Otkrivena "super Zemlja"

• Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Zvezda klase crvenog patuljka, oko koje se okreće hladan gasoviti džin sličan Jupiteru, ima i jednu planetu u svojoj "zelenoj zoni", odnosno zoni pogodnoj za razvoj života. Ta planeta je pet puta veća od Zemlje i nalazi se na samo 16 svetlosnih godina od nas.

Novootkrivena egzoplaneta nazvana je Gliese 832c, po matičnoj zvezdi, a astronomi pretpostavljaju da možda ima temperature na površini slične onima na Zemlji.

"Ako ta planeta ima atmosferu sličnu Zemljinoj, moguće je da na njoj ima i života, iako bi promene godišnjih doba bile ekstremne", ističe profesor Kris Tini, astronom Univerziteta u Južnom Velsu i koautor članka o otkriću te planete, koji će biti objavljen u žurnalu "Astrophysical Letters".

Zvezda Gliese 832, koja je poznata i kao HD 204961 i LHS 3685, nalazi se u sazvežđu Ždrala, oko 16 svetlosnih godina udaljenom od Zemlje. Ima upola manju masu i prečnik od našeg Sunca.

Indeks sličnosti Gliese 832c egzoplanete sa Zemljom je 0.81, što je uporedivo s egzoplanetima Gliese 667Cc, čiji je indeks 0.84 te Kepler-62e, čiji je indeks 0,83.

Novootkrivena egzoplaneta je treći najveći potencijalni kandidat za novu Zemlju, ali ima jednu bitnu prednost u odnosu na "konkurenciju" – najbliža je Zemlji.

"Taj planetarni sistem može se posmatrati kao minijaturna verzija našeg Sunčevog sistema", istakao je Tini.

izvor: http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2014&m....._id=870281

• Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Gde živiš: Vršac

Nomak_ ::

Voleo bih da prestanu da se baziraju na tome da je život moguć jedino u uslovima sličnim na Zemlji.

• Spy