Kepler otkrio 41 novu ekstrasolarnu planetu

• Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Uključite se i Vi u otkrića drugih svjetova! Lako je, ne košta i ne boli!

Ekipe znanstvenika koji rade na obradi podataka svemirskog teleskopa Kepler objavile su otkriće 41 ekstrasolarne planete koje se nalaze u orbiti oko 20 zvijezda. U tijeku je pisanje znanstvenog rada o novim otkrićima. Pored ovih, potvrđenih, otkrića još se nekoliko ekstrasolarnih planeta nalazi u statusu dodatnih istraživanja kako bi se opovrgnulo ili potvrdilo njihovo postojanje. Većina ovih planetarnih sustava ima više od jedne planete. Njihove se veličine kreću u rasponu od nešto povećih svjetova Zemljina tipa pa do onih koji su i desetak puta veći. Gledano na njihove položaje naspram matičnih zvijezda one se nalaze preblizu istima te nisu u habitabilnom okružju, području koje bi potencijalno moglo stvoriti uvjete za život nalik onome na Zemlji. Postojanje ovih planeta potvrđeno je tehnikom “Transit Timing Variations” (TTVs) razvijenoj kako bi se brzo i jednostavno došlo do neupitne potvrde otkrića čak bez korištenja drugih tehnika opažanja, odnosno teleskopa bilo s Zemlje ili iz svemira..

Ovakvi planetarni sustavi s velikim gravitacijskim interakcijama daju nam važne informacije o načinu njihova nastanka i razvoja te pozicioniranja u odnosu na zvijezde, kaže Jason Steffen, sa Fermilab Center for Particle Astrophysics iz Batavie. Shodno tome, saznajemo više i o našem vlastitom planetarnom sustavu. Informacije koje prikuplja svemirski teleskop Kepler aktivno obrađuju dvije skupine znanstvenika u potrazi za planetama drugih zvijezda. U Keplerovom “istraživačkom prozoru” nalazi se preko 150.000 zvijezda koje se istražuju danonoćno (24/7/365) obzirom se Kepler nalazi u svemiru te tako nema ograničenja je li dan ili noć. Istraživanjima i otkrićima, odnosno obradi podataka koje Kepler prikuplja može se pozabaviti i svatko od nas tko ima volje i želje ući u program “znanstvenik građanin”, o čemu smo već pisali. Više informacija o tome kako postati “astronom iz fotelje” nalazi se na; https://www.zooniverse.org/project/planethunters .

izvor: http://astronomija.co.rs/component/content/article.....anetu.html