NEVEROVATNO OTKRIĆE Naučnici pronašli TRAGOVE ŽIVOTA na Veneri

• Pridružio: 15 Jun 2009

Tragovi gasa koji "pluta" kroz oblake Venere moguće je da potiču od živih organizama, neke vrste mikroba različitih od onih koje poznajemo na Zemlji.

Do ovog senzacionalnog otkrića astronomi su došli tako što su u atmosferi Venere, na visini od 50-ak kilometara, detektovali fosfine. Istovremeno, nisu uspeli da otkriju nijedan drugi proces kojim bi ovaj spoj mogao nastati, osim kao produkt nekog organizma, piše "Gardijan", prenosi "Jutranji list".

Šta je fosfin?

Fosfin je gas čiji se molekul sastoji od jednog atoma fosfora i tri atoma vodonika.

Na Zemlji je fosfin povezan sa životom, s mikrobima koji žive u crevima životinja poput pingvina ili u sredinama siromašnim kiseonikom, kao što su močvare.

Fosfin na Zemlji je zapaljiv, ima miris i otrovan je, a proizvode ga bakterije kojima nije potreban kiseonik. Postavlja se pitanje otkuda onda fosfin na Veneri.

• vampire and philosopher