Motorna i menjacka ulja

62

Motorna i menjacka ulja

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Zaista, ovaj oil finder kao da kriju Smile
Skoro (pre par nedelja) sam ga slučajno spazio, pa posle video na Plattner sajtu (posle par dana) Very Happy

Od oil finder-a (Lubematch-a ili kako se već čiji zove) "najliberalniji" su baš G-energy i Mobil-ov (evropski, engleski). Slično G-ju i Mobil često daje savet da je 0W-40 idealan izbor (mnoga vozila iz devedesetih).
Motul je (čak) negde u "zlatnoj sredini". Još su "progresivni" Nemci: Liqui Moly i Fuchs.
A neki su malo sveobuhvatniji kao što je OMV. To je možda i ponajbolje jer daje šire mogućnosti mada za ljude koji su manje u oblasti može biti i zbunjujuće.
Par njih (Castrol, Shell, Motul ...) daju alternative u viskozitetu (iz uputstava za automobil ili servisnih uputstava) a takvi obično imaju i istu bazu podataka automobila (koju zapravo pravi nezavisna UK kompanija).

I da se vratim na G-energy i Mobil.
G-energy ulja se prave u Italiji (Bari). Možda u tom grmu i leži zec!
Iako ne mogu da garantujem velika je verovatnoća da Gazprom koristi Mobil bazna ulja (makar PAO).
Shodno tome njihovo 0W-40 i Mobil 1 40 i nisu tako daleko. Formulacija im je čak verovatno slična i eventualno kao "high class" (Mobil) možda ima za nijansu bogatiju "smešu" od "samo" Premium klasnog G-ja. Kako god, osim za visoku klasu automobila to ne mora da bude iole primetnije (još da je G-energy osetno jeftiniji ali na žalost nije pa se ne može "ućariti" bar ne mnogo).
Proizvođača PAO baze ima relativno malo a ExxonMobil ima rafineriju u Italiji ...
Doduše, još je verovatnija priča da Gazprom koristi Chevron-ova PAO bazna ulja (zapravo Chevron-Philips) koji je join venture-om sa ConnocoPhilips komapnijom postao pređašnjem opasna konkurencija (na svim meridijanima iako je ExxonMobil i dalje većinski proizvođač ovih baznih ulja).
Ovo tim pre što je postrojenje u Bariju kupljeno upravo od Chevron-a, tj. ChevronTexaco-a ili preciznije rečeno Texaco Italia (koji se ovim povukao iz proizvodnje u Italiji); sa sve personalom (makar važnijim facama).
Ovo je 90% ali ne menja priču i da je slučajno i Mobil PAO. Onih 10% je zbog nepovoljnije logistike, mada je

Dakle, sigurni u formulaciju (kao i Mobil) uz korišćenje istih ili sličnih sintetičkih baznih ulja, Gazprom ide sa preporukama vrlo slično Mobil-u (ili čak za nijansu hrabrije). Ako ništa drugo imaju Mobil koji im je već "raskrčio put". Em je već isprobano, em i no. 2 isto tvrdi, i na kraju krajeva: naša ulja idu svuda gde i Mobil, pa i u starije konstrukcije; očigledna je marketinška strategija (sugestivno ali indirektno - ista smo kategorija, klasa (šta god) kao i Mobil).
Dobro, kvalitet i nije mnogo niži (ponavljam, Mobil može biti za nijansu kvalitetniji, ali i ne mora) ali je snaga brenda i njegovo tržišno pozicioniranje znatno ispod. Dakle O.K. je uz bar 20% nižu cenu.
U relaciji Mobil Super i ostala G-energy ulja, razlika u ceni ... može i da ne postoji. Tako misle u Gazpromu a dobro je da su tako krenuli, jer bi sa više od 5-10% nižom cenom došli u situaciju da za koju godinu ne mogu više da budu na tom nivou. Ovako će (ako baš ne ide po zamisli a bredniranje postane (pre)skupo) to uvek moći kasnije da urade.
I naravno: sugestija je da od standardnih Mobil serija nisu iza "ni korak" ili čak da su i malko bolji.

Sve u svemu:
"Gde prođe Mobil, proćićemo i mi" - ovo mi je najlogičnije objašnjenje.

P.S.
Naravno uz sopstvene provere. Inače 0W-40 je slične "gustine" kao 5W-30 na temperaturama ispod 20 cel. (pa do -20 ili -25) ali je zapravo GUŠĆE (VISKOZNIJE) od 5W-30 kako na 40cel. tako i na 100cel. (obe temperature od značaja za motor uopšte naročito ležajeve, radilice na primer).
0W-40 je praktično SAE 40 ulje (kao svako drugo) samo malo bolje.
Čak je i HTHS ovih ulja obično preko 3,5 (Mobil 1 - 3,7) tako da su pogodna i za motore koji su "naštimovani" za 15W-40. Na primer Shell Ultra ima identičan HTHS koji je i granični za 15W-40 (20W-40, 25W-40 i monogradno SAE 40). Zbog "jake" osnove i bogato nakrkanih aditiva nisu ni mnogo slabije otporna na fuel dilution ili na smicanje, čak i dugoročno.

Ima tu nekoliko teorijski (pa i praktično) malih nepovoljnosti u vidu (ipak) malo više polimera (modifikatora viskoziteta), i bar malo veće osetljivosti na fuel dilution i smicajne napone kod starijih vozila (i konstrukcija, zbog većih tolerancija i nepotpunijeg izgaranja goriva, osim TNG).

Šta zaključiti?
Može, ali kod NOVIJIH automobila (mislim na automobile sa manje pređenih km).
Gde naći "noviju" Ladu Žiguli, e to bi voleo da shvatim, osim ako nije uzeta u obzir - generalka po fabričkim standardima.
Znam (bar dvojicu) koji su Mobil 1 0W-40 koristili u Zastava vozilima (kec i jugo).
Ipak, ipak ... bar je preskupo uz male benefite u odnosu na druge četrdesetice.
Osim toga, Zastava vozila (pa i Lada) mogu imati problem sa zaptivkama čak i kao novija (do 5 godina starosti) sa ovom vrstom ulja a kamoli kada su starija.
Ne toliko zbog baznih ulja (PAO je veoma inertan "tečna plastika") već zbog jakog SISTEMA detergenata.

Samo za automobile mlađe od 5 godina (okvirno).
Svako može da proba, ali ne preporučujem (previše), čak ni u tom slučaju (mislim na automobile kojima je fabrički default 10W-40 ili 15W-40 uz dopuštenje za 5W-40 u hladnijim klimatskim oblastima); praktično vozila sa Istoka (i pre prelaska u Zapadne koncerne, Renault i VW).



offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Bas sam danas pogledao sta Mobil-on Oil Finder nudi za Zastavina vozila. Nudi MOBIL 1 EXTENDED LIFE 10W-60.

offline
  • Pridružio: 06 Nov 2011
  • Poruke: 1

Koje ulje sipati u Ford fijestu 1.6D 86.god prije 4 godine urađeno osvježenje motora (promjenjene hilzne, karike, leteći ležajevi, gumice, dihtunzi) koristio sam Shell 15W40 i Mogul M7 ADS III 20W50. Mjenjanje ulja vršeno redovno na 4000 - 4500 pređenih km. Primjetio sam da je nedavno povećala potrošnje ulja (sada je pređeno 6000 km bez zamjene i u planu sam da to uradim), a povećala se i potošnja goriva (prosječna potrošnja 5.3 -6.0 L). Koji može biti uzrok.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

i mom renou preporučuju 0w40

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

FAMAS ::Bas sam danas pogledao sta Mobil-on Oil Finder nudi za Zastavina vozila. Nudi MOBIL 1 EXTENDED LIFE 10W-60.

Mr. Green

Nema onog smajlija "palac gore" unače bi trebao (i on).

Nije loše, zapravo. Koju sintetiku u Zastavu - Mobil 1 Extended Life 10W-60 (od 40k km pa na dalje).
Ima ih i koji kažu 20W-50 ali je najčešće 15W-40 ili 10W-40.
Motul je možda i ponajbolji (ili bar mesto no. 2) sa 15W-50 (6100, best, 4100 better i 4000 good) preporukom.
Da ne dužim sa objašnjenjem (kapiram zašto su to stavili) ali nisu daleko od istine.
Možda samo za malo novije motore nije inače posle 30-60k km zaista bi sa M1 Ex.Lf. 10W-60 vlasnici i ponajbolje prošli.
Ipak, Super 1000 X1, je više nego dovoljan (15W-40), Multigrade (15W-40) dovoljan a Super 2000 (bar prvih 60k km) možda i ponajbolji izbor.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Dražen ::Koje ulje sipati u Ford fijestu 1.6D 86.god prije 4 godine urađeno osvježenje motora (promjenjene hilzne, karike, leteći ležajevi, gumice, dihtunzi) koristio sam Shell 15W40 i Mogul M7 ADS III 20W50. Mjenjanje ulja vršeno redovno na 4000 - 4500 pređenih km. Primjetio sam da je nedavno povećala potrošnje ulja (sada je pređeno 6000 km bez zamjene i u planu sam da to uradim), a povećala se i potošnja goriva (prosječna potrošnja 5.3 -6.0 L). Koji može biti uzrok.

Pomenuto je ovde da je Shell ulje puno aditiva i da kod nekih motora mzoe da izazove povecanu potrosnju ulja.

Zasto ne sipas neko mineralno diesel ulje? Na trzistu ih ima dosta.

Mobil 1000 15w-40 Diesel je oko 450 dinara, Total Quartz 5000 15w-40 diesel je po ceni slicno. Mozda Castrol odudara, ali ima izbora. Probaj sa nekim od tih ulja, pa vidi kako ce da se ponasa.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

FAMAS ::Dražen ::Koje ulje sipati u Ford fijestu 1.6D 86.god prije 4 godine urađeno osvježenje motora (promjenjene hilzne, karike, leteći ležajevi, gumice, dihtunzi) koristio sam Shell 15W40 i Mogul M7 ADS III 20W50. Mjenjanje ulja vršeno redovno na 4000 - 4500 pređenih km. Primjetio sam da je nedavno povećala potrošnje ulja (sada je pređeno 6000 km bez zamjene i u planu sam da to uradim), a povećala se i potošnja goriva (prosječna potrošnja 5.3 -6.0 L). Koji može biti uzrok.

Pomenuto je ovde da je Shell ulje puno aditiva i da kod nekih motora mzoe da izazove povecanu potrosnju ulja.

Zasto ne sipas neko mineralno diesel ulje? Na trzistu ih ima dosta.

Mobil 1000 15w-40 Diesel je oko 450 dinara, Total Quartz 5000 15w-40 diesel je po ceni slicno. Mozda Castrol odudara, ali ima izbora. Probaj sa nekim od tih ulja, pa vidi kako ce da se ponasa.


U principu dobar odgovor. Jednino bih rekao da Shell nije tolilko "agresivno" ulje kada se radi o 15W-40 mineralnom. Ako je HX5 donekle i važi ali za HX3 ne toliko (nije više natprosečno deterdženata).
HX3 je baš namenjeno starijim vozilima tako da ne bi trebalo da bude problema.
Slično važi i za Helix Super (API SJ/CF) kao i Helix (bez oznake u crvenoj boci) koje je API SG/CD.
Tako da mi se Shell čini dobrim rešenjem (koje god da je 15W-40).
Mogul koje spominje "Dražen" je ulje pre svega za teretna vozila mada se može koristiti u automobilima tako da ni to ne treba da je problem.
Karakteristike su mu API CF-4/SF što bi za vozilo koje se pominje moralo da bude više nego dobro.
Mada je to u ovom slučaju (malo) "slabija karika".

U svakom slučaju slažem se da se koriste Diesel varijante ulja (makar bile jače na detergentima).

Na kraju krajeva, eventualno popuštanje zaptivki se na kanalu može lako zapaziti.
Može da bude ali ne mora da znači (citat).
Dalje, šta je to povećana potrošnja ulja?
Ako je više od 0,5lit. na 1000km svakako je za posetu mehaničaru (pregled zaptivki, merenje kompresije i ostale standardne procedure).

Ako vam sa Mogul-om motor troši više ulja* (više od 3dl/1000km) pravac serviser, ako je sa shell-om ne morate čak ni to, nastavite sve dok potrošnja ne pređe pola litara na 1000km (posle recimo 3000km nakon zamene) ili do litar na 5000km.

* Zbog veće viskoznosti

P.S.
Iako je 15W-40 zimi a 20W-50 leti moguća kombinacija niste morali da je koristite dok je potrošnja ulja bila normalna. Viskoznije ulje može malo i da pogorša stvari ako se koristi bez (preke) potrebe.
Nasuprot tome pri "troškarenju" ulja ova ulja obično smanjuju potrošnju.
15W-40 je dovoljno za celu godinu. Različita ulja pri svakoj zameni nije štetno po motor ali treba promeniti i filer ulja pri (svakoj) zameni. Ako filter menjate pri svakoj drugoj ... to vam nije dobra rabota ili se bar držite istog ulja.
Menjanje na manje od 5000km je potpuno preterivanje i ničemu ne služi (osim što povećava ekološke probleme, makar se i recikliralo).
Povećana potrošnja i goriva je nešto što dodatno traži pregled u servisu a mogli da nagađamo do prekosutra o čemu se radi.
Problemi sa boš pumpom mogu uticati na povećanu potrošnju goriva ali indirektno i ulja.
Ukoliko dođe do razređenja ulja gorivom (do 5% se toleriše) onda ono više isparava, smanjuje mu se viskoznosti, itd. Sve to dovodi i do povećane potrošnje ulja.
Proverite pa javite.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Da iznesem neka iskustva sa Shell Helix HX7 API SM/CF...

Ulje sipano pre desetak dana i do sada je bio mix gradske i vangradske voznje. Mogu da kazem da auto evidentno mirnije radi i bolje vuce. Nisam nista drugo menjao sem ulja i filtera. Ako ovo ulje ovako dobro radi posao, necu ga menjati ni u buduce...

Ovo je posebno uocljivo kod jutarnjeg starta. Do sada, sa Totalom, auto je ujutru bio bucniji i hidropodizaci su se culi ne izrazeno, ali su se culi. Sada je druga prica, iako je ovo isto 10w-40 ulje.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

FAMAS :: Do sada, sa Totalom, auto je ujutru bio bucniji i hidropodizaci su se culi ne izrazeno, ali su se culi.

Ista situacija i kod mene doduše sa GMa na MOBIL
Kod mene su se sa GMom hidropodizači baš baš čuli a sada tišina

Posle skoro 3000 km maltene da ne prepoznajem auto.
Miran,tih ne podrhtava,bolje vuce...
Ma fantazija....

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1214 korisnika na forumu :: 50 registrovanih, 8 sakrivenih i 1156 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., amaterSRB, babaroga, bokisha253, cifra, darkojbn, doktor1964, dragoljub11987, FOX, Georgius, goxin, Grah0, havoc995, hyla, Istman, ivica976, jackreacher011011, JOntra, Karla, ksyyaj, laganini123, mercedesamg, Mercury, milenko crazy north, Mixelotti, nemkea71, nextyamb, opt1, ozzy, panzerwaffe, pein, radoznao, Raso75, robert1979, rodoljub, royst33, sasa76, Sirius, solic, stalja, stankolich, Steeeefan, theNedjeljko, tomigun, Tvrtko I, vukovi, wizzardone, yrraf, zziko, 1107