Otkrivena planeta slična Zemlji

2

Otkrivena planeta slična Zemlji

• Pridružio: 25 Jul 2003
  • Gde živiš: Stara Pazova

Vlado, a kakve imaju veze majmuni na ovom tvom linku sa planetama?!

• Pridružio: 25 Jul 2003
  • Gde živiš: Nis

@BrackoNe, bila je tu vest i o planetama odmah ispod vesti sa majmunima al ne znam zasto su je uklonili.
@Limit, @MoscowBeast ti je dao odgovor na pitanje.

• Pridružio: 26 Jul 2007
  • Gde živiš: u blizini

MoscowBeast ::@Dubara

Planete ne mogu biti "vidjene", osim u slicaju da prodju ispred neke zvezde koju posmatramo. Otkrivaju ih pomocu nepravilnih prelamanja spektra, ili (kao ovde) nepravilnosti u orbitama. Ali i te informacije putuju do nas sa svetloscu, tj. brzinom ne vecom od brzine svetlosti, tako da sta god da otkrijemo, otkrivamo posmatrajuci i analizirajuci svetlosne talase koji su ka nama krenuli pre onoliko godina koliko je svetlosnih godina objekat koji posmatramo (analiziramo) i udaljen.

Razdaljina od 30 svetlosnih godina je realnija za ovaj slucaj. Otkriti i sracunati nepravilnost orbite "tamo necega" sto je udaljeno 30 miliona svetlosnih godina nije sasvim realno, pa makar ono bilo i 50 puta vece od Zemlje.

Korisno pojašnjenje. Nisam znao da je to princip. Razmišljao sam previše ovozemaljski, znaš ono sunčev sistem i ovo bliže društvo. Zakačio sam se i zbog toga što je u vijesti koju sam čitao pisalo da je nisu "vidjeli."
Hvala na pojašnjenju...

• Pridružio: 12 Apr 2008

Ćao pre svega, ja sam novajlija ovde ali se nadam da ću se uklopiti ovde jer na svakom forumu su različiti ljudi ali zabava je drugačija i dalje ću videti.

Ovako, možda je ova planeta spas za ljude za Islanda al za mene i ostale ljude koji ne mogu da spavaju u prisustvu svetlosti je druga priča jer dan traje 24 dana i teško će biti prilagoditi se. Ali postoji i rešenje ako se planeta zemlja uništi čovekovim deovanjem i globalnim zagrevanjem, to je jedini spas, a do tada ( bar za nekih 1000 godina i više bar se nadam ) samo možemo mirno da spavamo. Biće još otkrića o planetama. Ja sam umoran, juče sam ustao u 6 da učim hemiju, ćao !!!

• Pridružio: 16 Mar 2008
  • Gde živiš: Novi Sad

djolexsexinstructor ::

Ta finta "slicna zemlji" je izraz da bi vest obisla svet. To sto je po velicini i masi slicna zemlji ne znaci nista. Pogledaj Veneru. Baska sto se cak ni ta velicina ne moze sa sigurnoscu reci kolika je. Sve u svemu, izmesaj pa prospi. Ova "informacija" je vise za trece oko Smile

Posebno mi nije jasno kako su mogli utvrditi koliko traje dan ??? Da nije mozda receno koliko traje period obilaska oko sunca tj. koliko traje godina ?

• Pridružio: 10 Feb 2005

Rečeno je samo da je po karakteristikama slična Zemlji, a nije ni pomenuto koliko traje dan.

• Pridružio: 26 Jul 2007
  • Gde živiš: u blizini

Jeste, pomenuto je koliko traje dan....
"Na novootkrivenom planetu ta se dva vremena ne poklapaju, jer su vrijeme orbitalne translacije i vrijeme rotacije vrlo slični. Zbog toga puni dan na novootkrivenom planetu GJ 436c traje četiri planetarne godine, odnosno oko 22 zemaljska dana."
izvor: http://www.index.hr/vijesti/clanak/otkriven-planet.....82164.aspx

• Stane
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 13 Jan 2004
  • Gde živiš: Niš

To "slična Zemlji" se verovatno odnosi na to da planeta ima čvrstu površinu, tj. da nije gasni džin, tj. da grubo pada u istu kategoriju sa Zemljom. Gasni džinovi su obično masivniji i lakši za opaziti.

Ukupno su 1290 korisnika na forumu :: 36 registrovanih, 7 sakrivenih i 1247 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije