Kako će izgledati kraj Zemlje?

1

Kako će izgledati kraj Zemlje?

• Gde živiš: Svoj Svet

Ostaci planeta koje neodoljivo podsećaju na zemlju pronađeni su oko belih patuljaka - nudeći viziju šta će se jednog dana desiti našoj planeti.

Astrofizičari sa Varvik univerziteta pronašli su četiri bela patuljka okružena prašinom koja potiče od ostataka planeta.

Beli patuljci su astronomski objekti koji nastaju kada zvezde završe svoj život.

Naučnici su otkrili da se u atmosferi oko belih patuljaka nalaze kiseonik, magnezijum, gvožđe i silicijum - 4 elementa koja čine oko 93% zemlje.

To je dokaz da su male, guste zvezde okružene "leševima" sveta kojeg su "pojele".

"Ovo što gledamo danas može biti daleka budućnost naše Zemlje," rekao je profesor Boris Gansig, autor studije.

"Kada zvezde, poput našeg Sunca, dođu do kraja svog života, one će se, kada im nuklearno gorivo bude na izmaku, proširiti i postati crveni džinovi. Kada se to desi u našem solarnom sistemu, Sunce će progutati unutrašnje planete Merkur i Veneru. Nejasno je da li će Sunce progutati i Zemlju kada bude bilo u toj džinovskoj fazi - ali čak i da preživi njegova površina će biti ispržena."

"Tokom transformacije Sunca u bele patuljke, ono će mnogo izgubiti na masi i sve planete će se udaljiti što će verovatno poremetiti orbitu i dovesti do sudara između planetarnih tela," priča profesor Varvik.

"Može doći i do razbijanja čitavih zemaljskih planeta i formiranja velikih količina asteroida. U našem sunčevom sistemu Jupiter će preživeti kasnu evoluciju netaknut."

Još značajnije zapažanje je da ovaj materijal sadrži nizak procenat ugljenika koji je karakterističan za zemlju i druge stenovite planete bliske Suncu.

To je prvi put da su u atmosferi belih patuljaka, zagađenoj ruševinama, izmerene tako male količine ugljenka.

Ovo je jasan dokaz da su ove zvezde nekada imale bar jednu stenovitu vansolarnu planetu koju su uništile.

Atmosfera belih patuljaka sastoji se od vodonika i/ili helijuma, tako da se svi teški elementi koji dolaze u njihovu atmosferu privuku dole na jezgro u roku od nekoliko dana.

Međutim jedan specifični beli patuljak, PG0843+516, takođe priča priču o uništenju tih svetova.

Ova zvezda se isticala od ostalih zahvaljujući preobilnosti elemenata gvožđa, nikla i sumpora u prahu, koji su pronađeni u njenoj atmosferi; gvožđe i nikl su pronađeni u jezgrima zemaljskih planeta.

Zato istraživači veruju da posmatraju belog patuljka PG0843+516 u samom činu gutanja materijala iz jezgra stenovite planete.

Izvor : http://www.b92.rs/zivot/vesti.php?yyyy=2012&mm....._id=606816

• Pridružio: 10 Feb 2005

Pazi ovo i jeste tačno, to će se jednog dana i dogoditi ( već se događa u drugim delovima svemira ) jer Sunce nije večno.

• Milos
  • Pridružio: 05 Dec 2010
  • Gde živiš: Beograd

Bas sam gledao skoro neku emisiju o ovome sta ce se desiti ako sunce ostari. Povecace se i sprzice sve na zemlji a onda ce da proguta zemlju.

• Gde živiš: Svoj Svet

Ne zna se sa sigurnošću da li će progutati Zemlju, ali svakako da Zemlja više neće biti pogodna za život.

• Spy
  • Pridružio: 21 Jul 2007
  • Gde živiš: Kako kad

Vladimir_Z ::Ovde nije sve do kraja objašnjeno jer iz belog patuljka kasnije nastaje supernova, a Zemlja je isuviše blizu da bi ostala cela.

Jesi li siguran, ovaj hocu reci, da li si sigurno siguran shinko Mr. Green Razz ...

Beli patuljci i supernove se slazu k'o babe i facebook Razz Mr. Green ...

Napisano: 08 Maj 2012 18:44

Brkanje, tu si u pravu

Sunce u Crvenog džina Smile

Dopuna: 08 Maj 2012 18:48

Prosečna zvezda u Crvenog džina u Planetarnu nebulu u Belog patuljka.

Masivna zvezda u Crevnog superdžina u Supernovu u Crnu rupu ili Neutronska zvezda.

E sad gde smestiti sunce?.

ps. Zato sam se zeznuo i to mnooogo.

Dopuna: 08 Maj 2012 18:52

Da dodam da beli patuljak može postati supernova, evo i kao ( ekstremni slučajevi ):

Kada ,, preuzme ,, masu obližnje zvezde do odeđene kritične granice od 1.4 mase obliđnje zvezde i tada nastaje supernova usled urušavanja Wink

Ipak se slažu Smile

• Pridružio: 28 Feb 2012

Kako se kosmos siri,dolazi do kidanja atoma i do 'crne materije'.Kada se ta materija previse rasiri,dolazi do BIG BENGA...Tako nesto,pre neki dan je bilo na Diskaveriju.

• Milos
  • Pridružio: 05 Dec 2010
  • Gde živiš: Beograd

Gledao sam na Nacionalnoj geografiji kako se svemir siri zbog neke mracne sile i kada ona postane previse jaka rasparcace tela na atome pa ce i atome da rasparca.

• Gde živiš: Svoj Svet

Do tog scenarija će doći ako svemir nastavi da se širi zauvek. Ako pak u nekom trenutku stane, i krene da se sažima doći će do drugačijeg ishoda.

Ukupno su 1214 korisnika na forumu :: 41 registrovanih, 7 sakrivenih i 1166 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije