Još jedan tranzit vansolarne planete iz Bačke Palanke!

• Nomak_  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Bačka Palanka, opservatorija opservatorija Night Hawk: još jedan snimak trazita vansolarne planete!
Upravo je stigla vest o novom uspehu astronoma amatera, Janka Mravika i Jaroslava Grnje sa opservatorije Night Hawk. Snimljen je traznit vanoslatne planete HAT-P-36 b.

Ovo je drugi tranzit vansolarne planete koji je snimljen sa iste opervatorije. Prethodni je načinjen 5. marta a vest o tome smo objavili dva dana kasnije kada je iz Exoplanet Transit Database stigla potvrda. Početkom februara sa te opservatorje je otkrivena i jedna do tada nepoznata promenljiva zvezda.

Za detekciju tranzita HAT-P-36 b korišćena je oprema: GSO 250/1250 + EQ6 + Astropix 1.4. Potvrda na sajtu: Exoplanet Transit Database

HAT-P-36 b

Planeta HAT-P-36 b je otkrivena 2012. godine metodom tranzita, a nalazi se u sazvežđu Velikog Medveda. Ima masu 1,83 puta veću od mase Jupitera, a njen prečnik iznosi 13,87 prečnika Zemlje. Oko matične zvezde obiđe za 1,33 dana i to na srednjem rastojanju od 0,024 AJ (AJ je rastojanje Zemlje od Sunca, 150 miliona kilometara). Ova planeta je, dakle, vreli Jupiter i kreće se po gotovovo kružnoj orbiti (ekscentricitet je 0,063).

Matična zvezda ove planete je jedva nešto veće od našeg Sunca. Njena masa iznosi 1,02 mase Sunca, a prečnik joj je 1,10 prečnika Sunca. Mgnituda 12,262. Nstanjiva zona ove zvezde se prostire na rastojanju od 0,99 do 1,77 AJ.

Čitav sisem od nas je udaljen 317 pareska. (jedan paresk je 3,26 svetlosnih godina)

Izvor : http://astronomija.co.rs/galaksije/vansolarne-plan.....lanke.html

Potreban je samo minut da se registrujete - da biste učestvovali u diskusiji:
Izaberite vaše korisničko ime [username] :
Vaša email adresa je [email] : Email adresa mora biti tačna!
Ukucajte željenu šifru [password] :
Ukucajte šifru ponovo [password again] :
Jezik [language] :

Ili se jednostavno uloguj preko Facebook-a: