Ishrana dece

Ishrana dece

offline
  • DR  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 08 Okt 2004
  • Poruke: 5450
  • Gde živiš: Beograd

Neke zdrave namirnice deca zaista nerado jedu. Ali, tu istu namirnicu možemo pripremiti u za njih prihvatljivijem obliku, odnosno pripremljenu na drugačiji način.

Izvor: Zdrav život

Školski uzrast je period kada se još uvek formiraju navike u ishrani, pa je uloga porodice od presudnog značaja, jer se ukorenjene navike teško menjaju.

Tako na primer, dete koje odrasta u porodici u kojoj se koristi samo beli hleb, teško da će kasnije poželeti i da proba integralni.

Decu bi trebalo navići na što veći broj raznovrsnih namirnica da bi se navikla na njihov ukus. Odbijanje nekih namirnica ponekad može biti samo posledica nedostatka navike u korišćenju.

Sutlijaš od integralnog pirinča

Za Musaku od spanaća potrebno je:

50g pirinča, 500g spanaća, 1 glavica crnog luka, 2 šargarepe, tofu kačkavalj, ulje, so

Priprema: Posebno obariti pirinač, spanać i šargarepu. Kada su kuvani, spanać malo isitniti a šargarepu iseći na kolutove i pomešati ih. Dodati so i malo ulja. Pirinač takođe posoliti. U podmazan sud prvo staviti pirinač, poravnati kašikom, a preko toga staviti spanać pomešan sa šargarepom. Posuti rendanim tofu kačkavaljem i kratko zapeći.

Žitarice, koje čine osnovu ishrane, veoma su važne i u ishrani dece. Trebalo bi im ponuditi što veći izbor žitarica koje se mogu pripremati na različite načine.

U ishranu bi trebalo prvenstveno uključiti razne vrste integralnih hlebova i peciva. Kolače bi takođe trebalo napraviti od integralnog umesto od običnog, belog brašna.

Palačinke, koje deca vrlo rado jedu, mogu se pripremati od heljdinog brašna, koje je vrlo ukusno i hranljivo. Ono stvara i duži osećaj sitosti, pa se naročito preporučuje gojaznoj deci. Sutlijaš spada u zdrave poslastice, ali bi umesto običnog, glaziranog pirinča, trebalo koristiti integralni pirinač ili proso koje je izuzetno zdravo.

Voćne salate - da deca radije jedu voće

Za kelj pire potrebno je:

500g kelja, 200g krompira, 2 čena belog luka, 100g mleka od soje, 15 g ulja

Priprema: Kelj iseći na rezance i skuvati. Krompir iseći na kockice i skuvati. Kada je krompir kuvan, napraviti pire uz dodatak mleka i vode u kojoj se kuvao kelj. U pire dodati kelj i sve dobro izmešati. Na zagrejanom ulju propržiti beli luk i dodati pireu.

Voće i povrće kao važan izvor vitamina i minerala je neophodno u ishrani. Ukoliko deca nerado jedu voće, ili vole samo jednu vrstu voća, izbor se može proširiti tako što se će se napraviti voćne salate u koje su dodate različite vrste voća. One se zatim mogu posuti kakaom, tako da na se na ovaj način pojede i voće koje nije baš omiljeno.

Slično je i sa povrćem. Kelj, spanać, kupus i karfiol su povrće koje pripremljeno na uobičajen način (kao varivo) deca često odbijaju da jedu. Zbog toga se i ono može pripremati na drugačiji način, u vidu pita, pirea ili musaka koje su mnogo ukusnije, a i mnogo privlačnijeg izgleda.

Savetuje: Slavica Matić, nutricionista
b92



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 819 korisnika na forumu :: 53 registrovanih, 6 sakrivenih i 760 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Sale, A.R.Chafee.Jr., aljosa7, amaterSRB, Apok, Bane san, benne, beowl, BlackPhantom, BW2, Cirkon2, crnitrn, cvrle312, d bos, Denaya, Don2, Duh sa sekirom, flash12, Georgius, Hektor2, JOntra2, Kiki2004, kolateralnasteta, kvarc, ladro, MagistarColovic, Markoni29, MB120mm, Mercury2, metemma, milos.cbr, MilosKop, minmatar34957, mladen.zovko, MrNo, nenad812, operniki, Panter, powSrb, PrintZip, pristinski korpus, radoznalac2, repac, royst33, Skywhaler, sunto, vlad the impaler, vladetije, VP3987, W123, xoxxvelja, YU-UKI, zdrebac2