Motorna i menjacka ulja

80

Motorna i menjacka ulja

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Uletio juče (sasvim slučajno) u jednu prodavnicu auto djelova. Između ostalog, raznih vrsta i marki ulja i maziva. Znači bio sam ko dijete u poslastičarskoj radnji.
Oduševilo me što sam naletio na jednom mjestu i na shell i na havoline ulja. Recimo, havoline ultra 5w40 je bio samo 6,50eura. Sa sve deklaracijom uvoznika Trigema. Havoline 5w30 sa gm-ll-a-025 je bio oko 8.50eur.
Mobil 3000 oko 8,50eur i sl. Znači svako ulje je imalo deklaraciju.
Ja plaćam Petrol 5w40 oko 5,50 eur, dok je pod markom havoline isto to ulje 6,50eur.
Dvoumim se sada da uzmem ovo havoline 5w30 ulje i da ga probam. Slatke muke, zar ne :-)



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Havoline Ultra je zaista jako povoljno. Jest' da je isto euro manje, ali taman koliko vredi brend.
Itekako se može probati 5W-30.
U svakom slučaju pogrešiti ne možeš. Trigema jeste ovlašćeni uvoznik.
Dakle Shell, Mobil i Texaco u istoj radnji po dobrim cenama i izvesnim poreklom. Našao si dobro mesto za kupovinu ulja.



offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Poslije 3000km vožnje sa petrol premium 5w40 (havoline 5w40), iskustva su sljedeća:

Imam osjećaj da lakše motor pali ujutru, tj.da se manje osjeća "hladni start".
Međutim, pri prvom jutarnjem kretanju, nekih pola km mi se blago čuju podizači dok se ne napune uljem. Ne sjećam se da li je isto bilo sa GM 10W40.

Vrlo brzo je počelo da tamni. Možda i poslije 500-1000km. Sada je dosta crno (kafeno).Međutim, koliko sam vidio kroz otvor za dolivanja ulja, motor je dosta "prljav" i pun je gareži. Ko zna šta je sve u tom motoru sipano. Najprije bih rekao neka mineralka koje je "cepala" i po 10.000km.
Trazio sam flush lukoil ulje da nađem, al osim na katalogu, u stvarnom životu ga nema. Tako da se dvoumim, da sipam neko flush engine sredstvo da ga malo isperem. Interval zamjene ulja ću definitivno da smanjim na 5000-6000km (iako je sintetika u njemu). Samo ne znam da li da opet sipam neku sintetiku 5w40, recimo lukoil SM ili genesis dexos2 (kazu da je lukoil pun detergenata), pa i nju da odvozim jedno 5-6000km i opet zamijenim i isperem sa flushom motor.Nešto mi sada žao da idem sa 5w30, dok motor ne isperem, ili sada da mu "uletim" tu gradaciju.
Mnogo je prljav motor (za moj ukus) brate mili.........

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Ako se i čuju to je sigurno manje izraženo nego sa 10W-40. Da podsetim:
"Sa 10w40 sam imao par trenutaka pri prvom paljenju ujutro da mi auto radi na "prazno" tj.bregasta, jer je bio neki čudan zvuk kao da tare metal o metal."
Slikovit prikaz šta se događa sa motorom odmah po paljenju (na nešto nižoj temperaturi; nije naznačeno, verovatno oko 0°C) imaš na:
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web.nsf/id/pa_en_domb8bakrw.html
video na sredini stranice (a na dnu brošuru o motornim uljima).
Što se daljih postupaka tiče, imaš dve opcije:
1) Da koristiš neki od Flush aditiva (za ler u trajanju 10-15min. Liqui Moly, Wynns ili Motul) pa da 5W30 ili 5W-40 koristiš standardni interval.
2) ili da sipaš Genesis pa i njega promeniš ranije (na 5 do 6 hiljada km).
Prvo je brže i jeftinije ali drugo je jednostavnije i sigurnije (uslovno, nije opasno ni prvo, naročito pošto je motor već malo ispran).
Bilo kako bilo, Genesis (obe verzije) su Dexos2 ulja i više nego dobra za tvoj Opel. Čak im dajem prednost u odnosu na Havoline. Može i 5W30 i 5W40 po želji (mogu se i naizmenično menjati i dopunjavati).

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Lukoil genesis u CG ima samo u gradaciji 5w40.
Poslao mail na adresi koju sam nasao na zvanicnoj internet prezentaciji Lukoil Montenegro, da mi daju info zasto nema 5w30 i flush service oil, ali naravno nisam nikakav odgovor dobio. Prošlo 3-4 dana od slanja maila.

Vidjeću kakvo flush sredstvo ima na trziste da se kupi, pa ce od toga zavisiti kako ću izvršiti dodatno ispiranje motora, ili flush sredstvom ili samo zamjenom novog ulja.
Uglavnom, interval ću sada smanjiti na nekih 5-6000km.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Imas Liqui Moly Motorspulung, iliti Engine Flush. Zavisi odakle dolazi. Verujem da nema boljeg od njega.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Napisano: 25 Apr 2014 8:15

Mislio sam da kupim 4l lukoil flush service oil, i na taj način isperem motor.... Međutim, nema ga na trzistu.

Dopuna: 28 Apr 2014 16:11

expendable

Da li visok TBN čisti motor, tj. da li ulje sa visokim TBN brojem može adekvatno da zamijeni neki flush aditiv?
Recimo petrol top sint 5w40 (havoline ultra 5w40) ima TBN 11.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Poštovani g. "grbe",
Visok TBN znači i više detergenata. Malo uprošćeno i više kod ulja nižeg kvaliteta ali prinipijalno da (čak i kada su detergenti novije generacije, alkaril sulfonati, a ne bazni calcijum sulfonati).
Dakle, dobra početna ideja. Ali je više za brzu zamenu (na 3000km do 5000km) nego kao flush-oil.
Zašto?
1) Preskupo je.
2) Nedovoljno efikasno (ipak).
3) Visoke je viskoznosti (5W-40 u odnosu na SAE 20W-20 kakva su flush ulja).
Ako vam para žao nije, a ne želite aditive (ipak je jednostavnije) ili druge dodatke (kerozin ili dizel gorivo) u ulje (novo pre svega pa tek onda u staro), onda bar uzmite 5W-30 ulje sa što većim TBN.
Razumem vašu želju da na što "nežniji" način očistite motor ali detergenti u ulju čišćenje motora vrše jako sporo (treba to da potraje desetinama hiljada km), da bi bilo efikasno radom u leru. Ako već tako želite onda sipajte 5W-30 ulje blizu minimuma (ili tačno toliko, pa i par mm ispod) i odvozite "u cugu" bar 150km (2h rada motora), pa tek onda ispustite ulje. Možete i uklopiti sa potrebama (i dva puta toliko, tamo i ovamo ili makar 2x1h mada je manje efikasno, trebalo bi onda bar 2x1,5h da bi bilo ekvivalentno).
"Flush oil" bi otprilike napravili (nije baš isto ali jeste "tu negde") mešanjem SAE 30 ulja sa što većim TBN (9 ili 10), API CD ili još bolje CF (CF-4) sa dizelom sa što više sumpora (D2), koga sad nije lako naći, eventualno dizel za poljoprivredu (makar), u odnosu 3:1 (otprilike), ili SAE 30 sa nekih 10% kerozina. Onda bi išao postupak ispiranja kao sa uljem za tu namenu, ispustiti staro pa 20min. rada na leru, pa ispustiti ispirno ulje, pa zameniti filter i sipati novo ulje.
Pozdrav!

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

expendable

Ipak je ovo komplikovano za mene. Vjerovatno cu probati neko flush sredstvo poznatijih proizvođača pa usuti neko bolje ulje.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Što je najjednostavnije i dovoljno efikasno. Postupite po uputstvu proizvođača (usuti sredstvo ali da ne pređe sa njim nivo max. i ostaviti motor da radi u leru 10-15min.).
Pozdrav!

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1066 korisnika na forumu :: 38 registrovanih, 9 sakrivenih i 1019 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, amaterSRB, Andrija357, bojankrstc, Bokiboks, bufanje, cavatina, ccoogg123, Centauro, debeli, Dvojac005, FOX, gorican, kubura91, kunktator, ladro, Mi lao shu, mikrimaus, milenko crazy north, Milos ZA, mocnijogurt, moldway, MrNo, nenad81, Nobunaga, ObelixSRB, Parker, pein, pera bager, prle122, Sirius, slonic_tonic, stegonosa, Sumadija34, tubular, Vladko, vladulns, W123