Motorna i menjacka ulja

16

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Ah, da!
OMV - naravno da! Jako dobar kvalitet i siguran original.
Nisam POSEBNO napomenuo najbolje je mešati samo iste DOT-ove da ne spustite kvalitet više klase. Naveo sam najčešći iz prakse ali najbolja "heterogena" kombinacija je 4 i 5.1 koji su u hemijskom pogledu najsličniji.
To su mešavine (u osnovi, najveći sadržaj) glikol etara i još alkil i alkilen glikola uz inhibitore i nešto aditiva.
Uz hemijsku sličnost imaju i vrlo slične osobine a kvalitetne 4-tvorke ispunjavaju i deo 5.1 specifikacija. DOT 5.1 nije posebno superioran (mada nijansu jeste kvalitetniji) od 4, a glavna mu je prednost što i ako i dalje higroskopan manje upija vlagu i može da traje malo duže (godinu više mada nije pravilo).
Druga veća prednost nije od značaja kod nas a tiče se malo manje viskoznosti na veoma niskim temperaturama (ispod -30).
Da li 5.1 gde je zahtev 4?
U dosta slučajeva je moguće (kao i 4 u 3) ali NIJE PREPORUČLJIVO!
Proizvođač je uzeo sve karakteristike kočionog fluida u obzir pa i viskozitet koji je donekle drugačiji za ove dve klase. I dok 10% jednog u drugom nije od značaja 100% druga specifikacija nije baš isto.
Nisam mašinac da vam dalje objasnim kako fluid različitih osobina može da utiče na kočenje ali sigurno ne poboljšava kako se na prvi izgled čini.
Dakle ipak držite se četvorke.
Dok smo "u radnji" (kod OMV-a) imate jako dobro kočiono ulje (fluid):
OMV brake fluid DOT 4.0
Više nego dobar za vaše vozilo.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

OK, probacu onda da nadjem OMV-ovo kociono ulje DOT4.

Hvala na savetu.



offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Stevo imam dva pitanja.

Hocu da mijenjam kociono ulje i uzeo sam (ali ne i sipao) EKO break fluid DOT 4 i to iskljucivo zbog originalnosti. Sta mislis o njemu?

Ponukan tvojim tekstom o mjenjackim uljima na Blogu, interesuje me sta mislis o lukoil GL 4 75W90. Opet iskljucivo zbog originalnosti. Podsjecam da nije sinteticko vec polusintetisko ulje. Sta mislis o tome i kakvo je ulje?

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Mozes i 75w-80 i 75w-90. Ja sam u Ladu sipao Total Transmission BV 75w-80 GL-4, sinteticko ulje. Total ima i 75w-90, TRANSMISSION SYN FE 75W90, ali je full sinteticko. Nije mi jasno kako je kod Lukoil-a to ulje polusinteticko?

Kociono ulje sam kupio Ferodo DOT 4. To su mi mnogi preporucili. Koliko kosta to EKO ulje?

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

FAMAS :: Nije mi jasno kako je kod Lukoil-a to ulje polusinteticko?

http://lukoil-lubricants.com/products/passenger/transoils/00107/
FAMAS ::
Kociono ulje sam kupio Ferodo DOT 4. To su mi mnogi preporucili. Koliko kosta to EKO ulje?

250 ml kosta 1.70eur

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Ferodo 250ml kosta 2.5 eur.

Mislim da je bolja varijanta da sipas sinteticko ulje.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Izvinjavam se što sam okasnio. U brzom pregledu (svaki drugi ako ne svaki dan) sam prevideo vaša pitanja.
Prvo kočioni fluidi:
Već smo razmatrali OMV i MOL fluide zbog originalnosti.
Oba su jako dobra. MOL čak ima vrhunske specifikacije. EKO ima čak i nešto bolje osnovne karakteristike ("suva" i "mokra" tačka ključanja, 275:271 i 173:172cel.) ali nešto lošije druge (viskoznost na -40cel.) tako da bi na papiru moglo da se kaže da je izjednačeno.
Razlike među kočionim fluidima ima ali ne toliko kao kod ulja za menjače ili (pogotovu) motore. Osnova im je po kategorijama identična (sva su sada sintetička čak i DOT 3) a i osim DOT 5.0 približna. Malo ima razlike u aditivima ali to nije izraženo da bi postojala razlika u klasi (osim u slučaju nekih specijalnih Racing verzija koje opet pa nisu toliko pogodne za normalnu vožnju).
Mislim da je tek ovde originalnost od značaja te bi preporučio odgovarajući Eko fluid.
Ferodo je legendarno ime u svetu sistema za kočenje. Ipak njihovi fluidi su na papiru čak i lošiji (no to ne znači da su stvarno). Lično mislim da su zapravo nešto bolji ali se zaista postavlja pitanje gde je ulje (fluid) proizveden, kad i da li je originalan. Čak i da jeste originalan Federal Mogul je toliko veliki distributer da je zaista pitanje šta stigne do nekog zabačenog mesta.
MNOGO je BITNIJE da se kočioni fluid REDOVNO menja (na dve godine) jer će osrednji biti sigurno bolji nego vrhunski koji se menja na tri a kamoli više godina.
'Wet boiling point' označava tačku ključanja fluida sa 3% vode.
Razlika u odnosu na originalno ulje (bez vode ili u tragovima) je 100cel.
Fluid se menja već sa 2% vode a vrhunski sa 1% ili 0,5% ne može da se meri sa osrednjim "suvim" (iako EKO zapravo po specifikacijama spada u premium klasu).
Ako već ne žalite pare menjajte ulje na godinu dana i imaćete (u proseku) najbolje kočiono ulje u Evropi, Svetu i Solarnom sistemu ako koristite bilo koje koje ispunjava specifikacije.

O transmisionim uljima sam već pisao na blogu i to baš za pitanje o Lukoil 75W-90 GL-4 koje je u Srbiji nemoguće naći.
Sintetika je sigurno bolja no polu-sintetika je sasvim dovoljna a postoji veliki (otprilike podjednak) broj sintetičkih i polu-sintetičkih 75W-90.
Razlika je što polu-sintetike imaju više modifikatora viskoziteta ali nije od većeg značaja (osim ako se bavite relijem). Takođe vek trajanja im je možda tek 160 do 240k km dok sintetička mogu i svih 320k km pa čak i 400k km. Takođe od malog je značaja. Vremenski prva mogu da se koriste 8 do 10 godina a druga i svih 10 do 12 no takođe je od malog značaja jer kada prvi put menjate ulje (na 7, 10 ili 12 godina) još 5-6 obično bude životni vek automobila. Jedino ako se prelazi 30k km godišnje ili više sintetička mogu da budu i bolja kupovina.
Lukoil nije loše ulje ali tek na menjačkim ne treba štedeti. Mislim da je Eko čak za nijansu bolji kod menjačkih ulja mada ni oni nemaju veći izbor (ipak GL-4 u 75W-80 gradaciji je primerenije vašem autu). Ipak oba nisu baš za vaš automobil iako bi Eko ušao u širi izbor. Sećate se da se mnogi proizvođači ograđuju od preporuke.
Možda neko 75W-80 GL-4 kao prvi izbor ili "steptomicini" (univerzalna ulja za menjače, 75W-90, GL-3 do GL-5) Castrol-a ili Valvoline-a.
Ili pak 75W-90 GL-4/5 a ima ih tušta i tma. Mobil 1 SHC?

Da ne bude nedorečeno. Prvih 10 godina nemojte ni da menjate ulje u menjaču a posle najbolje 'streptomicini'. Ako kojim slučajem menjate posle 5-6 godina (pređenih preko 200k km) onda 75W-80 sintetičko GL-4 ili GL-4/5.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

To da nema potrebe da se menja menjacko ulje prvih 10 godina, mi je rekao i moj majstor. Nisam ga poslusao i kupio sam Total Transmission BV 75w-80 i razlika je ocigledna. Menjac mnogo bolje radi, promena stepena prenosa je laksa... Iskreno, i ne znam sta su Rusi stavili u prvoj ugradnji...

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Poštovani FAMAS,
Samo nisam hteo da budem dosadan (i radikalan). Na blogu sam već objasnio. Deset godina uzimam kao maksimum i za fabričku ugradnju naročito novijih tipova automobila (bez preporučenog servisnog intervala za ulje za menjač, naravno manuelni).
Vaše iskustvo je tipično. Da se ulje u menjaču ne menja je ipak MIT.
Nakon prve zamene (na 7 do 10 godina) preporučujem da se izmena radi na max. 5 godina. Naravno mnogi Honda (i još poneki Japanac) ili (skorašnji) Kia modeli imaju propisane servisne intervale (90k km ili 75k km i 5 do 6 godina). Honda modeli sa preporukom za MTF (praktično motorno ulje) imaju još kraće intervale zamene (40k ili 60k km i do max. 4 godine a pojedini iz devedesetih i 20k km i dve godine). Zavisi od modela do modela. Ima puno slučajeva 'life time' ugradnje ulja za menjač ali to treba shvatiti uslovno i promeniti čak i takva ulja na 10 ili max. 12 godina. Prilikom kupovine polovnog automobila (starijeg od 5 godina) obavezno uz motorno ulje, antifriz i kočioni fluid treba zameniti i ulje u menjaču (nije obavezno ali je dobra praksa, pogotovu ako treba da se doliva - onda bolje da se promeni).
Većina ljudi ne može da se načudi koliko menjač bolje radi nakon izmene ulja u menjaču (iako "staro" može da ima i nešto manji koeficijent trenja) a još veće čuđenje izaziva kad vide na šta im ulje liči posle 7,8 ili 10 godina (iako je poneko još normalne boje uglavnom su tamne i "groznog" izgleda, toliko groznog da posle toga većina zaista menja na 5 godina).
Duga je priča a ima je na blogu pa da ne ponavljam baš sve.
Pozdrav!

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Danas sam na cepu za dolevanje ulja video neku belo-zutu skramu. Nije gusta uospte. Pretpostavljam da je to zbog ovih niskih temperatura i kondenzacije unutar motora, ali me pomalo i brine. Ulje je Total Quartz 10w-40. Sipano je pocetkom novembra,a presao sam izuzetno malo do sad. Oko 1000 kilometara.

O cemu se radi?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1330 korisnika na forumu :: 32 registrovanih, 10 sakrivenih i 1288 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: ajo baba, amaterSRB, Andrija357, Batinas, bladesu, Boris90, cenejac111, debeli, Dimitrije Paunovic, Dimitrise93, Dorcolac, Georgius, hyla, Karla, kihot, kybonacci, Leonov, Lieutenant, MikeHammer, milenko crazy north, milos.cbr, mrvica78, nemkea71, procesor, Regrut Boskica, royst33, srbijaiznadsvega, Stanlio, stegonosa, Trpe Grozni, vathra, W123