinu ulozila da napravi moderan i dobar automobil dostojan konkurent Golf-u. Mnogo elemenata je usavrseno u odnosu na Tipo. Korozija je potpuno savladana uz dobar kvalitet zavrsne obrade i fantasticnu kolekciju boja. To ne bi bilo dovoljno da i drugi elementi poput kocionog sistema, unutrasnjeg dizajna i same izrade nisu podignuti na najavisi nivo uz kvalitetne materijale.

Bazni modeli su snabdeveni benziskim motorima od 1.4 litara sa 12 ventila i 75 konjskih snaga, preko 1.6, 1.8 16v. 2.0 litra i dizel varijante klasicni 1.9D 75 ks i 1.9 TD sa 90 ks. Sve motore krasi dinamika i ekonomicnost za upotrebu u gradskim uslovima. Najbolji odnos karoserija snaga je postignut motorom 1.6 sa 90ks i 1.9td sa 90ks. U drugoj godini proizvodnje pocinje ugradnja novog motroa 1.6 16v sa 103 ks koji Bravu pretvara u sportski bolid. Nista manje dobri su i dizelasi koji od 1998 dobijaju varijantu JTD odnosno Tdi nova generacija 1.9 sa 103 ks.

Uz vremensku distancu od 8 godina vec se moze govoriti o nedostacima koji muce Bravu. Veliki broj nedostataka se javlja u prve dve godine eksploatacije koje su pedantni vlasnici mogli da otklone u servisima Fiata. To se pre svega odnosi na curenje ulja iz kartera i zapusavanje kanala za ulje u bloku motora, problemi sa semeninzima na menjacu i rashladnog sistema. Od starosti stradaju elektricni kontakti i elektronika u automobilu.

Problemi sa startovanjem motora duze se losem radu board kompjutera, nezgoda je u tome sto je jedan deo blokade direktno ugradjen u alanser te vlasnici koji hoce da startuju motor po svaku cenu preopterecuju alanser koji na kraju strada, njegova zamena ce vam odneti oko 85 eura. Starenje i korozija na kontaktima izazivaju nefunkcionisanje centralne brave, elektro podizaca prozora i prekidanje napajanje svetala.

Sve ovo su sitni ali dosadni nedostaci cija opravka ne zahteva velika sredstva. Unutrasnji salon je uradjen veoma kvalitetno i dopadljivo. Radio kasetofon koji je fabricki ugradjen i nestandardan nakon visegodisnje upotrebe zbog losih kontakata gubi memorisane stanice a kaseta zaglavljuje prilikom rada. Problem pravi i propustanje vode u prtljaznik u prvim serijama, problem se resava zamenom zaptivne gume. Karoserija veoma funkcionalna i prostorna. Antikorzivna zastita je veoma kvalitetna a nema primedbi na zatvaranje i otvaranje vrata.

Probleme sa korozijom ima jedino zadnji lonac auspuha nakon 4 godine, njegova zamena bez katalizatora odnece vam oko 500 eura. Ogibljenje znatno poboljsano u odnosu na Tipo, jace i cvrsce. Amortizeri zglobovi i poluosovine izdrzavaju 80.000 km nakon cega sledi remont. Na svu srecu delovi nisu skupi i traju narednih 60.000 km. Voznja je udobna i komforna na ravnim putevima dok na neravnim putevima postaje znatno bucnije. Motori benzinci i dizeli su ocenjeni visokim ocenama od strane korisnika kao pouzdani i ekonomicni. Benzinski motori stradaju od istrosenih bregastih osovina i curenje semeninga.

Jedan od problema koji mozete ocekivati u nasim uslovima je preosetljivost motora na kvalitet goriva, ovaj problem se uocava nestabilnoscu rada i povecanom temperaturom rashladnog sistema. Jedno od osnovnih pravila je zamena zupcastog kaisa i to redovno na 65.000 km bez obzira sto prozivodjac predvidja servis i zamenu na 80.000km. Za svaku preporuku je upotreba motornog ulja Selenia specijalno razradjenog za fiatova vozila.

Bravo nije uspeo da pobedi nemacku konkurenciju zvanu GOLF ali je veoma dobra alternativa za nesto manje para. Cene polovnih vozila u italiji i nemackoj su ujednacene a bazni modeli iz 1997 godine mogu se pronaci od 2.000 eura pa nagore. Ukoliko se opredelite za nabavku Brave neka to bude model iz 1999 godine 1.6 16v sa 103 ks ili dizel varijanta 1.9 TD sa 90 ks.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1146 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 9 sakrivenih i 1100 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 8u47, 9k38, A.R.Chafee.Jr., AK - 230, Apok, babaroga, bojanM84, Buzdovan, darios, Denaya, Dimitrise93, djboj, doktor123, flash12, ikan, Istman, Karla, kikisp, Krvava Devetka, ksyyaj, kunktator, kybonacci, Marko Marković, mercedesamg, Mercury, milenko crazy north, Milometer, mnn2, nenad81, procesor, robertino, Sale.S, Srle993, Stoilkovic, Tvrtko I, virked, W123