Detektovana voda u atmosferi

• Pridružio: 10 Feb 2005

Bližim osmatranjem planete HR 8799c otkrivena je atmosfera sa oblacima koji sadrže vodenu paru i ugljen – monoksid. Posmatranje je vršeno iz observatorije W. M. Keck, Mauna Kea, Hawaii.

Planeta HR 8799c pripada planetama Jupiterovog tipa. Od nas je udaljena 129 godina i nalazi se u sazvežđu Pegaza.

Korišćenjem OSIRIS instrumenta sa Keck 2 teleskopa ustanovljeni su hemijski otisci molekula, koji su daljim ispitivanjem ukazali na prisustvo atmosfere sa oblacima u kojima se nalazi vodena para i ugljen – monoksid.

Imenovana planeta sa još 3 gasna giganta orbitira oko zvezde HR 8799.

Iako je otkrivena vodena para na ovoj planeti to ne znači da je na njoj moguć život jer: nema čvrstu strukturu te je temperature na površini +537.8°C.

Ovo otkriće je važno zbog samog procesa formiranja gigantskih planeta jer neodoljivo podseća na formiranje ,, naših ,, gasnih giganata.

Ukupno su 847 korisnika na forumu :: 67 registrovanih, 6 sakrivenih i 774 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije