Planete bez zvezde krstare Mlečnim putem

• Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005

Tokom dvogodišnjeg posmatranja, astronomi su detektovali 10 planeta, po svojoj masi najpribližnije Jupiteru, navećem nebeskom telu u našem solarnom sistemu, koje se nalaze na tako velikoj udaljenosti od najbliže zvezde da bi se moglo reći da slobodno krstare Mlečnim putem.

Rezultati istraživanja, objavljeni u britanskom naučnom časopisu Nejčer, predstavljaju novi prodor u proučavanju egzoplaneta, tj. planeta van našeg solarnog sistema kojih je od 1995. identifikovano više od 500.

Spomenutih deset planeta otkriveno je tokom potrage za objektima koji se nalaze na 10 do 500 astronomskih jedinica (AU) od neke zvezde.

AU je standardna mera približno jednaka udaljenosti Zemlje od Sunca (oko 150 miliona kilometara).

Poređenja radi, Jupiter je udaljen pet AU od sunca, a najudaljenija planeta Neptun 30 AU.

Izvor i nastavak: http://www.rtv.rs/sr_lat/nauka-i-tehnologija/plane.....54495.html

• Spy
  • Pridružio: 21 Jul 2007
  • Gde živiš: Kako kad

Rogi ::LONDON -Britanski astronomi saopštili su danas da su otkrili fenomen za koji se dosad mislilo da je nemoguć - planete koje nisu vezane ni za jednu zvezdu, već slobodno lutaju kosmosom.

Prva polovina 60 - tih, Star Trek:

Citat:Class R
A rogue planetary body which is one that does not orbit a star but drifts freely in space.

Razz Very Happy ...

Nije se nikada mislilo da je nemoguc, samo da je malo verovatan, sto je znacajna razlika, ali opet, kao i obicno kod nas to bude "izgubljeno u prevodu" Smile ...

Ti gasni dzinovi su u stvari zvezde koje se nisu "uplalile" zbog nedostatka mase.

Ukupno su 998 korisnika na forumu :: 23 registrovanih, 0 sakrivenih i 975 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije