InSight novo ime za otkrića na Marsu

• Nomak_  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

NASA je odobrila sljedeću istraživačku misiju za Mars pod nazivom InSight čije je lansiranje predviđeno za mart 2016. godine. Riječ je o landeru koji će na crvenoj planeti istraživati geološku aktivnost, potrese, nestabilnost slojeva ispod površine, temperaturu tla i njezinu distribuciju te izvršiti bušenje tla do dubine od 5 metara kako bi se usporedila Marsova i Zemljina geološka prošlost i sadašnjost. Biti će to prvi puta da zaista zagrebemo duboko ispod Marsove površine i vidimo što se tamo nalazi.

Amarsiranje InSighta biti će krajem rujna 2016, usporavanje u atmosferi izvesti će se klasičnim aero-balističkim kočenjem, potom slijedi dodatno usporavanje padobranom i na kraju završne sekvence slijetanja odraditi će raketni motori landera. Predviđeno trajanje misije je dvije Zemaljske godine, a cijena misije iznosi 425 milijuna USD, što ne uključuje troškove lansiranja i međunarodne suradnje. Francuska i Njemačka sudjelovati će s svojim instrumentima u projektu a njihov proračun ne ulazi u NASAin troškovnik misije. InSight će biti opremljen s nekoliko instrumenata uključujući i dvije crno-bijele kamere te robotičku ruku.

Misija se tehnološki bazira na isprobanoj tehnologiji Mars Phoenihx Landera (što se jasno vidi prema preliminarnim ilustracijama) te Mars Odissey i MRO čime se smanjuje i rizik i troškovnik misije. Gradnja InSighta je samim time povjerena tvrtci Lockheed Martin. Naredne godine očekuje nas slanje MAVEN orbitera oko Marsa a zasad nema konkretnog plana što će se i kada lansirati prema Marsu od strane NASA u razdoblju iza 2016. obzirom je plan o zajedničkom Europsko-Američkom roveru, landeru i orbiteru (dvije zasebne misije 2016.-2018.) otkazan iz financijskih razloga.

izvor: http://astronomija.co.rs/dogaaji/6517-insight-novo-ime-za-otkria-na-marsu.html