Pronađeni dokazi o mogućem postojanju tekuće vode na Marsu

• Aco  Male
  • Moderator foruma
  • Aleksandar
  • Pridružio: 12 Maj 2006
  • Gde živiš: /home/aco

Smatraju da se jezero prečnika 20 kilometara nalazi ispod ledene južne polarne kape crvene planete.

Nasin planetarni rover Kjuriositi potvrdio je da su i ranije postojala jezera na površini Marsa, ali je ovo prvo otkriće postojeće vodene mase na planeti.

Klima planete vremenom je postajala hladnija zbog retke atmosfere, zbog čega je većina vode ostala zarobljena u ledu.
Naučnici su pronašli dokaz o postojanju tekuće vode na Marsu.
Do otkrića se došlo upotrebom Marsisa, radarskog instrumenta koji se nalazi u orbiteru Mars Ekspres.

"To verovatno nije veliko jezero", rekao je profesor Roberto Orosei iz Italijanskog nacionalnog instituta za astrofiziku, koji je predvodio istraživanje.

Marsis nije bio u stanju da utvrdi koliko je dubok sloj vode ali naučnici smatraju da je najmanje jedan metar.

"Zaista se radi o vodi, o jezeru, a ne o nekoj otopljenoj vodi koja ispunjava prostor između stena i leda, što se događa u nekim glečerima na zemlji", dodao je profesor Orosei