Proteini

Proteini

offline
  • Spartanac
  • Radim zgibove
  • Pridružio: 05 Jun 2012
  • Poruke: 1232
  • Gde živiš: This is Sparta!!!

Proteini



Whey protein je jedan od najkvalitetnijih proteina za ljudsko tijelo. Nastaje kao nusprodukt proizvodnje sira. Radi se o istom proteinu koji se nalazi u surutki.
Surutka je u svojoj originalnoj formi tečnost koja sadrži manje od 1% proteina i preko 93% vode. Nakon nekoliko stepena obrade sirutka može biti rafinisana tako da se gotovo sva pretvori u proteine tj. bjelančevine. Sva voda iz nje se isuši i ostaje prah koji se pakuje i prodaje kao whey protein.


Upotreba whey proteina


Whey se koristi da bi se na praktičan nacin povećao dnevni unos proteina, koji su neophodni za razvoj mišićne mase.Mnogo je jednostavnije popiti proteinski prah, nego spremati obrok.
Prednost upotrebe whey proteina je u tome što se za relativno kratko vrijeme apsorbuje u organizmu.
U toku treninga, mišićna vlakna doživljavaju stres i nakon treninga potrebni su im proteini da bi se oporavilo.
Preporučuje se upotreba odmah nakon treninga.

Kako i kada uzimati proteine?


Najbolje vrijeme za unos proteina je odmah nakon vježbanja.Tijelo u tom trenutku može apsorbovati najveću količinu proteina.Preporučuje se njegova kombinacija zajedno sa ugljenim hidratima (najbolja je dekstroza) kako bi se stvorio insulinski balans narušen treningom i sve to se miješa u vodi iz razloga što bi miješanje sa mlijekom usporilo resorpciju proteina usled miješanja sa kazeinom.
Vrijeme unosa nije bitno koliko i sama količina.U jednom obroku, organizam može apsorbovati maksimalno 30g proteina i zbog toga treba biti veoma oprezan.

Prosječnoj osobi koja ne diže tegove potrebno je oko 1.0g proteina po 1kg tjelesne mase.
Onima koji se bave nekim sportom ili dižu tegove, potrebna je mnogo veća količina proteina, koja se kreće od 2.0g do 3.0g po kg tjelesne mase
Proteinski prah se razmućuje u običnoj vodi.



Naravno, unos proteina ne treba ograničiti samo na proteinski prah, on je samo dodatak ishrani i olakšava unos dovoljnih količina proteina, dobra i uravnotežena ishrana je jako bitna.
Potrebno je izračunati vaš dnevni unos proteina iz hrane, i ono što nedostaje, unijeti iz whey proteina.Ova stvar varira od osobe do osobe

Koliko koja namirnica ima proteina, možete pogledati na sledećem linku http://www.building-body.com/tablicni-prikaz-nutritivnih-vrijednosti-hrane.html

Postoje li neželjenji efekti upotrebe whey proteina?


Dosadašnjim istraživanjima, utvrđeno je da upotrebom whey proteina u propisanim dozama čak i nakon dužeg niza godina, ne ostaju neželjene posledice tj. nema ''side'' efekata
Naravno, ovo se odnosi na korištenje tehnički ispravnih proteina, obratite pažnju na odabir proizvođača, zaobiđite ''neprovjerene''.

Whey izolat ili koncetrat?


Obje vrste su dobri izvori proteina za bodibildere i ostale sportiste s tim da postoje određene razlike.

Whey koncetrat, u sebi sadrzi oko 80% bjelančevina, dok ostatak većinom otpada na laktozu (mliječnu mast)
Whey izolat, u sebi sadrži oko 90% bjelančevina, i gotovo da ne sadrži laktozu
Prednost upotrebe izolata nad koncetratom jeste veći procenat bjelančevina i lakša apsorpcija u organizmu.''Loša'' strana je što je whey izolat znatno skuplji od koncetrata
Međutim, za koji god od ova dva da se odlučite, nećete pogriješiti, u pitanju su veoma kvalitetni proizvodi koji pokazuju odlične rezultate

Kazein


Kazein je proteinski ekstrat mlijeka poznat po sporom varenju i zanimljivim peptidima (kazomorfini, kazokinini, kazoksini itd.).
Glavna karakteristika kazeina je njegovo sporo varenje u organizmu, zbog čega se u najviše slučajeva koristi prije spavanja
Sportisti ga koriste da bi u toku sna tijelu obezbijedili dovoljan dotok proteina, jer u toku sna dolazi da najvećeg ''napretka'' po pitanju mišićne mase i organizmu su potrebni za pravilan oporavak.



Za više informacija, posjetite sledeći link



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15754
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Odilcan tekst. Dodao bih samo u onom delu gde je pomenuto da je whey najbolje uzimati odmah posle treninga, da je razlog tome cinjenica sto telo moze u tom trenutku absorbovati najvecu kolicinu proteina, tj tada je potreba za proteinima najveca. Proteini se u tom trenutku kombinuju sa ugljenim hidratima (najbolja je dekstroza) kako bi se stvorio insulinski balans narusen treningom i sve to se mesa u vodi iz razloga sto bi mesanje sa mlekom usporilo resorpciju proteina usled mesanja sa kazeinom.



offline
  • Igor Stosic
  • Pridružio: 11 Jan 2012
  • Poruke: 324
  • Gde živiš: Beograd, Srbija

Za nekog ko nema vremena da sprema obroke obogacene proteinima ili ne moze da nakrpi dovoljan unos proteina - whey je dusu dao za to. Ali se javljaju idioti cija se ishrana zasniva na whey-u (znaci prvo whey, pa cu mozda dodati malo jaja ili mesa). Poznajem lika koji kljuka dva puta od preporucene/dozvoljene mere wheya sa razlogom: Masa je mama. A trening mu se zasniva na pregibu za biceps.

Izbegavajte da postanete takvi. Meso je meso, jaja su jaja, domaci sir je domaci sir. Nemam nista protiv whey-a ali ko zna kroz sta je sve ta preradjevina prosla pre nego sto je dospela u moje ruke, i sta je sve u nju potrpano.

Dodao bih za upotrebu whey-a: trudite se da mesate unos istog. Ne mora svaki dan jedna te ista doza. Menjajte malo, pa preskocite dva dana, pa naredni dan uzmete malo vise od jedne doze i tako kombinacije.

offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15754
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Slazem se da whey ne sme biti zamena za proteine koji se mogu uneti obicnom hranom. Whey je dodatak koji se uzima zbog svojih prednosti (pre svega kao pwm - Post-Workout Meal) u odnosu na obicnu hranu: cinjenica da je preciscen od ostalih nepotrebnih sastojaka omogucava nam da kroz manju kolicinu unesemo dovoljno proteina koji ce se na najbrzi moguci nacin resorbovati u organizam. Ako mozemo maksimalno 30-40gr proteina da resorbujemo u jednom obroku, uporedite koliko grama whey proteina potrebno za to a koliko bi trebalo klasicne hrane da bi se unela tolika kolicina proteina, a da ne spominjemo sto bi pri klasicnoj hrani resorpcija mnogo sporije isla jer hrana obicno sadrzi neku od materija koja usporava resorpciju (mlecni proizvodi - kazein, mesni proizvodi - masnoce itd).

Da zakljucim, moja preporuka je whey kao pwm, u ostalim slucajevima proteini kroz ishranu. To je i sa finansijske i sa racinalne strane najbolje.

offline
  • Pridružio: 12 Avg 2014
  • Poruke: 31

Whey je jedan od dodataka proteinske kapsule koje konzumiraju po jednu dnevno američki i ruski kosmonauti u zamenu za ishranu - AT ALL... Koriste ih i specijalne snage koje napadaju bliski istok.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 636 korisnika na forumu :: 40 registrovanih, 6 sakrivenih i 590 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 1567 - dana 15 Jul 2016 19:18

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 8u47, A.R.Chafee.Jr., amaterSRB, AMCXXL, Andrija357, aramis s, bane.gr, cika_cajko, comi991, darios, djonsule, dragoljub11987, DragonRider, Filip Marinković, helen1, imperator10, indja, ivica976, KUZMAR, liman, Mali Veseljak, mean_machine, milandlc84.wow, milanstankovic087, Nikica Marinkovic, nuke92, operniki, panticstefan53, Raptor12, S-lash, shaja1, Skywhaler, stug, t84dar, vasa.93, Vlad000, vlahale, VVS2, Wisdomseeker, 1872