Šeme povezivanja elektro motora; monofaznih i trofaznih

8

Šeme povezivanja elektro motora; monofaznih i trofaznih

offline
  • Pridružio: 09 Mar 2012
  • Poruke: 8

Napisano: 12 Apr 2015 23:33

mi se ocigledno ne razumemo.Zelene zice idu iz statora,dok su plave sa kondenzatora koji sam skinuo.S tim da jedna od kondenzatora ide kroz stator i zatim izlazi iz statora na kontakte,dok druga direktno sa kondenzatora ide direktno na kontakte.Na slici se to ne vidi.Drugim recima,jednu plavu sa kondenzatora ne vidim celom duzinom,pa mislim da je mozda spojena sa nekim od namotaja.

Dopuna: 12 Apr 2015 23:41

mozda je prepravljen sa 380-220v.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac



Plave i zelene žice koje izlaze sa statora.



offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

mirda80 ::
mozda je prepravljen sa 380-220v.


Ne. Tablica ne dvosmisleno govori da je u pitanju monofazni elektro motor.

offline
  • Pridružio: 09 Mar 2012
  • Poruke: 8

Napisano: 14 Apr 2015 10:51

pokusacu jos jednom da objasnim sa slike


Dopuna: 14 Apr 2015 10:58

ipak sam izmerio otpore izmedju zica i samo izmedju zelenih pokazuje neku vrednost.Izmedju ostalih je 1.Jos jednom,te dve plave zice sa sa slike ne idu iz statora vec sa KONDENZATORA.Da je klasican motor sa 4 zice gde odredim pomocni i glavni namotaj znao bih bez problema da ga povezem,medjutim ovo je za mene nesto neshvatljivo.

Dopuna: 15 Apr 2015 16:19

reseno!!!!
samo je trebao novi KONDENZATOR.Sada radi ko sat!!

offline
  • svr 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Dec 2010
  • Poruke: 25

Evo samo sam vam ja falio. :-)
Imam elektromotor koji je povezan trofazno, samo radi provere ispravnosti.





Radi (mozda se cuju lageri)
Sad bi da ga prebacim na monofaznu struju i po svemu sudeci morao bi da promenim smer obrtanja.
Nije mi potrebno da menjam smer vec da ga jednom namestim i da stalno vrti u tu stranu.
Odgledao sam video youtube.com/watch?v=NeE6ydTk5hQ i sve mi jasno kako se prebacuje sa 3fazne na mono (obrtanjem plocica) .
Posto ga koristim u prigradskoj opstini desava se da nestane struja ili da je napon slab.
Sta mi treba da zastitim (sebe i) motor od pregorevanja.
Koliki mi kondenzator treba i kakav prekidac?

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

http://www.mycity.rs/Elektronika/Seme-povezivanja-.....l#p1400433

Na linku možeš videti kako se menja smer.

Kondenzator, od 16 mikro farda bi trebao biti dovoljan.

Za zaštitu koristi odgovarajuću DM sklopku. I naravno nemoj preopteretiti motor. Wink

offline
  • Pridružio: 19 Jul 2015
  • Poruke: 4

Treba mi mala pomoc oko kopcanja trofaznog motora. Upoznat sam sa spajanjem motora ex-yu proizvidjaca, Sever, Elektrokovina i Koncar, kod sva 3 proizvidjaca imamo 6 izlaza, tj. 3 namotaja povezani 1 - 2, 2 - 3 i 3 - 1, kasnije se mosti vertikalno ili vodoravno u zavisnosti od potrebe, kupio sam Njemacki motor marke Lenze koji ima ovih 6 izlaza, tih 6 izlaza je spojeno isto kao i svi motori s kojima sam do sada radio, medjutim ima i 2 kontakta koji su spojeni sa skroz tankom zicom, ta 2 kontakta me zbunjuju, ne znam cemu sluze, dali je to neki senzor ili termoprekidac koji se spaja sa el. magnetnom sklopkom, volio bi kada bi mi neko pojasnio cemu sluze ova 2 kontakta.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

torziona ::Treba mi mala pomoc oko kopcanja trofaznog motora. Upoznat sam sa spajanjem motora ex-yu proizvidjaca, Sever, Elektrokovina i Koncar, kod sva 3 proizvidjaca imamo 6 izlaza, tj. 3 namotaja povezani 1 - 2, 2 - 3 i 3 - 1, kasnije se mosti vertikalno ili vodoravno u zavisnosti od potrebe, kupio sam Njemacki motor marke Lenze koji ima ovih 6 izlaza, tih 6 izlaza je spojeno isto kao i svi motori s kojima sam do sada radio, medjutim ima i 2 kontakta koji su spojeni sa skroz tankom zicom, ta 2 kontakta me zbunjuju, ne znam cemu sluze, dali je to neki senzor ili termoprekidac koji se spaja sa el. magnetnom sklopkom, volio bi kada bi mi neko pojasnio cemu sluze ova 2 kontakta.

Ako je kočioni motor, onda su verovatno to kontakti el. magnetne kočnice, ako pak nema kočnicu onda su kontakti od termičke zaštite. Pomoglo bi ako bi znali tip motora. Ima li tablice na motoru?

offline
  • Pridružio: 19 Jul 2015
  • Poruke: 4

Napisano: 20 Jul 2015 10:05

Hvala na odgovoru, postavicu slike veceras kad dodjem kuci, motor ima tablicu i semu ali bez ova 2 kontakta.

Dopuna: 22 Jul 2015 9:44

Motor ima specifikaciju za nasu i Americku struju, ima shemu ali nema upisana ova 2 kontakta.





offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Dva sporna kontaknta su od termičke zaštite, obično ptc otpornik. U suštini za rad motora nisu bitne. Senzor se povezuje na ovakav rele: http://www.konel-trn.com/v2/index.php/proizvodnja-.....ktromotora koji u slučaju da se motor pregreje prekida strujno kolo komande.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 623 korisnika na forumu :: 11 registrovanih, 1 sakriven i 611 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Bane san, celik, cikadeda, dragoljub11987, havoc995, kybonacci, Miskohd, Pohovani_00, Regrut Boskica, Toni, wizzardone