Motorna i menjacka ulja

74

Motorna i menjacka ulja

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Nema na svu sreću



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Imas i 5w-40 ulje , cini mi se da se zove TopTec 4100. Ono je API SM.



offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

LM MoS2 je vrlo dobro ulje. Ipak, nije za najnovije konstrukcije motora isto tako nije idealno za TNG iako može da se koristi. U Ladi će lepo odraditi posao. Cena je relativna stvar, jeste malo skuplje ali ne i preterano što znači da može i da vredi cene (hoću reći da skuplja ulja obično vrede osim ukoliko cena nije baš "zabiberena" kada vrede samo na psihološkom planu).
Za 1.9dci ... može, ali bi verovatno Super Leichtlauf 10W-40 bilo bolje rešenje.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Meni ada Shell Helix HX7 odlicno radi posao. Od samog starta sam osetio da je motor dosta mirniji nego sa Totalom. U pocetku sam mislio da ga ne menjam za drugo ulje, alicim vidim da je nesto Made in Germany, to moram da kupim. To mije slaba tacka...

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Sve se slažem.
Shell HX7 je odlično ulje (a dobitnu kombinaciju ne treba, tek tako, menjati).
Ako je već made in Germany, 4100 (5W-40) je ozbiljna alternativa.
Ipak za preko 100k km i/ili 10god. ostaje 10W-40 a naročito "Super" ako smo već kod LM.

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Фамас, имаш "Ладу" из фамилије "десетке"?

Пошто и сам имам и "Ладу" 110 1,5 8V већ 12 година са неких 160 хиљада пређених километара, могу да ти поменем да је осим периода разраде, када су у сервису сипали неко "Шелово" уље, у њу је регуларно сипано "Оптима ХЦ Пауер", а онда, када се појавила, "Оптима Магнум". Периоди замене је био од сервиса до сервиса, тј. 15.000 километара. За то време, никакво досипање уља није било потребно, а мотор је радио како треба. Ауто је вожен на отвореном путу.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Da, imam Ladu 112 1.5 Li

Do sada sam sipao Fina, Total, Shell i sada cu Liqui Moly. Ulje sam uvek menjao na max 8000km i nikada nisam dosipavao jer ne trosi uospte.

Ja sam pomalo skeptican prema tim Optima uljima. Uvek sam gledao da kupim neko dobro strano ulje, a da je original. Na svu srecu, imam komsiju i prijatelja koji drzi radnju sa auto delovima, pa mi on uvek nabavlja originale. Sada sam od njega narucio i Valeo set kvacila.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Nema potrebe biti podozriv prema Optima uljima.
Naročito u novije vreme. Nestro grupa je uložila ogroman (ali O G R O M A N) novac u rafinerijske kapacitete što je Modriču svrstalo u TOP 3 proizvođača sintetičkih baznih ulja na kontinentu, sa svim izgledima da će 60 godina postojanja obeležiti kao no. 1 (u celoj Evropi sa sve Rusijom).
Makar se radilo o III baznoj grupi (koja je zaista sve više i zvanično sintetika, čak i Mobil diže ruke i najavljuje GTL postrojenje dok će PAO ostati više za industriju i specijalne namene).
Sve ostalo je na visokom nivou, blendara je O.K. iako tek sledi "state of art" pogon najavljen za sledeću godinu (teško je reći da li će biti baš najbolja ali bar dok bude najnovija neće biti lošija od bukvalno nijedne blendare ne samo u Evropi nego i globalno).
Magnum je odlično 5W-40 ulje verovatno i bolje za modele iz 90-tih od modernijih API SN ulja.
HC Power se dokazao u više od decenije kao jedno od (naj)boljih 10W-40 ulja.
Kako je veći deo sastava HC-6 bazni štok (koji kod Modriče spada u III baznu grupu) ovo ulje je za razliku od većine 10W-40, koja su tek 20-tak % sintetička, zapravo verovatno (bar) 70% sintetičko, pa je PS uslovno ali "s one strane" (sintetički "trofrtaljac").
Relativno slična ulja su (baš) Shell HX7 i Motul 6100 i tek još mali broj njih (globalno).
Ne treba zaboraviti ni HC City ulje prilagođeno uslovima kada se više vozi po gradu. Ono čak ima i veoma povoljnu cenu.
Kako postoji Optima Bg, mislim da je lakše naći original nego neki svetski brend. Pogotovu kada se radi o novoj ambalaži, koju teško da su do sada skinuli (potencijalni falsifikatori).
U svakom slučaju - veoma PREPORUČUJEM!!

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Napisano: 20 Okt 2012 21:11

Још када би се Модричанци мало активније дохватили уља за 4Т мотоцикле (обично са мокрим квачилима) и скутере (суво квачило; изгледа ми да су за њих популарна уља са МоС2) и проширили гаму од овог једног "Мототактола" кога имају само у 15W-50...

Expendable ::Ne treba zaboraviti ni HC City ulje prilagođeno uslovima kada se više vozi po gradu. Ono čak ima i veoma povoljnu cenu.
Управо данас сам у једној онлајн продавници сам наручио 20 литара "Максиме ХЦ Престиж ИксЛД", а тамо 4 литара "ХЦ Сити"-ја кошта око 1500 динара. Итекако повољно.

Успут, као опција за куповину уља за трактор појавила су се нека холандска уља са брендом "Eurol", која увози и продаје новосадски "РЕС Трејд", познат као увозник "Џон Дир" трактора, али ако се не варам, и као некадашњи увозник "Comma" уља. Помињем ово јер нисам виђао "Eurol"-ове производе код нас, нити је претрага по Нету дала пуно резултата о том произвођачу, везаних за Србију.

Цена 10 литара њиховог минералног "Multi use" (има управо такву ознаку) 15W-40 уља је око 4800 динара; као поређење, мене је иста количина полусинтетичке "Максиме ХЦ Престиж ИксЛД" 10W-40 коштала око 4200 динара.

Dopuna: 21 Okt 2012 8:49

Мала корекција - цена 10 литара поменутог "Eurol Multi Use" 15W-40 није 4800, већ читавих 5200 (словима: пет хиљада двесто) динара.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Nisam znao tačnu cenu HC City ulja ali sada bih još radije dao preporuku jer su iole kvalitetnija PS ulja oko 500din. (tu je i Nisotec na svojim pumpama).
Što se tiče vašeg izbora za traktor, takođe je veoma dobar.
Ulje Maxima HC Prestige XLD 10W-40 je SHPD klase a PS (opet, verovatno, više od 50% sintetičko) i pogodno za Euro 3 motore kao i Euro 4 i 5 bez DP Filtera.
Često se previđa da je ovo (imaju slična ulja i Mobil, Shell, Castrol) jako dobra alternativa 15W-40 uljima sa API CI-4 (Maxima Turbo), naročito kada se mašina koristi zimi gde je prednost očigledna (mada je i preko cele godine smanjeno habanje pri jutarnjim startovima). Ulje manje isparava te ga motor manje troši, itd.
Eurol ... gde li više nalaze sve te "nezavisne" (i male do max. srednje) proizvođače.
To i nije toliko loše koliko je (na našem tržištu) potpuno nepotrebno. Slično je i sa Comma uljima.
Ovo je više dokaz onoga, da kod nas od pet ljudi ima šest stranaka ili da svako hoće da bude "Gazda" i direktan uvoznik (računajući da se to više isplati, uz distribuciju, gde većina posle zaglavi).
Konkretno "Multi-Use" ulje jeste API CI-4 i verovatno solidno ulje, ali je više (kako i sam proizvođač navodi) "multi-fleet" nego za teretni program. HC Prestige je ipak za klasu bolje ulje jer ispunjava (na primer) MB 228.3 umesto MB 228.1 ili VDS-3 naspram VDS, ima veći broj odobrenja za teretnjake i pre svega ispunjava više ACEA standarde (E7 naspram E3).
Naravno zbog A3/B4 Eurol je više (šire) upotrebljivo ulje no to mu je i namena a vama to nije bitno.
Cena je takođe na strani Optima ulja, pa tu dileme nema (nikakve).
Nešto preko 3,5€ za litar ovakvog ulja je fer cena. Velika trojka (gore navedena) je skuplja, dok su Texaco i Total tu negde, mada je u M.P. obično malo više (hoću reći u V.P. su sličnih cena kao i Modriča).

I da ne bude samo Modriča (mada je odatle početo), ne treba zaboraviti ni domaće proizvođače, makar NIS i FAM.
Mi smo (zaista) čudan narod, kod nas čak i nisu toliko popularni prvih pet najvećih kompanija koje ionako ne možete zaustaviti (ExxonMobil, Shell, BP-Castrol, Chevron-Texaco i Total) a i ne trebate jer imaju cene koje ne ugrožavaju nacionalne proizvođače (solidne pa ima mesta i za domaću privredu) koliko ima tušta i tma raznih brendova od poznatih i sa dugom tradicijom (pa još nekako) do kompanija sa manje tradicije i renomea nego navedena trojka (ili gledano šire kao bivša SFRJ tu su još INA i donekle Rafinerija Maribor) a često istih ili (po pravilu) malo većih cena.
Za državu naše veličine osim prisutnih "pumpara" (distributera gorivom), navedenih giganata te domaćih i proizvođača iz okolnih zemalja (koji imaju nekakav interes kao proizvođači, za razliku od Nemačkih i Holandskih ili Belgijskih kompanija čiji je jedini interes prodati par šlepera godišnje bez interesa da se direktno pojave, kao kompanija, na našem tržištu) NEMA (realno) mesta za još više od deset (i to je možda mnogo) brendova.
Koliko ih je kod nas? Najmanje 50.
I to mesta ima pre svega za zvučna i skupa imena (Motul, Bel-Ray i slično). Takvi brendovi kao egzotični (ili još bolje ezoterični) uvek imaju par % tržišta čak i u malim (i siromašnim) zemljama, što dokazuju prisustvom na svim kontinentima.
E a u zemlji Srbiji osim njih ima još više JEFTINIH brendova.
I posle devizni deficit i slično.

Nisam da se kupuje domaće po svaku cenu (to sam već rekao, bar nekoliko puta; Modriča je naravno najbliža domaćem proizvodu) nego samo da se ne nipodaštavaju.
Kod maziva nema razloga za to.
Dakle kada je kvalitet uporediv (neka bude i nijansu lošiji) sa svetskim vrhom, a cene takođe uporedive (ili zapravo po pravilu osetno niže) ne vidim razlog da se bar ne uzmu u obzir kao izbor.
I naravno, ne vidim zašto bar ponekad ne probati svetski vrh i one najpoznatije (ako ništa drugo da bi uporedili) pa makar dali više para. Jedino mi nije jasno (a to nije toliko do kupaca koliko do uvoznika) čemu forsiranje (ali FORSIRANJE ili po naški NAPINJANJE, NATURANJE) raznih brendova (belosvetskih) koji ne moraju biti loši (često i nisu) koliko su (ponavljam) potpuno NEPOTREBNI.

I na kraju ali ne i po značaju:
Tužno je to što baš TOP 5 nije direktno prisutan u Srbiji (što takođe puno govori).
Jedino je tu Total (Srbija) mada više kao "podfilijala" Mađarskog ogranka, BP-Castrol i Shell su samo kancelarije ("tašna i mašna") dok su Mobil i Chevron (doduše to im je i politika za Evropu) su prisutni preko manjih (srednjih) privatnih kompanija (što važi praktično za Shell i Castrol).

Dakle velikih nema a malih "kao kusih pasa". Iako ima toga i u drugim (okolnim) zemljama ipak je to na malo manjem nivou, tj. bar polovina manjih brendova je manje prisutno.
Kod nas malo-malo pa neko uveze šleper ulja i onda Pera, Laza i Mika pričaju po čaršiji (i net-u) kako je to jedino pravo a drugo ništa ne valja (uključivši i najbolje).

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 861 korisnika na forumu :: 41 registrovanih, 5 sakrivenih i 815 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amstel, anta, babaroga, Bobrock1, bojank, cavatina, CikaKURE, dane007, darios, Denaya, Djokislav, DonRumataEstorski, dragoljub11987, drimer, FOX, Georgius, Goran 0000, Joja, Kaplar2, Karla, Koridor, ksyyaj, Kubovac, Lošmi, mik7, milenko crazy north, MrNo, NikolaGTR, Panter, Petarvu, ruma, Shinobi, shone34, SR-3m, Srle993, Trpe Grozni, vaso1, vathra, VP6919, YU-UKI, šumar bk2