Ima li života na Marsu?

• Pridružio: 10 Feb 2005

Da li krateri Marsa sadrže tragove života?

Pretpostavlja se da je pre nekoliko biliona godina u krateru McLaughlin bila voda, tačnije jezero. Opportunity je otkrio glinu i karbonatne materijale u zidovima kratera. Glina i karbonatne materije nastaju kada tlo dođe u kontakt sa vodom. Rover nije otkrio tragove slivanja vode u krateru što znači da je voda izvirala u samom krateru.

McLaughlin krater je sa svojih 92 kilometara širine i 2 kilometara dubine najveći na Marsu.

Mars je manji od Zemlje sa gravitacijom koja je tri puta manja nego na Zemlji. Naučnici pretpostavljaju da je zemljište na tim mestima danas poprimilo oblik debelog sloja gline usled smanjene gravitacije. Takvi uslovi su idealni za razvoj bakterija.

Zato ako ispod kratera postoji voda onda tu postoji i bakterija.

Da podsetimo da na Zemlji postoje uzorci bakterija nađenih na dubinama od 5 kilometara.

Sada Vam je barem jasnije zašto se svetske svemirske agencije otimaju o Mars. Sledeće što treba da urade, a što je na pomolu, je da pošalju rover koji je sposobna da vrši geološka istraživanja.

Ukupno su 1086 korisnika na forumu :: 43 registrovanih, 10 sakrivenih i 1033 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije