GAME MAKER -->Dakle :

56

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 06 Jan 2010 12:34

Namestio sam ti ali ti namesti da ti score se nedize posle svakog koraka nego samo kad pokupis nesto ili predjes na drugi nivo i nacrtaj lepse zivote.
fajl je gm8 posto mi neradi gm7 pa ti prebaci u gm7 prekopiraj to sto sam ja uradio!

Dopuna: 06 Jan 2010 12:36

https://www.mycity.rs/must-login.png
evo i fajla



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Ja celo vreme stavljam Test u Create a ono treba u Step??? Mr. Green Mr. Green



offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Upotrebi malo logiku create se desi kada kreiras objekat a step mislim svaki put kad se pomeris ili uradis nesto

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2009
  • Poruke: 258
  • Gde živiš: Kosovo

u koliko pocinjemo sa casove??? 2 ili 3

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 06 Jan 2010 13:47

ja mislim tri ali cekam od 1 za svaki slucaj Very Happy

Dopuna: 06 Jan 2010 14:02

zmmaj kad cemo poceti 2 sata je?

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 06 Jan 2010 14:10

SKRIPTING 2:

Juce smo stali kod stringova.
Dakle STA JE STRING ???
Probacu da objasnim prosto...

Bilo koji niz karaktera koji se nalazi izmedju znakova navoda je string.
GM nema ogranicenu duzinu jednog stringa, tako da 1 string moze da bude i cela knjiga.Smile

Primeri stringova:

" goran i ja SmO eto, dosli..."
" 1 aprila mi je rodjendan"
"245+897 +(444-3)*18= eee nemam pojma"

etc etc etc...

REAL su brojevi, ali, i varijabile koje predstavljaju brojeve.
npr:
1 2 3 4 1.5 1.6 1.7 < Ovde vazi TACKA za decimalu, a ne zarez.

a=2;
b=4;

c= a+b
je sasvim OK...
u ovom slucaju slovni karakteri su REAL a ne stringovi...

Naravno da je moguce sabirati i jedno sa drugim, ali sve u ovisnosti kakav rezultat zelimo...

npr
a=4; // U ovom slucaju a je real broj.

sada da probamo da saberemo sledece

c= "Goran ima " + string(a) + " godina";

rezultat bi bio string " Goran ima 4 godina"

Znaci postoje funkcije koje mogu da okrenu iz real u string, ali i obrnuto.
Naravno da sve ima svoje granice, tako da bi zahtev za
c= real(A) ili c= real("A")
bi javio gresku. Znaci od slovnih karaktera na ovaj nacine NE mozete dobiti real broj...
dok recimo sledece:

a= " 123"; // kao sto smo rekli ranije, ovo JE string
a = string(123)// je isto string funkcija string(); okrece REAL u string.

c= real(a) ili c= real("123") ili c= real(string(123))
dalo bi rezultat c=123 gde je c real broj, koji sada mozemo mnoziti, deliti, etc.


rezultat sabiranja npr string(123)+ string(123) bi dao rezultat =123123, dok rezultat sabiranja real(string(123))+real(string(123)) =246

Znaci stringovi se sabiraju tako sto se dodaju jedan drugom, na kraju, npr

"ja sam" + " ti si" + " mi smo" =" ja sam ti si mi smo"

za vise o STRING funkcijama, i REAL funkcijama pogledajte HELP fajl GM ona poslednja fascikla, " THE GAME MAKER LANGUAGE (GML)
videcete da je GM ovu problematiku resio u potpunosti...

Sutra vase prve petlje (loop), njihove mogucnosti etc...
Inace vrlo vazno npr, pri proveri ko ima municiju, ko ne, ko ima health, ko ne... etc etc etc...

Loop-ovi ( petlje) takodje imaju znacajno mesto pri pretragama baza , zapravo i ne moze se bez njih.. etc..

Dopuna: 06 Jan 2010 14:23

sve gore navedeno mozete probati u GM, s'tim sto bi ste vi trebali da zeljeni rezultat prikazete na ekranu...
vrlo prosto...
Koristite funkciju show_message();

npr:

a=12;
b=10
c= a+b;

show_message(string(c));

show_message funkcija prikazuje samo stringove, sa REAL bi izbacilo gresku, i u tom se slucaju koristi funkcija string() koja stvarne REAL brojeve 'okrene' u string, i tako omoguci funkciji show_message da radi...

to je moglo i ovako, sa istim rezultatom.

a=12;
b=10;
c=a+b;
c=string(c);
show_message(c);
ovo je potpuno isto, samo postepeno uradjeno.

za sabiranje REAL brojeva, ili stringova mozete koristiti sledecu sintaxu:

a=1;

a+ =a ; // je potpuno isto sto i a = a+a;
to isto moze i kao

a +=1;

kada su stringovi u pitanju, ide malo drugacije...
a="a"

a +=a; // je isto sto i a= a+a i daje rezultat "aa";

Toliko za danas.. sutra idemo dalje...

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Jel neko svatio ovo ja nisam

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2009
  • Poruke: 258
  • Gde živiš: Kosovo

Very Happy takodje Very Happy

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

zmmaj jel to jako bitno za nastavak?

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Shvatio sam nesto...
Moze li ovo ovako:
a=4; b=5; c=a+b; show_message(string(c)); pitanje=show_question("Tacno li je ovo?"); if pitanje=1 game_end(); if pitanje=0 game_restart();
Kako da u show_message postavim da se vidi ovo ovako "4+5=9". Znaci da se vide sta je a, a sta je b??
warmhole ::Upotrebi malo logiku create se desi kada kreiras objekat a step mislim svaki put kad se pomeris ili uradis nesto
Tad mi nije radila, a ni sada Mr. Green

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 650 korisnika na forumu :: 29 registrovanih, 3 sakrivenih i 618 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amaterSRB, Apok, bojank, Dannyboy, FOX, Hektor, helen1, indja, Kiki2004, kovinacc, kuntalo, Leonardo, Lord Nem, Luka Vujcic, Marko Marković, MB120mm, milimoj, mrkanidja, MrNo, ofbeyond, pein, Polemarchoi, ruma, sabros, Sale.S, Snorks, Tas011, wizzardone, YU-UKI