Otkrivena planeta slična Zemlji

• Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005

Astronomi su pronašli planetu sličnu Zemlji, sa velikim šansama za postojanje života – neki naučnici kažu 100%!
Planeta se nalazi u zoni “Goldilocks” (zlatokosa), u kojoj nije ni previše toplo ni previše hladno. Od nas je udaljena 20 svetlosnih godina i kruži oko crvenog patuljka.
Planete u udaljenim zvezdanim sistemima su isuviše sitne da bi se videle čak i pomoću najmoćnijih teleskopa, ali ih naučnici otkrivaju tako što proučavaju nepravilnosti orbita njihovih matičnih zvezda. Do sada je na ovaj način otkriven veliki broj planeta, ali velikih, poput našeg Jupitera ili Saturna. Napredak tehnologije omogućio je preciznije praćenje zvezdanih orbita, a samim tim i manjih planeta, na kojima je mnogo verovatnije postojanje života, barem onakvog kakvog mi poznajemo.
Tako je otkrivena ova planeta čija je matična zvezda nazvana Gliese 581 (po nemačkom astronomu William-u Gliese-u) i nalazi se u savežđu vage. Ovo je šesta otkrivena planeta u ovom sistemu i dobila je radnu oznaku Gliese 581 g, a interesantno je to što su još dve planete iz ovog sistema označene kao potencijalni nosioci života, ali sa daleko manjom verovatnoćom – jedna od njih je prilično hladna, a druga topla; Gliese 581 g je između njih.

Izvor i nastavak: http://www.pcpress.info/info/otkrivena-planeta-slicna-zemlji/

• Spy
  • Pridružio: 21 Jul 2007
  • Gde živiš: Kako kad

Dobra vest za nauku, ako nista za podsticaj za dalja istrazivanja i posmatranja.

Sama zvezda nije daleko, nesto vise od 6 parseka. Dobro jeste to mnogo, 20-tak svetlosnih godina. To je naravno totalno nemoguce prevazici sa danasnjeg stanovista tehnologije, ali u buducnosti kada nauka i tehnologija na prvom mestu bude napredovala, nece to biti prepreka.

Sama planeta je u nastanjivoj zoni, ali sami uslovi nisu nesto dobri. Planeta je okrenuta stalno jednom stranom zvezdi, sto znaci da je na toj strani sve spaljeno, a sa druge strane gde je noc, sve zaledjeno. Jedino gde moze da postoji nesto jeste linija terminatora, odnosno mesto gde se svetlo i mrak susrecu. Planeta je teska, sto moze i da bude dobro, ali i lose. Teska planeta znaci da ima jaku gravitaciju, sto opet znaci da moze da zadrzi atmosferu. Opet ta velika gravitacija moze da sabije atmosferu na jako mali radijus, sto bi onemogucilo skoro pa bilo kakva kretanja onoga od cega je atmosfera sastavaljena.

Isto tako, nema dana i noci, nema sezonskih promena ( godisnjih doba ), sto znaci da nema cikulacije toplote. Ako sve to posmatramo sa aspekta zivota ovde i njegovog funkcionisanja, onda su male sanse za njegovo postojanje.

Planetu treba gledati na dva nacina. Prvi, postoji u nastanjivoj zoni, sto je dobro, jer je prva koja je otkrivena i prestavlja dobru motivaciju za dalje radove.

Drugo, iako nema zivota na njoj, dobar je osnov za koloniju nekada u buducnosti. Nalazi se u orbiti crvenog patuljka. To su vrlooo durotrajne zvezde. Izuzetno stabilne. Nisu previse svetle i ne emituju previse energije. Predstavljaju idealno mesto za kolonizaciju.

Ukupno su 811 korisnika na forumu :: 33 registrovanih, 10 sakrivenih i 768 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije