MyCity kviz - Da li vam je poznato ovo umetničko delo

32

MyCity kviz - Da li vam je poznato ovo umetničko delo

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Tačno saten, nastavljaš Zagrljaj

Malo da dopunim. O Feliksu Feneonu:

Citat:Félix Fénéon (1861-1944) was a French anarchist, editor, and art critic in Paris during the late 1800's. Born in Turin, he moved to Paris at the age of 20 to work for the Ministry of Defense. He attended the Impressionist exhibition in 1886, later coining the term "Neo-Impressionism" to define the movement led by Georges Seurat. He was the first french publisher to publish James Joyce. In 1892, the French police searched his apartment, claiming him to be an active anarchist. That summer, along with other intellectuals and artists, Fénéon was placed on trial, a case which is now know as The Trial of the Thirty. Although the charges were dismissed, he was discharged from the Ministry of Defense. Famously painted by Paul Signac, the painting now hangs in New York's Museum of Modern Art.

http://recollectionbooks.com/bleed/Encyclopedia/FeneonFelix.htm

A Pol Sinjak je napisao i esej "Od Ežena Delakroa do neoimpresionizma" gde je razvio teoriju o poentilizmu:

Citat:"Neoimpresionisti, kao i impresionisti, imaju na paleti samo čiste boje. Oni potpuno odbijaju bilo kakvu mešavinu (na paleti), osim, da se razumijemo, onu susednih boja na kromatskome krugu. ... S optičkom mješavinom toga malog broja čistih boja, i varijacija njihovih razmjera, oni postižu beskrajnu količinu boja, od najintenzivnijih do najsivijih."



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • saten  Female
  • Legendarni građanin
  • Zvezdočtec... :)
  • Pridružio: 05 Jan 2008
  • Poruke: 3181
  • Gde živiš: Montmartre Quarter :)

jelkica7 ::Tačno saten, nastavljaš Zagrljaj

Hvala... Zagrljaj

Inače nešto ukratko o pointilizmu

Arrow http://en.wikipedia.org/wiki/Pointillism

A o samom Signacu:

Arrow http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Signac

A sad pitanje




Jedna od prelepih fontana koje krase Rim, pitanje glasi kom periodu pripada i ko je arhitekta Question



offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Saten, sledeći put preimenuj fotku, da ne bi za kaznu postavljala novo pitanje. Very Happy Mislih se da li da odgovorim kad si nam već toliko pomogla...pa smislih da da. Wink
Fontana di Trevi, barok, Nikola Salvi.
http://www.aviewoncities.com/rome/trevi.htm

offline
  • saten  Female
  • Legendarni građanin
  • Zvezdočtec... :)
  • Pridružio: 05 Jan 2008
  • Poruke: 3181
  • Gde živiš: Montmartre Quarter :)

Lomova ::Saten, sledeći put preimenuj fotku, da ne bi za kaznu postavljala novo pitanje. Very Happy Mislih se da li da odgovorim kad si nam već toliko pomogla...pa smislih da da. Wink
Fontana di Trevi, barok, Nikola Salvi.
http://www.aviewoncities.com/rome/trevi.htm


Svesno sam ostavila ime fontane na fotografiji, kada postavljam pitanje olakšavam najviše što mogu da bi neko ko želi da učestvuje a ima možda manje znanja, mogao da se uključi... smešak

Odgovor je tačan, izvoli Zagrljaj

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Kad je svesno, Lomova se izvinjava zbog opaske.
Hvala. smešak



'Ajd' malo da navodim vodu na svoju vodenicu.
Ne fontana, već zgrada u pozadini.

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Бальшой театр, arhitekta (valjda) Андрей Михайлов, 1824. (prepoznah ga po petokrakici Mr. Green )

A iznutra ... Shocked



http://en.wikipedia.org/wiki/Bolshoi_Theater

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Da, da, Baljšoj. Ko da pohvata arhitekte kad je jadničko goreo više puta ( i sagrađen je na mestu izgorele Petrovke), a bio i bombardovan za vreme Drugog sv. rata. Pored Andreja, pominje se i Joseph Bové, a Alberto Cavos je radio rekonstrukciju posle požara 1853.
Goreo, ali je i dalje jedan od najvelelepnijih( i najznačajnijih) teatara.

Idemo li dalje jelkice? Zagrljaj

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Napisano: 12 Jun 2009 14:47

Idemo.



Jedno od najstarijih i najlepših, na purpurnom pergamentu smešak

Dopuna: 12 Jun 2009 20:23

Jevanđelje iz VI veka, otkriveno u XIX veku, u katedrali, u jednom južnom italijanskom gradu po kome je i dobilo ime.

Dopuna: 13 Jun 2009 18:35

Mislila sam nekad da naziv ovog rukopisa potiče od crvenkaste boje stranica, ali nije tako, rekoh da je po gradu. (rosso = crveno)

Dopuna: 13 Jun 2009 22:57

Ostalo je samo još da nacrtam, i više ne dajem ikakvu pomoć Very Happy

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Codex Purpureus Rossanensis. Very Happy
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Miniuatura_.....alabro.jpg

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Jeeee, ale, ale, ale!! Very Happy

Sad, za kaznu što je pitanje ovako dugo čekalo na odgovor, ima da čitate o Rosanskom četvorojevanđelju Smajli

Ti Lomova ne, pošteđena si, ti daj novo pitanje Zagrljaj

Citat:Ali u purpurnom rukopisu VI veka, koji je Adolf Harnak otkrio u katedrali u Rosanu - a koji je srodan purpurnom rukopisu iz Sinope, kao i jednom stvorenom na dvoru u Carigradu, tzv. Dioskoridovom kodeksu, te se stoga rosanski rukopis mora uvrstiti u umetnički krug glavnog grada - postoje dve značajne evharistične slike, koje zajedno čine celinu. One nemaju ničeg zajedničkog sa pashalnom gozbom, na kojoj Hristos pere noge Petru i učenicima; ova scena, koju mi zapadnjaci rado označavamo kao tajnu večeru, u Codex Rossanensis čak šta više odvojeno je predstavljena i to na način mozaika sa Tajnom večerom, kojom počinje ciklus Stradanja na južnom zidu crkve San Apolinare Nuovo. Ovde su naprotiv u pitanju šestorica učenika, odevenih u belo, koji idu prema Hristu, odevenom u purpur i zlato, da bi iz njegove ruke primili jednom hleb a drugi put vino koje Hristos pruža u putiru; sem Petra, koji predvodi šestoricu da prime vino, ni jedan drugi apostol nije ikonografski obeležen. Svečanost ove communio apostolorum je takođe - kao i na drugim slikama - podvučena pomoću dva starozavetna cara (David i Solomon) i dva proroka (Mojsije i Ilija); oni su predstavljeni u obliku poprsja ispod svečanog čina i pokazuju prema ovom misteriju. Primanje čestica je ovde, dakle, projektovano iz crkvenog liturgijskog običaja natrag na prvobitnu Crkvu: Isus je bio prvi prvosveštenik, koji je delio pričešće na način na koji se od onda davalo prilikom svečanosti evharistije. Reč je, dakle, o jednoj vrsti dokazne slike; moglo bi se i reći o ustanovljenju pričešća, dakle i crkvenoj kultnoj slici. Trojica od apostola skrušeno se približuju, savijenog tela i ispruženih ruku, da bi izrazili svoju težnju za hranom besmrtnosti. Sledeći pokriva svoje ruke, onaj za njim pun poštovanja prima vino odnosno hleb, a prednji podiže ruke u molitvi zahvalnici posle prijema čestica, kao sveštenik posle pretvaranja čestica u telo i krv Hristovu.
To je jedna od najznačajnijih kompozicija hrišćanske antike i stoga je osobito važno gde je nastala; to što je u carskoj purpurnoj bibliji iz Rosana ova scena podeljena na dve stranice pokazuje da je ovde već bila sekundarno upotrebljena.
...
Naša analiza je pokazala da kompozicija communio apostolorum pripada stalnom sastavu liturgijskih kompozicija justinijanske crkvene umetnosti, da je nastala u oltarskom prostoru i da tu, pod prestolnom slikom u apsidi, zajedno sa nizom četvorice crkvenih otaca, ističe apsidu.


Fridrih Gerke Kasna antika i rano hrišćanstvo (edicija Umetnost u svetu).

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 579 korisnika na forumu :: 9 registrovanih, 1 sakriven i 569 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: dencorr, djordje92sm, dragoljub11987, gonzagbs, Japidson, krkalon, nuke92, sabros, Zadonbas