Kako nauciti japanski?

9

Kako nauciti japanski?

offline
  • Pridružio: 08 Maj 2011
  • Poruke: 172
  • Gde živiš: BG

Какав пакао!
Је ли било идеја да се избаци канђи и користи само катакана и/или хирагана? Корејцима ништа не фали, имају свој хангул. Разумем традицију, али и Турци су се отарасили арапског писма које уопште не одговара турском језику. Па ко жели нека учи османски, нико му не брани.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • bocke  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator Linux foruma
  • Veliki Pingvin
  • Guru
  • Pridružio: 16 Dec 2005
  • Poruke: 12548
  • Gde živiš: Južni pol

Drugari, ako su knjige još uvek dostupne na tržištu, bolje je da postavite link za kupovinu umesto download linka. Nije u skladu sa pravilima, pa bi sadržaj mogao u budućnosti biti obrisan.

Banetovi postovi uvek vrlo informativni. Što bi Ameri rekli, "lurkujem" na temi s vremena na vreme. Puno korisnih informacija.

Meni japanski ne deluje previše komplikovan. Bar govorni japanski. Deluje dosta jednostavniji od mnogih drugih. I po izgovoru i po gramatici.

Hiragana i kitagana su čisto bubanje. A i kandži - mislim da je dovoljno naučiti najčešće korišćene znakove, a za ostale su tu rečnici. E, sad. Treba odvojiti vreme za to. I treba biti konzistentan. Smile



offline
  • bibliotekar u penziji
  • Pridružio: 19 Jul 2013
  • Poruke: 608
  • Gde živiš: ZR

Браћа Кинези имају озбиљан разлог да не пређу на некакво фонетско писмо. Наиме, постоји (ако се не варам ) неких 6 поприлично различитих језика Кине. И то без мањина, које су такође озбиљна дружина. Шта рећи када припадника неких мањина има 100+ милиона душа!?
Него, идеограми, сви пишу исто, са истим значењем, али изговарају различито, по свом.
Онда су, реформама у Маово доба упростили, тј "скратили" идеограме, број линија.
Какав је то посао, прештампати читав књижевни корпус по новом?
При томе, Тајван је остао веран класичним идеограмима.

Јапанци су били принуђени, после пораза и окупације, да сведу број идеограма у званичној употреби на неких 3000. То их није спречило да на мала врата, полако али сигурно, враћају коју стотину годишње.

Проблем са писањем каном или неким другим алфабетом је што јапански има превише хомонимије. Професори су кукали чекајући да се пређе на идеограме, да буде јасније "шта је писац хтео да каже".
Са друге стране, нас је одушевљавало када Јапанци, који су истицали да знају десет хиљада канђија, не могу да се сете неког или погреше у писању. Једноставно, ако се не одржава кондиција, лако се греши.

offline
  • Pridružio: 08 Maj 2011
  • Poruke: 172
  • Gde živiš: BG

Napisano: 10 Jul 2025 6:54
Кинеска проблематика ми је позната, ово за Јапанце нисам знао. Значи хомонимија.

offline
  • Pridružio: 08 Maj 2011
  • Poruke: 172
  • Gde živiš: BG

Napisano: 23 Jul 2025 18:49



Шпаковский В.О. Самураи - рыцари Страны восходящего солнца. Большой иллюстрированный атлас

Citat:М.: АСТ; ОГИЗ, 2024. — 194 с.: илл. — (Большой исторический атлас) — ISBN 978-5-17-158805-2
Для того чтобы понять, кем были самураи, эти суровые и храбрые воины Дальнего Востока, которых называют японскими рыцарями, нужно познакомиться с историей Японии, её культурой и традициями, которые уходят своими корнями в далёкое прошлое. В книге даны краткие сведения из истории Японии, начиная с её деления на исторические эпохи и заканчивая основными датами и событиями, так или иначе связанными с историей самураев с момента их появления и вплоть до исчезновения самурайского сословия в 1876 г.
Автор подробно рассказывает о системе рыцарского воспитания, идеологии самураев, кодексе бусидо, обычаях, традициях, ритуалах, оружии и доспехах древних воинов.
Хотя время самураев ушло безвозвратно, они внесли существенный вклад в развитие Японии, оставив яркий след в истории, культуре и философии Страны восходящего солнца.
Для японских терминов в книге используется система киридзи, то есть система записи японских слов кириллицей.


Верујем да је интересантно онима који познају руски.

offline
  • Pridružio: 08 Maj 2011
  • Poruke: 172
  • Gde živiš: BG

Стално сам се питао шта је ова позната слика. Имам је у архиви минимум 15 година.



Срећа па се уз доступну технологију лако нађе одговор.
Велики талас код Канагаве (јап. 神奈川沖浪裏, Kanagawa-oki nami-ura) најпознатије је дело јапанског сликара и графичара Кацушике Хокусаја и најпрепознатљивије дело јапанске ликовне уметности у свету. Настало је у едо периоду, у првој половини половине 19. века. Више овде

offline
  • bibliotekar u penziji
  • Pridružio: 19 Jul 2013
  • Poruke: 608
  • Gde živiš: ZR

Хокусај је био изузетно талентован и плодан уметник.
Живео је 90+ година а пред крај рече, да му Небо удели још коју годину, могао би да постане стварно добар сликар!

Често се селио, сналазио и преживљавао радећи илустрације, плакате и рекламе. Када му је пожар ( и данас за Јапанце једна од 3 страхоте, уз земљотрес и ћалета! ), уништио домаћинство ускликнуо је како се спасао, држећи сачувану четкицу.
Бавио се студијама и проучавао пејсаж, ликове (са гримасама ! ), животиње и биљке, предмете...
Захваљујући управо студијама фаза неког збивања, постао је отац жанра па чак и назива "манга"!














Ликови и гримасе, захвати у самоодбрани и његов омиљени мотив, планина Фуђи. Има серије са 26, али и 100 погледа на планину. Често се појављује из прикрајка, као некакав ребус, па се запази тек на други поглед. Овај "Црвени" је послужио као инспирација Куросави, за један одломак у филму "Снови". Јунак, тј Акира у сну бауља по том пејзажу, као критика општег загађења.
Деда-Хокусај је водећи од моја 3 омиљена укијо-е аутора, иначе савременика, које је повезао и заједнички издавач.
Ту су још Шараку и Утамаро.
Шараку је и данас мистерија. Не зна се ко је заиста био, појавио се изненада, као већ савршен уметник, за неких годину дана урадио педесетак дрвореза, и нестао. Тема или боље мета, били су глумци позоришта кабуки. У периоду Токугава, нарасло грађанство желело је своју културу, што је дало кабуки, укијо-е, тривијалну књижевност... Позориште кабуки, и данас живахно, махом засновано на једночинкама из грађанског живота али и самурајштине. Мелодраме, љубићи, освета и трагедија, само им је недостајао некакав "Жекс". Глумци, искључиво мушкарци, били су звезде, неки скоро у рангу божанстава! Шараку их је пак приказао као надобудне шмиранте, рећи да их је карикирао било би благо. Покушавали су да га се докопају и макар пребију, али то што није познат била је отежавајућа околност.




Глумац Отани Ониђи 3. на сцени.

Утамаро пак, имао је као тему махом лепотице. Чак и када је сликао еротику, није прибегавао грубом приказу "клипа и цилиндра", већ би, на пример, приказао пар упетљан у силна кимона, из којих само делимично бљесне њена стражњица! При том је еротичнији од колега "порнографа" за медаљу.



Ово му је уобичајенији мотив:

offline
  • Pridružio: 08 Maj 2011
  • Poruke: 172
  • Gde živiš: BG

Napisano: 26 Avg 2025 17:43



Free Dan. Early Japanese Railways 1853-1914: Engineering Triumphs That Transformed Meiji-era Japan
Tuttle Publishing, 2008. — 296 p. — ISBN 978-4-8053-1006-9
In 1904, Kashima Shosuke was a railway economics student at- tending Keiogijuku (present day Keio) University in Tokyo. Before returning to his native Osaka for summer vacation, he sent two letters and a hand-written report, along with packets of material, to the London-based editor of The Locomotive Magazine, a leading railway periodical of its day. He sought to better acquaint English-speaking readers with the railways of Japan .....

[Link mogu videti samo ulogovani korisnici]

offline
  • Pridružio: 08 Maj 2011
  • Poruke: 172
  • Gde živiš: BG

[Link mogu videti samo ulogovani korisnici]

Акира Куросава – Мајстор филма
Књига Драгана Миленковића “Акира Куросава – Мајстор филма” на 160 страница великог формата, са преко 100 илустрација и оригиналних фотографија, говори о јапанском и светском режисеру, који је изненадио свет освајањем “Златног лава” на Филмском фестивалу у Венецији филмом “Рашомон”, а током успешне, али и бурне каријере, снимио укупно 30 филмова, са којима је освојио сва највећа признања у својој земљи и свету.

offline
  • bibliotekar u penziji
  • Pridružio: 19 Jul 2013
  • Poruke: 608
  • Gde živiš: ZR

Постоји неколико књига о Куросави код нас, мени омиљена "Режија: Акира Куросава", Николе Стојановића (1942-2021 ), 430 стр, издао Филмски центар Србије, Београд. 2006.
Подлога за ову књигу је докторска дисертација "Процес стваралачке синтезе у редитељском поступку Акире Куросаве" са поднасловом "Онтогенеза уметности филмске режије",коју је одбранио 2001. године.
Сјајна књига а аутора сам "позитивно мрзео" (рекао му то у лице ), познавао је Куросаву лично и пар пута га интервјуисао!
Када је дошао у Београд, сарађивали смо, по потреби. Галантно је дао да преснимимо за потребе библиотеке касете са филмовима, али је и он користио наше уређаје да гледа оригинале на систему NTSC. Неке од последњих Куросавиних филмова, да види праве боје у кадру, пошто је чика Акира био изузетно педантан у слагању боја.

Да не буде забуне, изузетно поштујем Драгана Миленковића кога знам још од краја '70. Велики зналац, аутор и преводилац.
Једна од анегдота: Био сам на скупу филателиста и сл (тада у Галерији фресака), где сам избунарио разледницу из Јапана (нека 1930?), са приказом ратних бродова у "гали", тј под свечаним заставама. Наставио на Сајам књига где сретох Драгана. Показао му разгледницу и питао за тумачење очигледно историјског догађаја. Прокљувио је да је у питању прва званична посета Пу-Јиа (неславни Последњи Император ), као Цара марионетског Манџукуоа. Погледа он за супругом која је замакла ка штандовима уз жалопојку како му "побеже речник".

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 4705 korisnika na forumu :: 13 registrovanih, 2 sakrivenih i 4690 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 5253 - dana 09 Dec 2025 16:26

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: aleph_one, ALEXV, Bokiboks, dovby, Džekson, havoc995, marko_s, markolopin, Nobunaga, Saša31LPB, Shilok, Tila Painen, VJ