Prvi put otkrivena planeta koja rotira oko četri zvezde

• Pridružio: 10 Feb 2005

Amateri astronomi koji učestvuju u radu sajta Lovci na planete, sajt vode profesionalni astronomi, su po prvi put otkrili planetu koja orbitra oko sistema od četiri zvezde.

U ovom slučaju planeta orbitira oko binarnih zvezda koji je okreću ka drugom paru binarnih zvezda. Ovo je prvo otkriće ovakvog sistema koje sada nosi naziv ,, circumbinary ,, planeta.

Planeta je nazvana PH1, nadimak Tatooine, planeta iz filma Ratovi Zvezda. PH1 je u stvari gasni džin nešto veći od Neptuna (170 puta masivniji od Zemlje ), orbitira oko matičnih zvezda svakih 137 dana. Drugi par zvezda je udaljen 900 puta rastojanje od Zemlje do Sunca.

Otkrićem ovakve planete postavlja se pitanje kako nastaju i kako mogu da evoluiraju u tako dinamičnom okruženju.

• -