Probni test iz srpskog jezika

1

Probni test iz srpskog jezika

offline
  • Pridružio: 14 Okt 2008
  • Poruke: 607

Prošlo je nedelju dana od kad su učenici osmog razreda pisali probni test iz maternjeg jezika i matematike i to u istom danu (gle pedagoškog principa).
Školama je bilo odobreno da u vanrednim okolnostima odgode pisanje testa za nedelju dana. S obzirom da je jedna od tih i ona u kojoj radim, moram da iznesem svoja zapažanja.
U časopisu "Blic", kao i na sajtu Ministarstva prosvete, osvanuli su (u "Blicu samo rešenja) zadaci i rešenja zadataka sa testova, te je potpuno besmisleno bilo to što je uopšte bilo omogućeno da se test odgodi.
Sa druge strane, smatram da su zadaci (sada pišem samo o zadacima iz srpskog jezika) bili veoma teški.
Kada kažem teški, ne mislim na gradivo, koje je od strane učenika veoma solidno savladano. Mislim na to da su u testovima dati neki zadaci koji zahtevaju čitanje, možda i više puta, da bi učenik razumeo zadatak, te da bi nakon razumevanja dao odgovor u pisanoj formi. Konkretno mislim na zadatak gde je trebalo arumentovano obrazložiti zašto je neko za ili protiv elektronskih knjiga. Dalje, zadatak u kome na osnovu datog izveštaja, učenik treba da napiše vest. Sledi zadatak u kome učenik treba da piše o osećanjima likova iz pesme (pesma je obrađena u sedmom razredu, te sa te strane i u tom smislu nije neka novost). Najteži zadatak je poslednji, data je pesma "Mostovi", Mike Antića, a pitanje glasi "Šta oseća lirski subjekat, a šta oseća osoba kojoj se on obraća?". Naravno da ovom pitanju treba posvetiti oko tridesetak minuta da bi je jedan osmak pravilno razumeo, gde je razmišljanje kako napisati odgovor i gde je ne daj bože ako dete prvo piše olovkom, a tek onda podebljeva. Mislim da je 120 minuta, malo vremena, te da je logično da naša deca teže tome da unapred nauče odgovore, bez obzira što ni sami ne znaju o čemu je reč.
Ovo je moje viđenje. Molila bih i ostale koji su "upleteni" da se jave. Želim da čujem i mišljenje učenika - znam da ih ima u ovom Gradu!



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 16 Mar 2011
  • Poruke: 46
  • Gde živiš: Beograd

Mene ovaj pakao ceka sledece godine,posto sam ja majka deteta koji sada ide u 7.razred.Gledala sam ovogodisnju zbirku.Mislim da ima mnogo ne potrebnih stvari koje oduzimaju mnogo vremena.Tumacenja grafikona zatim tumacenja reda voznje su takodje bespotrebni elementi ovog testa.Analiza likova ili sta je pisac hteo da kaze takodje jako smarajuce.Kako su se deca snasla na tom probnom testu i sta obecavaju promene?Kako je test zamisljen koliko pitanja ima iz osnovnog,koliko iz srednjeg i koliko iz naprednog nivoa?Da li mozete da nam odgovorite.



offline
  • Pridružio: 23 Mar 2011
  • Poruke: 324

Ja cu da odgovorim kao ucenik koji je prosle godine radio prijemni (srpski 18.5 Mr. Green )
Nisam nesto mnogo zagleđivao taj deo u Blicu (koji inače svaki dan čitam, a nisam ga gledao jer ne želim da se podsećam na ta teška vremena...)
Mislim da su neki zadaci mnogo laki, a neki mnogo teški, što ja svakako ne bih želeo ako bih ja trebao da radim prijemni...mnogo su ga ovi iz Ministarstva zatupili...bolje bi bilo da su pustili kao i sve ove godine...da puste decu da nabubaju napamet (kao neki moji drugovi koji su bili bolji od mene na prijemnom, a u skoli veze s vezom nemaju)...nego da daju sad neke zadatke kao da se logički razmišlja...

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10904

@ Ivan xc ti si isti ko moja sestra.....samo sto je ona polagala pre 5 godina Smile
ja,na ovom probnom testu iz Srpskog imam 17 bodova, a ocekivao sam 15 Mr. Green

20 zadatak je bio najgluplji Very Happy

offline
  • Pridružio: 06 Nov 2010
  • Poruke: 871
  • Gde živiš: Chimneys

Evo, jedanput se ne žalim što živim u Republici Srpskoj. Hvala Bogu što mi ne radimo tu malu maturu, prijemni, ni probni i sl. Ne znam ni šta imate.
Prvo, što sam po Ketikinom izlaganju uočio, jeste da su učenici bili preopterećini. Matematika i srpski jezik, u jednom danu, i to svaki da se radi samo 120min.
Mislim da nisam najbolje razumio. Da li je istina da neki još nisu radili, pa sad traže pitanja od onih koji su radili, u drugim školama, kako bi bili spremni? Eh, njihove li prolaznosti...
Razgovarao sam sa svojim rođakom, koji živi u Srbiji, te kaže da im je bilo dosta neočekivanog.
Može li mi neko ostaviti link ka zadacima iz Ministarstva prosvjete Srbije. Ja sam nešto tražio, al' nisam uspio naći.

PS
Koliki je maksimalan broj bodova?

offline
  • Pridružio: 14 Okt 2008
  • Poruke: 607

zlato5, po mom mišljenju, ovakvi, novi testovi (u odnosu na one iz prethodnih desetak godina), mnogo su bliži onom životnom. Nema toliko "štrebanja", gramatika nije istrgnuta iz jezika, već je u sklopu teksta. Grafikoni, tabele, red vožnje izgleda nam kao nešto nepotrebno, ali razmislimo: koliko dece će znati da protumači grafikon, da iščita red vožnje npr., da napiše molbu, pozivnicu na rođendan. Pogledajte kako izgledaju te dečije pozivnice (nepismeno i nekulturno u najmanju ruku).
Podela po nivoima nije nešto spektakularno, ne pruža ni učeniku, ni nastavniku neku olakšicu. Ponekad učenik reši zadatak iz naprednog nivoa, a "kiksne" u nivou koji je označen kao osnovni.
Isto tako, smatram da su neki od obrazovnih standarda neprimereni za nivo u koji su svrstani. Smejali smo se na aktivu nastavnika srpskog jezika kada smo pročitali da je u osnovni nivo svrstan obrazovni standard: učenik čita lektiru i uživa u čitanju (nešto tako je ispisano). Neko je prokomentarisao da ukoliko postoji u generaciji učenik koji redovno odlazi u biblioteku i uživa u čitanju, to je onda ne za dvojku, nego za dvanaest.
Lepo je što je ministarstvo odlučilo da uključi i omogući učeniku da izrazi svoje mišljenje i da prizna i za i protiv stav. Naglašavam da je to u ovom probnom testu bilo preterano.
Znam da u jednom zadatku treba od učenika tražiti samo jedno, ali kako sad, napisao tačan odgovor, a nepismeno, npr. zadatak glasi : Ko je napisao "Gorski vijenac"? , a učenik odgovori :"petar petrović njegoš".
Zadatak je tačan, a opet nepismen. Učenik će da dobije bod, a vi razmislite o ovome!

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2011
  • Poruke: 46
  • Gde živiš: Beograd

Ketika,slazem se sa Vama kad kazete da su deca poprilicno nepismena sto je posledica elektronske komunikacije.Sto se tice testa ipak smatram da je odeljak"Vestina citanja i razumevanje procitanog"natrpano.Moracu da postavim jedan zadatak iz ovog odeljka pa bi volela da cujem vase misljenje:"Vencanje:Ambasador cebe za buduce bebe:Kao gost na vencanju,morate da ponesete prikladan poklon.Najbolje je da kupite cebe marke ambasador.To je veoma lep poklon koji ce mladence sigurno obradovati,jer ce im i ostali gosti najverovatnije doneti to isto.Na svadbi ce,verovatno,biti jedna osoba s mikrofonom,koja nabraja ko je sta kupio mladencima i koliko je to kostalo.Kad na red dodje vas poklon,osoba ce viknuti:Ambasador cebe za buduce bebe!",na sta ce nastati podvriskivanje.To je znak da zvanice odobravaju vas izbor poklona."Od dece se trazi da napisu kakav je stav imao autor prema opisanom ponasanju ljudi na svadbi.Sta kazete na ovaj zadatak?

offline
  • Pridružio: 14 Okt 2008
  • Poruke: 607

Da, zlato5, potražila sam taj zadatak. Pročitah, pa gledam šta da odgovorim. Meni je tekst čisto ismevanje (da ne upotrebim jači izraz), nekih vulgarnih, pomodarskih, malograđanskih običaja iz krajeva Srbije gde se praktikuje, možda, i dan-danas. Razmišljam šta bih kao odgovor ja napisala. Napisala bih da autor naizgled ima nepristrasan stav prema navedenim običajima, ali kao da prikriveno ismeva ... E sad, ukoliko dete nije već jednom prešlo kroz taj zadatak, ako se prvi put susreće sa njim, koliko ono može da shvati suštinu. Verovatnije će biti da je odgovor naučen, bar otprilike.
Neprimeren tekst je moje mišljenje o tom zadatku!
(Nemoj da mi persiraš, u ovom gradu smo svi, bar većina , na ti!)

offline
  • Pridružio: 19 Feb 2007
  • Poruke: 1822

Kako se boduju odgovori u kojima učenik treba da napiše subjektivno mišljenje o nekoj pjesmi?

offline
  • Pridružio: 14 Okt 2008
  • Poruke: 607

micoboj, što se takvih zadataka tiče, data su uputstva. Konkretno za zadatak vezan za pesmu "Mostovi".
Zadatak:
Šta personifikovana reka otkriva o doživljajima lirskog subjekta i osobe kojoj se on obraća? Obrazloži svoj odgovor.
Rešenje:
Prihvataju se svi odgovori koji upućuju na to da je slika personifikovane reke - slika osećanja lirskog subjekta u prvoj strofi, i osobe kojoj se lirski subjekat obraća u drugoj strofi.
Na primer: Osećanja su data u kontrastu. Lirski subjekat oseća nemir, uzrujanost, bol, a osobu kojoj se obraća u drugoj strofi preplavlja mir, spokoj, toplina... što slikovito (simbolično) dočarava istinu da naš doživljaj sveta zavisi od nas samih.
Tačan odgovor (prihvatljiv odgovor prema rešenju) 1 bod.
Kako se čini odgovor, bi li mogao učenik osmog razreda tako da piše?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 966 korisnika na forumu :: 19 registrovanih, 2 sakrivenih i 945 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., bbogdan, Bubimir, comi_pfc, Dannyboy, djboj, hyla, kolle.the.kid, ksyyaj, ladro, Lazarus, Marko Marković, Milos82, Mixelotti, mrav pesadinac, nuke92, operniki, RecA, 125