Motorna i menjacka ulja

73

Motorna i menjacka ulja

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

U koje si auto sipao?
I odmah je tisi? da nije placebo efekat?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Jugo Koral In 1.1

Evidentno je da auto mekse i tise radi. Pogotovu je to primetno ujutru, pri hladnom startu.



offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Napisano: 02 Okt 2012 13:47

Danas poveo auto na servis tj. zamjenu ulja. Javljam kako se pokazalo ovo Petrol Top Sint 5w40 (tj.Havoline Ultra 5w40) ulje.

Dopuna: 02 Okt 2012 19:03

@expendable
Koja je razlika izmedju HC City i HC Power?
Vidio danas ovo prvo po cijeni od 4.5eur a magnum 5w40 9.50eur.Jel magnum toliko bolji od cityja?

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Да питам и ја нешто... Тачније - да потражим препоруку.

Тиче се уља за дизел моторе (спороходне, тракторске, који раде на Д2).

Случај бр. 1: класичан (значи без оних нових "комон рејл", "пумпа-дизна" и сличних система) атмосферски троцилиндраш "Перкинс" из половине '80-их година са око 3500 радних сати. У доброј је кондицији, али има и година и радних сати, па и "симптоме" мотора-ветерана. Хладњак за уље нема. Које би сте уље, довољно лако доступно уље са нашег тржишта, препоручили за то стање мотора (у принципу, интересује ме да ли долази у обзир неко уље вискозитета типа 15W-50/20W-50) и дијапазон употребе од 10 до 40 степени спољне температуре, па и да је нафиловано детерџентима који би уклонили "минули рад" претходно употребљаваних уља?

Случај бр. 2: турбо прехрањивани четвороцилиндраш "Перкинсове" провинијенције, опет без новотарија у систему за убризгавање и без хладњака за уље. Рецимо да је са око 450 радних сати тек прошао период разраде, па је самим тим и чист од наслага и свега осталог што може да се нађе у старијим моторима. Дијапазон употребе је као и код претходно поменутог мотора - 10 до 40 степени, с тим што се већи део радних сати користи на температурама испод 20 степени и то практично целодневно у режимима виших обртаја. Дакле, тражим препоруку и за уље које ће одговарати оваквом мотору.

И још нешто што се тиче уља за дизел моторе...

Које је, да тако кажем, "дизелско" уље у вискозитетима од 10W-40 до 20W/50 на нашем тржишту "домаћински" нафиловано ZDDP-ом, а да истовремено нема којекаквих "енерџи сејвинг" и "анти-слип" адитива?

Кој' ће ми то? За мој моторин који има једноцилиндрични 4Т бензински мотор какав се практично није мењао од настанка, од 1966. године. Хлађење мотора је ваздушно, па дизање температуре уља преко 100 степени није реткост, али сам га ја "оплеменио" и хладњаком за уље, што обара температуру уља за око 15-20 степени у истим условима употребе.

Квачило је, разуме се, мокро, али је снага мотора мала да би компатибилност или некомпатибилност са JASO стандардима имала неку практичну разлику, али опет, покушавам да избегнем адитиве чије ће присуство у уљу неминовно довести до проклизавања ламела.

Мотор нема прави филтер за уље, већ само центрифугални сепаратор и некакву мрежицу испред пумпе за уље која зауставља баш само крупне нечистоће, па је препорука да интервал замене буде 2000 километара (остала иста каква је била још шездесетих, када је мотор конструисан).

Радни притисци уља су релативно мали - хладно уље пумпа нагура на 2,5-3 бара, док се код загрејаног притисак врти око 1 бара.

Има ли неки савет и за ово?

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Napisano: 03 Okt 2012 21:36

Često pitanje (koja je razlika HC City i HC Power).
HC Power je (i) VW 502.00 ulje što može biti značajna prednost.
Inače su slična ulja i za većinu je isplatljivije kupiti HC City (nešto je jeftinije).
Naravno "City" ne znači da je samo za grad ali jeste malo više prilagođeno gradskoj vožnji.
Magnum je za klasu bolje ulje od oba ali ne da bi bilo duplo skuplje.
Doduše Magnum se može naći i jeftinije (7€ pa čak, bar do skora i 6€) pa u odnosu na 4-4,5€ izgleda "koliko para toliko muzike".
Magnum je zaista ulje sa kojim možete preći i 25000km (zavisno od vozila) što je SVE MANJE odlika 5W-40 ulja koja se (uglavnom) prave za 15 do 20 hiljada km. Tako ispada da je ovo ulje ono "staro dobro" i po tome među boljim izborima za vozila iz '90-tih (bez obzira na malo veću cenu).
Pozdrav!

Dopuna: 03 Okt 2012 22:19

Poštovani g. "Zorge",
Jako zanimljiva (lepa) pitanja.
Biću kratak (jer sam kratak sa vremenom).
1) Obzirom na temperaturni interval, slobodno možete koristiti 20W-50 ulja, kao što je npr. MAXIMA LONG LIFE SAE 20W-50 ili FAM Fenix Universal 20W-50, a može i nešto slabije (ali za motor zadovoljavajuće) Universal S 20W-50. Slično tome Prista Super 15W-50 može biti dobar izbor (u nivou kvaliteta Univesal S, zadovoljavajuće za pomenuti motor).
Druga varijanta je da se koriste monogradna ulja ali bi vam to zakomplikovalo život, jer bi za špic leta bilo SAE 40, a za proleće i jesen SAE 30 te je to samo ako napravite više od 600rh tokom godine.
SAE 40 jeste upotrebljivo i na +10°C pa čak i do nule (ako je kvalitetno) ali vas jutarnji mrazevi mogu iznenaditi; ovo stoga što bi mogli i sa dve zamene da prođete (toplijih 4-5 meseci i hladnijih 7-8, sAE 40 i SAE 30).
Ipak, čini mi se da bi sa 20W-50 sve rešili mnogo elegantnije i čak i jeftinije.
Ako je -10 do +40 onda vam ne ginu dve zamene ulja (15W-40 i 20W-50) ili ako se ne koristi mnogo u toku godine (mašina) već bi bolje prošli sa 15W-40 (ili 15W-50) jer je onih -10°C baš granično za 20W.
2) Za uslove primene 10W-40 ili 15W-40.
Odradiće oba posao. Mala prednost za 10W-40 mada su ta(kva) ulja nešto skuplja.
Kad sam već kod Optime i FAM-a (iako bi lako mogli proširiti priču, makar na Nis(otec)) onda svakako:
Maxima HC Prestige XLD (jeste, malo je modernije ulje ali je kvalitetno i sasvim O.K.)
Fenix Superior Plus (ista primedba kao za prethodno)
Oba su u 10w-40 viskoznoj kategoriji.
Što se tiče 15W-40 ulja to bi bila: Maxima Turbo i Superior.
Jeftinija su i odradiće posao i na niskim temperaturama. Izbor je na vama.
3) ČIni se da bi SF/CC ulja (pa do SG/CD) u 15W-40 bila solidno rešenje.
Možda bi Optima Supervisk 20W-40 ili 20W-50 izgleda kao nešto od čega treba početi.
Drugo rešenje je Maxima HD S3 SAE 15W-40 (API CD/SE). Čak je i za nijansu "prilagođenije" samom motoru (da ne idemo do specijalnih i skupih "Classic" ulja).
Ulja viših standarda su manje pogodna za centrifugalni prečistač, jer bolje disperguju čestice čađi.đ
Ipak, malo veća termička stabilnost vuče ka (bar) API SG uljima pa i HC uljima (no avaj, ovih nema bez dispergenata). Ipak, ovo je više "da se proba" nego što je izgledno bolje.
Možda bi Sint 2002 u 15W-40 varijanti bilo dobro za tako nešto.
Iskustva su različita, ali se kod npr. peglice bolje pokazuju ulja sa starijim standardima koja se menjaju na manje km. Slično je i sa starijim verzijama VW bube.
Po tome su spominjana ulja ona koja će se verovatno bolje pokazati (i manje uticati na zaptivke, između ostalog).
Pozdrav!

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Захваљујем!

Кратко и концизно!

Пратим Ваше писање на блогу и оно на БЈ Бајкерсима, али ето тек овде ми се указала прилика да питам нешто што ме интересује.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Samo izvolite.
Zbog obaveza ne mogu uvek da odgovorim istog dana.
Kome je hitno neka ode na blog pa pošalje pitanje tamo ili na mejl.
Čak i tada nije baš 100% da ću odgovoriti u toku dana (ipak nemam profesionalnu obavezu, nego to radim volonterski) ali u 90% slučajeva hoću.
A sve sam koncizniji (zar ne?) i precizniji.
Hvala na poverenju!
Pozdrav!

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Danas sam kupio ulje za moju Ladu:


Mozda jeste malo skuplje, ali se nadam da vredi.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

FAMAS ::Danas sam kupio ulje za moju Ladu:


Mozda jeste malo skuplje, ali se nadam da vredi.

Mozda ga i ja uzmem kada budem mijenjao ulje.

http://www.lotos.pl/en/handlowy/grupa_lotos/grupa_kapitalowa
Kakva su ovo ulja?

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Da li tvoj Reno ima DPF filter?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 790 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 7 sakrivenih i 749 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., BlekMen, bobomicek, Boris Bosiljčić, cavatina, Centauro, dankisha, darkangel, Denaya, djboj, Djokkinen, DPera, goxin, jackreacher011011, kihot, Koridor, Krusarac, Marko Marković, MB120mm, mercedesamg, milenko crazy north, Nemanja.M, nenad81, nikoladim, novator, nuke92, Panter, raketaš, Rogan33, SlaKoj, Srki94, VJ, voja64, wizzardone