Kometa C/2012 S1 (ISON)

• Pridružio: 10 Feb 2005

2013 godina veoma obećava po pitanju kometa vidljivih golim okom.

Posle komete C/2011 L4 ( PanSTARRS ), Vitali Nevski ( Vitebsk, Belorusija) i Artyom Novichonok ( Kondopoga, Rusija ) su otkrili još jednu kometu C/2012 S1 (ISON).

Trenutno se nalazi iza orbite Jupitera a po sadašnjoj putanji prićiće veoma blizu Sunca u 2013 godini, na oko 1.8 milliona kilometra ( 0.012 AU ).
U slučaju da se ne raspadne očekuje se negativna magnituda, između -11 i -16 ( pun Mesec je magnitude -12.7 ).

Očekuje se da bude vidljiva od kraja Novembra 2013 pa u narednih nekoliko meseci, gle sreće tih narednih nekoliko meseci važi za Severnu hemisferu Zagrljaj

• Pridružio: 26 Mar 2009
  • Gde živiš: Šid

news.nationalgeographic.com/news/2012/09/12.....pace-moon/

• Pridružio: 14 Feb 2008

Najjasniju fotografiju komete ISON pružio je teleskop Habl 10. aprila, kada se ovo nebesko telo nalazilo 630 miliona kilometara udaljeno od Zemlje, a za koju naučnici kažu da će nam do kraja godine pružiti spektakularan pogled na nebo. Stručnjaci smatraju da će kometa postati značajno svetlija dok se bude kretala oko Sunca krajem novembra, a neki tvrde da bi mogla postati svetlija od Venere, pa čak i od punog Meseca. Čak i pri trenutnoj udaljenosti, kometa je aktivna dok joj Sunce zagreva površinu i prouzrokuje isparavanje leda. Komete, naime, postaju aktivne u blizini unutrašnjeg Sunčevog sistema, u kome zbog toplote Sunca led isparava u obliku jezičaka gasova i prašine. Detaljne analize sloja prašine koji okružuje čvrsto i ledeno jezgro, otkrivaju snažno izbacivanje čestica prašine sa suprotne strane od Sunca. Isonova orbita biće najbliže Suncu, na samo 1.120.000 kilometara, 28. novembra.

Ceo tekst: http://www.media1.rs/zivot/nauka/1145482/1917219/S.....nog_Meseca

• Pridružio: 18 Jan 2012

Naučnici koji upravljaju teleskopom Habl javili su da je svemirska opservatorija snimila kometu koja se približava Zemlji.

Naučni institut svemirskog teleskopa (Sace Telescope Science Institute) saopštio je da je kometa ISON dobila ime “kometa vijeka” jer bi mogla sijati jače od punog mjeseca kada bude najbliža Suncu, prenosi Beta.

Institut, koji inače funkcioniše kao operacioni centar za Habl, saopštio je da je početkom aprila ta kometa snimljena malo unutar orbite Jupitera, na oko 621,18 miliona kilometara od sunca.

Naučnici Habla rekli su da, prema preliminarnim mjerenjima, jezgro komete ima prečnik od oko pet do šest kilometara.

Kometu je u septembru otkrio tim ruskih naučnika.

Arrow Izvor: http://tehnologija.me/hubble-kometa-vijeka-se-priblizava-zemlji