Otkrivena zvezda starija od Sunca

• Pridružio: 10 Feb 2005

Kanadski astronomi otkrili su u našoj galaksiji zvezdu cija je svetlost sto hiljada puta jaca od Sunca, a starija nekoliko miliona godina.

Pored toga, temperatura gornjih slojeva fotosfere zvezde iznosi 45.000 stepeni Celzijusa.

Prema mišljenju naucnika jacinu svetlosti zvezde, koja je otkrivena pomocu aparature iz manje observatorije Ebi-Ridž u kanadskoj provinciji Nova Skotska, vece obeservatorije ranije nisu pravilno procenile, prenela je agencija RIA 'Novosti'.

Kako istice kanadski naucnik Dejvid Tarner, nije obavezno da se astronomsko otkrice izvede s orbite ili pomocu jakih teleskopa.

Dogada se, kako je naveo, da cak i astronomi-amateri naprave otkrice pomocu slabijih aparatura.

Tako su prošle godine otkrili planetu s neobicnim karakteristikama. Godina na toj planeti traje svega 31 cas.

• srdjos  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2005

huh, hoćemo li ikada otkriti šta sve krije svemir ...

• ... i pozdravite Vašu mamu...
  • Mi smo sve podigli u ovom gradu.
  • Pridružio: 20 Mar 2006

Al ja se ne razumem u astronomiju...

• Spy
  • Pridružio: 21 Jul 2007
  • Gde živiš: Kako kad

Panonian ::A ne kontam sad, šta je tu toliko ekskluzivno? Ne postoje zvezde starije od Sunca, pa je ovo prva otkrivena? Kontam da se zvezde otkrivaju često, kako starije, tako i mlađe ili pak vršnjaci... Confused

Tacno tako i meni je to palo u oci i pitam se zasto je ovo vazna vest. Sunce ni pocemu nije jedinstvena zvezda. U nasoj galaksiji postoji na milijarde zvezda koje su i starije i sjajnije od nase, a za koje se pritom zna jos odavno, jedini parametar moze da bude temperatura gornjih slojeva posto tako visoku temperaturu mogu da imaju samo jako velike zvezde koje obicno vrlo brzo sagore svoje gorivo pa samim tim i kratko zive, ali nigde ne nadjoh ovu vest u izvornom obliku, da se vidi tacno sta je ekskluzivnost u ovoj vesti.

• Pridružio: 10 Feb 2005

Možda zbog toga što su je otkrili amateri.

Ukupno su 1153 korisnika na forumu :: 38 registrovanih, 5 sakrivenih i 1110 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije